Toon posts:

Bescherming laptop scherm - keyboard

Pagina: 1
Acties:
  • 1.643 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een tijdje een iBook gebruikt. Op dit scherm zaten na verloop van tijd een paar kleine onvolkomendheden. Het waren geen echte vlekjes of putjes, maar eerder plaatsen waar het licht anders reflecteerde. Ik weet niet of het keyboard nou te hard in het scherm heeft gedrukt of dat het vettigheid was die van mijn handen via het keyboard op het scherm was gekomen.

Op zich was het een bescheiden probleem, maar hoe dan ook jammer.

Ik heb nu een 15 inch PowerBook en wil graag zien te voorkomen dat het opnieuw gebeurt.

Mijn vraag: leggen jullie iets op het keyboard wanneer jullie de laptop dichtdoen? Zo ja, kun je iets kopen of is het beter een stuk uit het gordijn te knippen?

Verwijderd

klik
klik
klik

[ Voor 58% gewijzigd door Verwijderd op 26-09-2004 12:54 ]

Verwijderd

Is het niet zo dat TiBooks er veel meer last van hebben dan de huidige alu's?

Verwijderd

weet niet maar als ik het zo bekijk komen de krasjes/plekjes door de toetsen en denk niet dat de toetsen van aluminium of titanium zijn??!!??

Verwijderd

Topicstarter
Googlen was ook mij gelukt.

Echter sommige mensen geven aan dat juist het gebruik van sommige producten tot problemen heeft geleid. Daarnaast spelen producenten handig in op apple-fetish.

Ik was meer benieuwd naar de ervaringen en gebruiken van de forum-bezoekers.

Verwijderd

Ik gebruik sinds de aankoop van mijn iBook (dec 2003) het foam papiertje wat tussen het keyboard en het scherm lag.
Werkt prima, geen putjes of iets dergelijks tot nu toe.

Thijs

Verwijderd

Verwijderd schreef op 26 september 2004 @ 15:15:
weet niet maar als ik het zo bekijk komen de krasjes/plekjes door de toetsen en denk niet dat de toetsen van aluminium of titanium zijn??!!??
nee knurft de toetsen zijn van plastic, dat weet ik ook wel 8)

Maar de oude titanium powerbooks hadden er geloof ik sneller last van dan de nieuwe G4 aluminium powerbook, maar ik kan het ook mis hebben. :)

Verwijderd

Ik heb gewoon een huishouddoekje op maat geknipt en leg dat op het keyboard voor ik hem dicht doe, werkt perfect.

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-12 11:32
Ikzelf heb deze er nu meer dan een half jaar tussen mijn PB G4 Alu en het scherm ziet er nog perfect uit :)
Vrienden van mij hebben niet zoon ding gebruikt en hebben hem 3 a 4 maanden en ziet er ranzig uit (het scherm dan).
Huishouddoekje zal ik mij oppassen als ik jou was; meestal zijn die niet "pluisvrij" en kunnen daarom nog wel eens wat rommel achterlaten IN je toetsenbord en / of computer met alle gevolgen van dien.

[ Voor 40% gewijzigd door Uberprutser op 27-09-2004 09:10 ]

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Verwijderd

jammer, heel triest

Verwijderd

beetje zelfspot kan geen kwaad eh :>

• Roelos
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Misschien een overbodige post, maar kan het ook dit zijn?

http://www.tweakers.net/nieuws/34430

• FL!PNEUS
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-07-2020

FL!PNEUS

Let's rawk!

Roelos schreef op 27 september 2004 @ 22:14:
Misschien een overbodige post, maar kan het ook dit zijn?

http://www.tweakers.net/nieuws/34430
Nee, dat probleem is echt alleen maar specifiek voor die PowerBooks.

In a dream I'm a different me with a perfect you, we fit perfectly.
And for once in my life I feel complete and I still want to ruin it.

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 11-12 23:03

Nitai

Live the life you love.

Ik gebruik altijd een velletje papier, werkt perfect :)

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

Verwijderd

Nitai schreef op 28 september 2004 @ 09:34:
Ik gebruik altijd een velletje papier, werkt perfect :)
Ik gebruik niks en het scherm van mijn 4 maanden oude 12"G4 1GHz ziet er nog goed uit. Aan de bovenkant van het scherm zitten nopjes die ervoor zorgen dat het scherm nooit het toetstenbord raakt. So why bother? Ik denk dat Apple wel geleerd heeft van eerdere fouten en het is ook niet gezond om helemaal para met je apple te gaan doen, heb er gewoon plezier van! :+

• xdc
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23-11 19:15

xdc

ik gebruik ook niks , soms zit er wel veel stof op mijn display , een keer in de zoveel tijd haal ik er dan ook een doekje overheen , met de tft spray

slimmehotspot.nl

Verwijderd

Heb zelf een tucano second skin hoes, wat ik toch wel een erg fijn ding vind, het beeldscherm zelf bescherm ik met
zon micro dun doekje "ScreenSavrz" geval. Tevens heb ik voor vervoer een crumpler tas. Al met al lijkt me dat een aardige beveiliging van mn geliefde laptop.

Wat betreft het beeldscherm dus alleen een ScreenSavr wat ik een erg fijn doekje vind, het beeldscherm schoonvegen gaat ook erg relax hiermee!

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 11-12 23:03

Nitai

Live the life you love.

Verwijderd schreef op 28 september 2004 @ 22:53:
[...]

Ik gebruik niks en het scherm van mijn 4 maanden oude 12"G4 1GHz ziet er nog goed uit. Aan de bovenkant van het scherm zitten nopjes die ervoor zorgen dat het scherm nooit het toetstenbord raakt. So why bother? Ik denk dat Apple wel geleerd heeft van eerdere fouten en het is ook niet gezond om helemaal para met je apple te gaan doen, heb er gewoon plezier van! :+
Dat is niet para hoor :) Het scheelt gewoon je scherm schoonmaken bij mij. Ik gebruik m'n laptop ook op het werk, en daar tik ik heel wat af, dus dat m'n toetsenbord wat vettig wordt, is logisch. Als ik m'n laptop dicht klap gaat hij gelijk in m'n tas en weg ben ik. De volgende dag heb ik gewoon vetvlekken op m'n beeldscherm. Een simpel A4tje does the trick ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Nitai op 29-09-2004 09:27 ]

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10-12 14:37

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Ik kon er anders goed om lachen hoor? Hij zet er toch een 8) achter, en bedoelt het echt niet slecht.
Knurft komt overigens uit Garfield strips. Noem dat eens triest :)

Mocht je er iets stylish tussen willen dan is een velletje vilt ook wel handig. Bij de hobbywinkel hebben ze vilt per lap in allerlei kleuren, ook wit of lichtgrijs. :)

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Pagina: 1