Voor een zekere reden, is dit al twee keer gebeurt. De eerste keer was ik wat aan het downloaden hier en daar, en met wat bestanden bezig. Ineens werd de 120GB-schijf ontzettend traag. Een benchmark liet weten dat deze maar met 1,5 mb/s verstuurde, terwijl de andere 2 schrijven rond de 40 mb/s zaten. Na een reboot was het probleem nog niet verholpen. Ik zette een image terug van de Windows partitie met Ghost, en alles liep weer soepel.
Twee weken later installerde in de Sims 2, en weer hetzelfde probleem. Ineens werd de harde schijf tergend langzaam, maar de partitie terug zette loste het probleem op.
De Maxtor Benchmark geeft ook aan dat de schijven in goede conditie zijn, en Active SMART schijnt ook niks te vinden.
Hoe kan dit, en wat kan ik er aan doen? Als de harde schijf kapot zou zijn, dan lijkt het me niet logisch dat hij het na een "re-install" weer normaal doet, en hij is nog geen jaar oud.
Windows XP
1x 120GB HD (Partitie 1 - Windows, Partitie 2 - Data)
1x 80GB HD (Partitie 1 - Data)
1x 12GB HD (Partitie 1 - Data)
Twee weken later installerde in de Sims 2, en weer hetzelfde probleem. Ineens werd de harde schijf tergend langzaam, maar de partitie terug zette loste het probleem op.
De Maxtor Benchmark geeft ook aan dat de schijven in goede conditie zijn, en Active SMART schijnt ook niks te vinden.
Hoe kan dit, en wat kan ik er aan doen? Als de harde schijf kapot zou zijn, dan lijkt het me niet logisch dat hij het na een "re-install" weer normaal doet, en hij is nog geen jaar oud.
Windows XP
1x 120GB HD (Partitie 1 - Windows, Partitie 2 - Data)
1x 80GB HD (Partitie 1 - Data)
1x 12GB HD (Partitie 1 - Data)