Toon posts:

XFX GeForce 6800 GT 256mb Overclock probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds kort een XFX GeForce 6800 GT 256mb gekocht en wil deze overclocken naar Ultra speed maar elke keer als ik hem omhoog gooi en wil testen geeft hij aan dat hij de snelheid op die instellingen niet kon testen en dat ik hem terug moet zetten naar een lagere snelheid dit gebeurt ook als ik me Core van 350 naar 351 zet en met me geheugen niks doe. :(
Daarna begint me beeldscherm raar te doen door elke keer aan en uit te gaan.

Zelf zat ik te denken aan me voeding die misschien niet genoeg stroom levert (heb Qtech 550 watt)
Wat zou ik hier aan kunnen doen of weet iemand het probleem? :?

en graag zou ik ook willen weten of meer mensen deze problemen hebben met hun GeForce 6800 GT

Verwijderd

Als het inderdaad aan je voeding ligt zou je eens een andere voeding kunnen proberen/kopen dan wel van een goed merk. Als Antec/Enermax/Tagan.

• FlyEragon
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 08-02 22:38

FlyEragon

Alien Monkeys

Denk niet dat je voeding tekort komt, 1mhz verschil is zo weinig; als je voeding
die 1 mhz extra niet zou trekken had je eerder ook wel problemen gekregen met zware spellen.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 26 september 2004 @ 10:32:
Ik heb sinds kort een XFX GeForce 6800 GT 256mb gekocht en wil deze overclocken naar Ultra speed maar elke keer als ik hem omhoog gooi en wil testen geeft hij aan dat hij de snelheid op die instellingen niet kon testen en dat ik hem terug moet zetten naar een lagere snelheid dit gebeurt ook als ik me Core van 350 naar 351 zet en met me geheugen niks doe. :(
Daarna begint me beeldscherm raar te doen door elke keer aan en uit te gaan.

Zelf zat ik te denken aan me voeding die misschien niet genoeg stroom levert (heb Qtech 550 watt)
Wat zou ik hier aan kunnen doen of weet iemand het probleem? :?

en graag zou ik ook willen weten of meer mensen deze problemen hebben met hun GeForce 6800 GT
QTec's zijn inderdaad rampvoedingen. Heb precies dezelfde gehad. Andere voeding nemen zou ik zeggen

Verwijderd

Ik denk toch dat je nu al genoeg weet, hij zal ook wel fout gaan als je gewoon de standaard speeds test.. Je kunt het ook nog proberen met een andere overclocktool. Als je 3dmark 2003 draait, crasht ie dan ook naar verloop van tijd?

Ik zou toch zeggen, probeer een andere voeding.. Leen er 1 van iemand ofso, een goeie 350 watter moet denk ik toch voldoende zijn. maybe 400 ofso.
Erkandude schreef op 26 september 2004 @ 10:47:
Denk niet dat je voeding tekort komt, 1mhz verschil is zo weinig; als je voeding
die 1 mhz extra niet zou trekken had je eerder ook wel problemen gekregen met zware spellen.
Maar als je zo'n test doen dan wordt et ff zwaar voor die kaart, en daar gaat ie dus op zn bek.. Tgaat ook mis als ie onderclockt.. Hij moet alleen ff 3dmark 2003 runnen ofso, en kijken of ie crasht.

Misschien handig om te vermelden datt onderclocken ook niet wil Big Falcon.

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 26-09-2004 11:55 ]

• Race Eend
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-12-2023
Tja je startpost is niet volledig:

- welke tool gebruik je om over te klokken.
- wat zijn je overige systeem specs..
- werkt onderklokken wel?

• J0J0
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 24-10-2025
Ik heb sinds kort een XFX GeForce 6800 GT 256mb gekocht en wil deze overclocken naar Ultra speed maar elke keer als ik hem omhoog gooi en wil testen geeft hij aan dat hij de snelheid op die instellingen niet kon testen
Ik neem aan met coolbits reg file en dan gewoon via de nvidia tab bij de instellingen van je beeldscherm.

Komt moet ik zeggen wel heel erg vaak voorbij dat mensen met een qtec voeding of dergelijke prut problemen hebben en zich afvragen waarom.
De voeding is zo blijkt nog altijd een zeer ondergewaardeerd deel van de pc.

[ Voor 25% gewijzigd door J0J0 op 26-09-2004 12:22 ]

specs

Verwijderd

Topicstarter
J0J0 schreef op 26 september 2004 @ 12:20:
[...]

