Toon posts:

Asus L5900DF AMD Athlon 64 3000+

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Mensen,

binnenkort wil ik graag een snelle en degelijke laptop gaan aanschaffen. :D Nu heb ik mijn oog laten vallen op de Asus L5900DF (Asus L5000 Serie).
Opzich lijkt het me een zeer mooie en snelle laptop, waarmee ik voorlopig nog wel even vooruit kan. :9

Op internet is er alleen helaas niet zow heel veel te vinden over deze Asus laptop. Er zijn niet erg veel reviews te vinden, helaas ook geen meningen over deze laptop op het tweakers forum!! 8)7 :'(

Afbeeldingslocatie: http://www.asus.com/products/notebook/l5series/l5000d/images/l5000d_l.jpg

De laptop heeft de volgende specificatie's:

Processor: AMD Athlon 64 3000+
Chipset: nVidia Crush K8m
Geheugen: 2x 256 MB DDR SDRAM
Schermgrootte: 15" SXGA+, 1400 x 1050
Video: 64 MB nVidia GeForce FX Go 5650
Harde schijf: 60 GB
Diskettestation: -
Infrarood: IrDa
Modem: 56 Kbps
LAN: 1000 Mbps, RJ45
Wireless lan: IEEE 802.11g
CD / DVD: DVD+/-RW
USB: 4 x USB 2.0
FireWire: 1 x IEEE 1394
Audio: MS DirectSound-compatible
Toetsenbordindeling: VS Internationaal
Software: Microsoft Windows XP Home Edition
Afmetingen: 339 x 273 x 39 - 48 mm

Natuurlijk ben ik erg benieuwd wat mensen hiervan vinden en of er toch toevallig nog mensen zijn die al ervaringen hebben met deze laptop?! :)

Groeten, Arjan _/-\o_

• Bartjeee
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
De specificaties zien er goed uit :9. Maar ik weet niet of je het belangrijk vindt om lang op een accu te kunnen doen als je dat erg belangrijk vindt kun je beter een Centrino laptop nemen ;).

Verwijderd

Arjan,

Ik heb de 3200+ laptop 4 weken in bezit. Het verschil is dus de processor en de 80GB HD die ik heb. Ik heb mijn laptop bij computerpirates.com besteld. De levering verliep zonder problemen. De laptop is echter niet een L5900DF maar een L5800DF. Ik vermoed dat de importeur hier een (cosmetisch) foutje gemaakt heeft, want ik zie het als 5900 aangeboden bij de meeste aanbieders. Er is overigens een 5500 serie nu uit zie ik, maar die heeft geen SXGA+. Ik heb bij de laptop een jaar extra garantie genomen. Ik heb in totaal 3 jaar pickup en return garantie.

Ik heb er een laptoptas en muis bijgekregen. Je kunt de tas gebruiken als schoudertas en als rugzak. De muis is optisch met draadje, maar te klein voor mijn smaak. De laptop past er goed in, alleen .... de adapter bij de laptop is gigantisch. Andere vakjes en plekjes zijn minder goed bereikbaar als je ook de adapter meeneemt in de tas.

Ik gebruik de laptop over 802.11g en soms vast op het netwerk. Het bereik e.d. is per configuratie sterk afhankelijk, maar ik werk heel plezierig over twee verdiepingen thuis.

De behuizing is sterk zonder dat het echt opvalt. De sluiting van het scherm is goed.

De XP home installatie heb ik overshreven met een XP Pro installatie. De meelegeverde drivers werken goed. Alleen de NIC heb ik werkend op 100Mbit i.p.v. 1Gbit. Ik moet dit nog verder inkijken, maar zoals ik zei werk ik vaker draadloos.

Ik wil ook XP Pro 64-bit op deze laptop draaien, maar dat gaat niet want XP wil een bepaalde BIOS setting, die niet beschikbaar is. Verschillende gebruikers zijn hier tegenaan gelopen en hebben dit bij ASUS aangemeld. Voorlopg is er nog geen oplossing. Ik heb van een belgische gebruiker gelezen dat hij Fedora 64bit draait.

Ik heb geen games op deze laptop draaien. Ik kan je daar geen feedback op geven.

Ik heb 1 DVD+RW gebrand op 2,4x met de bijgeleverde Nero versie. Verder nog niets gebrand.

Het geluid valt tegen bij deze laptop. Ik tot nu toe alleen internet radio en MP'3 gespeeld. Ik heb er nog geen audio CD geluisterd op de laptop.

Ik heb niet geklokt hoe lang ik met een volle accu doe, maar langer dan drie uur is het niet. Ik ben dan meestal radio (live365.com/metal stations) aan het luisteren en met Office applicaties aan het werken. Mijn XP instelling staat op portable use. De accu is heel vlot opgeladen.

