Wordt de Athlon XP 3200+ nog goedkoper?

Pagina: 1
Acties:
  • 36 views sinds 30-01-2008

• poiuyt
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14-01-2025
Ik heb een Chaintech Zenith 7NJS moederbord met een Atlon XP 2400+ processor. Nu lees ik dat de Athlon XP vervangen gaat worden door een Sempron processor. De snellere types van de Sempron zijn echter niet meer meer geschikt voor Socket A.

Ik wil dus nog snel een Athlon XP3200+ kopen, zodat ik nog wat langer van mijn moederbord kan genieten. Nou lees ik overal dat AMD de Athlon XP duurder wil gaan maken, klopt dit? of kan ik beter nog even wachten, omdat hij op den duur toch weer goedkoper zal gaan worden?

Weet iemand hoelang de Athlon XP 3200+ nog geproduceerd zal worden?

Alvast bedankt

• RonaldMade
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11-08 19:43
De XP serie wordt inderdaad duurder gemaakt, omdat de Sempron deze gaat vervangen, dus het zal niet al te lang meer duren voordat ie eruit gaat, dus ik zou hem snel kopen als je dat nog wilt.

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:13
Duron -> Sempron
AthlonXP -> Athlon64

Ik denk dat de AthlonXP processoren nog wel minimaal een jaartje leverbaar zijn en dat ze tegen die tijd iets van 150 euri gaan kosten (de boxed versie dan). Wanneer de CPU uit productie wordt genomen kun je zien op de roadmaps van AMD.

Afgaande op je huidige processor heb je een redelijk goed systeem en is doorsparen een betere keuze.
Wacht nog een jaartje of twee en upgrade dan meteen naar een nieuw platform; Socket 754 of 939.

Dan heb je meteen en een nieuw moederbord welke nog langer mee gaat en een nieuwe processor die toch al gauw stukken beter is dan de AthlonXP 3200+.

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

• RonaldMade
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11-08 19:43
NitroX infinity schreef op 26 september 2004 @ 11:42:
Duron -> Sempron
AthlonXP -> Athlon64

Ik denk dat de AthlonXP processoren nog wel minimaal een jaartje leverbaar zijn en dat ze tegen die tijd iets van 150 euri gaan kosten (de boxed versie dan). Wanneer de CPU uit productie wordt genomen kun je zien op de roadmaps van AMD.

Afgaande op je huidige processor heb je een redelijk goed systeem en is doorsparen een betere keuze.
Wacht nog een jaartje of twee en upgrade dan meteen naar een nieuw platform; Socket 754 of 939.

Dan heb je meteen en een nieuw moederbord welke nog langer mee gaat en een nieuwe processor die toch al gauw stukken beter is dan de AthlonXP 3200+.
Dan kan je beter naar Socket 939 upgraden aangezien Socket 754 een niet al te lang leven wordt gegund door AMD.

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:53
Combinatie prijzen en toekomst (eigenlijk alles wat met de toekomst te maken heeft en niet expliciet is afgekondigd) is een onmogelijk te voorzien fenomeen. We kunnen allemaal wel onze gedachten laten varen maar niemand heeft een glazen bol. Dus, koop wat je nodig hebt en hou de prijswijzigingsaankondigingen (galgje anyone? :P ) evt. in de gaten :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Dit topic is gesloten.