Ik neem aan met coolbits reg file en dan gewoon via de nvidia tab bij de instellingen van je beeldscherm.

Komt moet ik zeggen wel heel erg vaak voorbij dat mensen met een qtec voeding of dergelijke prut problemen hebben en zich afvragen waarom.
De voeding is zo blijkt nog altijd een zeer ondergewaardeerd deel van de pc.
Ik gebruik idd Coolbits om me videokaart te overclocken en ook als ik hem probeer onder te clocken geeft hij het zelfde aan.

Mijn systeem spects zijn:

AMD Athlon 3200+
7NNXP Gigabyte MoBo
2x 512 pc3200 Corsair Dual Channel

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 26 september 2004 @ 19:55:
[...]

Ik gebruik idd Coolbits om me videokaart te overclocken en ook als ik hem probeer onder te clocken geeft hij het zelfde aan.

Mijn systeem spects zijn:

AMD Athlon 3200+
7NNXP Gigabyte MoBo
2x 512 pc3200 Corsair Dual Channel
Heb ook even mijn Voeding nagekeken hij geeft 14 ampere en piek 20 ampere zou dat voldoende zijn?

• Fusion_XT
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20-07-2023

Fusion_XT

Helemaal LEIP !

Hey Kerel !,

Wat lees ik nou, wil ie niet omhoog die kaart van je :S....joh gaar man !.
Gebruik eens Riva-Tuner ofzoiets.....
Enne uhh....gooi je Cpu eens terug op de normale 3200+ speed, ik heb namelijk als ik mijn GT verder wil OC'n, slaat 3dmark de heletijd eruit.
Maar als ik dan mijn FSB wat lager zet naar bijv. 143, dan gaat die kaart wel hoger :?, Snap jij het snap ik het !....

Bel me anders maar ff ;) ......L@terzzz

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19:31
ik dacht dat ze 16 ampere aanbevelen voor een 6800gt en meer.

die 20 ampere piek zal hij maar een fractie van een seconde kunnen houden en samen met die 3200+ heb je een aardige PC.
Zoals iemand anders al heeft gezegd zijn Qtec voedingen rommel.
ook al is de 550Watt versie van Q-tec de beste die ze hebben levert hij dacht ik nog geen 400 watt.

heb je de pc op default speeds dus gewoon de 3200+ op zijn 2200Mhz en de Gt op default speeds al eens flink gestrest?
kijk eens wat hij dan doet.
want ik denk zelf dat het aan de voeding ligt.

• Fusion_XT

Fusion_XT

Helemaal LEIP !

Bigbot schreef op 26 september 2004 @ 20:48:
ik dacht dat ze 16 ampere aanbevelen voor een 6800gt en meer.

die 20 ampere piek zal hij maar een fractie van een seconde kunnen houden en samen met die 3200+ heb je een aardige PC.
Zoals iemand anders al heeft gezegd zijn Qtec voedingen rommel.
ook al is de 550Watt versie van Q-tec de beste die ze hebben levert hij dacht ik nog geen 400 watt.

heb je de pc op default speeds dus gewoon de 3200+ op zijn 2200Mhz en de Gt op default speeds al eens flink gestrest?
kijk eens wat hij dan doet.
want ik denk zelf dat het aan de voeding ligt.
:) ...Mijn Gt zit vast aan een Aopen 350 Watter Max 15A ! }) .....

Rest van Systeem:

Amd Athlon 2400+ @ 2.2Ghz Fsb 145
MSI K7T266 Pro2 ----> Zeg maar niks !
Twinmos Pc3200 @ Pc2100
MaXtor 40Gb 7200Rpm 8Mb Cache -----> Jah ik weet het !
Samsung DVD-Rom 16X
PlexTor ReWriter 16x10x40A -----> Auw...
CoolerMaster AEROGATE II met daar aan...3 CaseFans

Maar mijn PNY Geforce 6800 GT @ 420/1160 Mhz RoeleerT ! _/-\o_

P.S. nieuw systeem binnenkort ! :*) .....

Amd Athlon 3500+
MSI K8N Neo 2 Platinum S-939

[ Voor 5% gewijzigd door Fusion_XT op 26-09-2004 21:01 ]

• Deadsy
  • Laatst online: 19:31
@Fusion XT
zoals je al zegt wil bij jouw systeem de kaart niet meer verder.
pas als je de fsb terug clockt wil de kaart verder.
dus ik denkd at jij gewoon aan de max van je voeding zit.
je hebt een aardige overclock op de CPu en ook de VGA wat al aardig ok is met een 350 watter van Aopen.