Behalve deze laptop heb ik ook de Acer Ferrari overwogen. Vanwege de CPU, schermresolutie en HD. De Acer viel uiteindelijk buiten budget.

Tot zover, Maikel.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 27 september 2004 @ 12:59:
Arjan,

Ik heb de 3200+ laptop 4 weken in bezit. Het verschil is dus de processor en de 80GB HD die ik heb. Ik heb mijn laptop bij computerpirates.com besteld. De levering verliep zonder problemen. De laptop is echter niet een L5900DF maar een L5800DF. Ik vermoed dat de importeur hier een (cosmetisch) foutje gemaakt heeft, want ik zie het als 5900 aangeboden bij de meeste aanbieders. Er is overigens een 5500 serie nu uit zie ik, maar die heeft geen SXGA+. Ik heb bij de laptop een jaar extra garantie genomen. Ik heb in totaal 3 jaar pickup en return garantie.

Ik heb er een laptoptas en muis bijgekregen. Je kunt de tas gebruiken als schoudertas en als rugzak. De muis is optisch met draadje, maar te klein voor mijn smaak. De laptop past er goed in, alleen .... de adapter bij de laptop is gigantisch. Andere vakjes en plekjes zijn minder goed bereikbaar als je ook de adapter meeneemt in de tas.

Ik gebruik de laptop over 802.11g en soms vast op het netwerk. Het bereik e.d. is per configuratie sterk afhankelijk, maar ik werk heel plezierig over twee verdiepingen thuis.

De behuizing is sterk zonder dat het echt opvalt. De sluiting van het scherm is goed.

De XP home installatie heb ik overshreven met een XP Pro installatie. De meelegeverde drivers werken goed. Alleen de NIC heb ik werkend op 100Mbit i.p.v. 1Gbit. Ik moet dit nog verder inkijken, maar zoals ik zei werk ik vaker draadloos.

Ik wil ook XP Pro 64-bit op deze laptop draaien, maar dat gaat niet want XP wil een bepaalde BIOS setting, die niet beschikbaar is. Verschillende gebruikers zijn hier tegenaan gelopen en hebben dit bij ASUS aangemeld. Voorlopg is er nog geen oplossing. Ik heb van een belgische gebruiker gelezen dat hij Fedora 64bit draait.

Ik heb geen games op deze laptop draaien. Ik kan je daar geen feedback op geven.

Ik heb 1 DVD+RW gebrand op 2,4x met de bijgeleverde Nero versie. Verder nog niets gebrand.

Het geluid valt tegen bij deze laptop. Ik tot nu toe alleen internet radio en MP'3 gespeeld. Ik heb er nog geen audio CD geluisterd op de laptop.

Ik heb niet geklokt hoe lang ik met een volle accu doe, maar langer dan drie uur is het niet. Ik ben dan meestal radio (live365.com/metal stations) aan het luisteren en met Office applicaties aan het werken. Mijn XP instelling staat op portable use. De accu is heel vlot opgeladen.

Behalve deze laptop heb ik ook de Acer Ferrari overwogen. Vanwege de CPU, schermresolutie en HD. De Acer viel uiteindelijk buiten budget.

Tot zover, Maikel.
Heyy Maikel,

dat klinkt opzich allemaal goedd.. En ik ben dus zo'n beetje wel overtuigd dat ik deze laptop ga aanschaffen!!

Dat de battery niet zow heel lang mee gaat, is voor mij verder geen probleem. De meeste situaties waarin ik hem wil gaan gebruiken heb ik toch wel netstroom tot mijn beschikking.. _/-\o_

In ieder geval nog super bedankt en mochten er nog meer mensen zijn die misschien ervaringen hebben met deze laptop hoor ik het natuurlijk graag!!

Groeten, Arjan :*)

• Hephaistus
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23-06-2025
Verwijderd schreef op 27 september 2004 @ 12:59:

....
....
Dat is normaal dat hij maar 100mbit aangeeft als de rest van uw netwerk op 100mbit werkt. Zet je ereen 1 Gbit switch er tussen, dan zal je zien dat hij 1 Gbit zal aangeven ipv de gebruikelijk 100mbit. Dus daar moet je dus niet verder op zoeken, het is normaal. :)

Verwijderd

Ik gebruik geen switch tussen mijn desktop en laptop. Ik verbind ze direct met een kabel. Ik heb een gigabit adapter van sweex in mijn desktop en die geeft netjes na installatie dat hij 1Gbit aankan.

De initiele snelheid van je adapter wordt bepaald door de kaart zelf en de drivers, daarna bekabeling en hubs/routers/switches.

Meer daarover in de netwerken topics ....
Pagina: 1