Voor service pack 2 gebruikte ik altijd Zonealarm; echter sinds service pack 2 kreeg ik problemen met zonealarm. Daarvoor vond ik zonealarm al knap irritant bij het opstarten omdat het met regelmaat met de melding "waiting for true vector monitor to initialize" kwam. Ik heb een Celeron (sorry) 2,4Ghz met 512 MB en bijzonder weinig in mijn systemtray (Antivirus, Geforce, Messenger, volume & netwerk verbinding icoon) bij de startup, dus ik snapte maar niet waarom deze er zo lang over deed om te starten (de harde schijf ratelt flink). Sinds SP2 heb ik Zonealarm er uit gegooid, maar nu komt het security icoontje bij het opstarten met een ballonnetje dat de firewall uitstaat (wat dan weer verdwijnt als die kennelijk is opgestart). Dat lijkt me niet 100% veilig om in de eerste paar seconden geen firewall te hebben.
Wie weet:
- Een goede alernatieve firewall die integreert met het security center (zoals zoneAlarm dat ook doet) die minder resources gebruikt en sneller opstart dan zonealarm.
- een snellere manier om op te starten of de volgorde van de te laden delen te beinvloeden.
(Ik ben Spyware vrij mocht iemand zich dat afvragen en heb nog geen zin om te herinstalleren
)
Wie weet:
- Een goede alernatieve firewall die integreert met het security center (zoals zoneAlarm dat ook doet) die minder resources gebruikt en sneller opstart dan zonealarm.
- een snellere manier om op te starten of de volgorde van de te laden delen te beinvloeden.
(Ik ben Spyware vrij mocht iemand zich dat afvragen en heb nog geen zin om te herinstalleren