• Fusion_XT

Fusion_XT

Helemaal LEIP !

@BigBot,

Daar heb je gelijk in, maar zijn kaart kan Totaal niet worden overgeclockT.I
ik denk zelf dat het zijn kaart is....

Gwoon terug gaan met die kaart en zeggen dat ie maar niet aan de praat wil ! :X O-) 8)

[ Voor 48% gewijzigd door Fusion_XT op 26-09-2004 22:27 ]

• Carel
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-01 14:03
IK blies met een aopen 300W een zwaar overgeklokte GT op mijn systeem makkelijk stabiele voltages, maw je weet het nooit met die psu's

[ Voor 9% gewijzigd door Carel op 26-09-2004 22:15 ]

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 17:08
Al geprobeerd om over te clocken met Rivatuner (http://www.guru3d.com/rivatuner/)? Gebruik ik ook voor m'n GT (400/1100 MHz). Daarbij kan je die test uitzetten (onder power user settings) en overclocken ongeacht wat de drivers als grens aanwijzen. Wel voor eigen risico natuurlijk :)

• Fusion_XT

Fusion_XT

Helemaal LEIP !

Maar wrm zou je al een Bloedsnelle kaart wille OC'en.... O-) ....lol

Verwijderd

Het lijkt me zo stug dat die voeding een probleem vormt:

ik heb een 400 Watt noname voeding erin zitten en draai met een heleboel zaken eraan en ook nog flink overclocked zonder problemen met een Geforce 6800.

Je zegt ook dat onderclocken hetzelfde resultaat geeft, ik denk dat er software-matig iets niet in orde is. Wellicht is je VGA driver om eoa reden brak geraakt?

succes.

Verwijderd

Wist je dat een 300 Watt Zalman voeding 18(A) continu levert op de 12 Volt lijn? Ik vrees dat die QTec 550 Watt inderdaad 'watt-krap' is. Het probleem is nog niet eens dat de Athlon XP en de 6800GT nu zulke gruwelijke stroomvreters zijn, een Prescott / 9800XT combinatie verbruikt b.v. veel meer, nee het probleem is dat zij vrijwel al hun vermogen van de 12 Volt lijn halen. En die 12 Volt lijn is nou net de bottleneck van die QTEC.

Zelf heb ik als het om voedingen gaat erg veel opgestoken van dit artikel. En dit vind ik zelf een leuke voeding: de Tagan TG380-U01

22 (A) op 12.0 Volt rail volgens spec, bij deze test van computerbase.de bleek deze voeding pas bij 37.1 Ampere op de 12 Volt lijn 5% onder de normspanning te zakken! Verder is deze voeding superstill, heeft standaard SATA powerkabels en heeft een gemiddeld rendement van boven de 80%. In deze test bleek dat om gemiddeld 280 Watt netto aan je PC te leveren, deze Tagan maar 345 Watt verbruikt. De meeste voedingen hebben een rendement van 65% en verbruiken dus 430 Watt per uur. Elk uur dat je PC aan staat bespaart deze voeding je 85 Watt t.o.v. een standaard voeding.

Reken maar eens uit hoeveel euro dat na 5 jaar scheelt op de electriciteitsrekening... 8)

• FlyEragon
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 08-02 22:38

FlyEragon

Alien Monkeys

Als het onderklokken ook niet lukt lijkt het mij toch echt GEEN probleem van de psu hoor.

Verwijderd

Erkandude schreef op 27 september 2004 @ 00:16:
Als het onderklokken ook niet lukt lijkt het mij toch echt GEEN probleem van de psu hoor.
Precies!! Die conclusie had ik ook al getrokken. Maar iedereen blijft maar doorzeveren over die halve kilowatt psu die zgn niet goed zou zijn 8)7

Verwijderd

Na het veranderen van de kloksnelheid volgt er een test (welke dus stroom trekt) en deze test kan niet correct worden doorlopen. Dit kan door meerdere oorzaken komen, m.i. is één der mogelijke oorzaken een voeding welke op de 12 Volt lijn nog minder stroom kan leveren dan een hoogwaardige 300 Watt voeding.

Eén der geachte bovenstaande posters meent deze suggestie met een 8)7 te moeten afdoen, ik wacht nog op zijn onderbouwing.

Verwijderd

Meneer_E, de smiley slaat op het feit dat 550 Watt ongelooflijk veel power is en niet dat jouw uitleg nergens op slaat ofzo.

