Toon posts:

AV8 SATA installatieprobleem

Pagina: 1
Acties:
  • 26 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Onlangs een Asus A8V moederbord aangeschaft waarop ik één Maxtor Diamondmax 9 plus 200 gig wil aansluiten. Op moederbord zitten 4 SATA controllers. 2x SATA controller en 2x SATA_Raid controller.
Is nu aangesloten op een SATA_raid controller (Promise) Lijkt mij niet logisch met 1 HD maar doet hij het wel. Ben echter niet onder de indruk van de prestaties.
Moet de HD toch op de SATA controller (VIA) worden aangesloten? Kan iemand mij zeggen wat de beste config is met 1 SATA HD op dit bord?

Verwijderd

Wat zijn je prestaties dan?

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08:11
Inderdaad, post eens wat resultaten dan?
Verwacht dus geen RAID0 resultaten! zo'n 60mb/s is redelijk snel.
En ik dacht dat Promise de snelste van de 2 controllers was op dit bord, correct me if i'm wrong.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Dat verschilt per gebruiker en per systeemconfigurate :) Ergo: weest een echte Tweaker en voer wat benchmarks uit op de disk aan de Promise controller, maak wat backups, verplaats de schijf naar de VIA controller, herinstalleer Windows, gooi diezelfde benchmarktooltjes op de schijf los en vergelijk tenslotte de resultaten :) Jij kunt het veel beter zelf uitvinden dan we je ooit kunnen vertellen.

Hiervoor was dit topic dus helemaal niet nodig geweest. Een beetje inzet wordt hier op GoT wel van je verwacht ;) Zie alsook de [faq]registratievoorwaarden[/].

Dit topic is gesloten.