Volstaat deze onderbouwing? :)

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 27-09-2004 13:00 ]

Verwijderd

Erkandude schreef op 27 september 2004 @ 00:16:
En waarom niet? De voeding is waarschijnlijk zo brak dat ie zelfs geen lagere frequenties aankan.
Het is de PSU, geen twijfel mogelijk.

Verwijderd

Gewoon andere voeding in douwen. Q-tec is bagger!! denk dat je dan al heel wat problemen minder heb.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 27 september 2004 @ 12:52:
Meneer_E, de smiley slaat op het feit dat 550 Watt ongelooflijk veel power is en niet dat jouw uitleg nergens op slaat ofzo.

Volstaat deze onderbouwing? :)
Nee, hij volstaat niet want 550 Watt Qtec klink veel, maar is effectief heel erg weinig voor een moderne PC. Ik zal proberen uit te leggen waarom:

Dat die QTec 550 Watt piekbelasting over de 3.3 Volt, 5.0 Volt, 12.0 Volt, -3.3 Volt, -5.0 Volt en -12.0 Volt lijn gezamelijk kan leveren klinkt leuk, maar zegt niets over in hoeverre hij in staat is voldoende vermogen te leveren voor een moderne PC. Want waar de vroegere CPU generatie stroom opnam via de 5.0 Volt lijn en de videokaarten hun stroom via de AGP, halen de hedendage CPU's en videokaarten dat van de 12 Volt lijn.

Heb je een normaal, non-overklokt Atlon XP 2600+ systeem (laten wij zeggen 512 MB, CDRW, DVD, 2 HDU's, geluidskaartje, standaard fan en verder nog wat standaard prul zoals floppy, muis, toetsenbord en een ietwat verouderde videokaart) dan verbruikt deze pakweg 275 a 280 Watt. Mag geen probleem zijn voor de 550 Watt QTec en dat is het ook niet. Dit vermogen zal grofweg als volgt verdeelt over de volgende lijnen:

3.3 Volt: 23 Watt (6.9 A)
5.0 Volt: 80 Watt (16.0 A)
12.0 Volt: 174 Watt (14.5 A)

Zoals je ziet is wordt meer dan 60% van dat vermogen van de 12.0 Volt lijn gehaald. En laat de 12.0 Volt lijn nou net het zwakke punt van de QTec zijn: Deze kan slechts 15.0 (A) continu en 18.0 (A) over de 12.0 Volt lijn leveren. Een goede en moderne 380 Watt voeding van Tagan is al stukken beter: deze kan 22.0 (A) continu leveren.

Nu vervangen wij echter in het bovendstaande voorbeeld die oude videokaart welke pakweg 10 Watt via de AGP trok (3.3 Volt lijn) door een 6800GT. Deze zal ook iets van 10 Watt van de AGP trekken, maar trekt als bonus nog eens bijna 4 (A) via de 12 Volt lijn. En zie hier het probleem: niet het totaalvermogen van pakweg 325 Watt maar het feit dat er 18.5 (A) via de 12 Volt lijn komt, voor de 380 Watt Tagan geen probleem maar teveel voor de 550 Watt QTec.

380 > 550 ! Raar, maar in dit geval is het waar! :P

• Mophun
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11-08-2022
Klopt helemaal wat meneer_e hier beweert.
Ik had tot voor kort ook een Qtec 550 voeding in mijn bakkie. Werkte perfect anderhalf jaar lang met een RAdeon 9700.
Na vervanging van de videokaart door een 6800 GT heeft mijn voeding het nog 2 dagen volgehouden, totdat hij spontaan met een flinke steekvlam zichzelf opblies.
Gelukkig verder niets kapot dan de voeding.
Nu toch maar een betrouwbaardere Enermax voeding aangeschaft.

• Fusion_XT

Fusion_XT

Helemaal LEIP !

@ Meneer_E

Wat een post zeg !! _/-\o_ .....Zeer duidelijk en verhelderend ! O+ Helemaal top.

Verwijderd

Topicstarter
@ Meneer_E

Geweldige post daar heb ik cker iets aan!!! _/-\o_ B)

Oke het is nu cker dat ik een nieuwe voeding ga kopen zit nu twijfelen tussen de volgende voedingen:

Tagan TG480-U01 480 Watt :+

Levicom X-Alien 500 Watt :+

Ik heb al veel goede recenties gelezen over deze beide voedingen maar ik zou graag jullie mening willen horen/ervaringen over deze voedingen.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 28-09-2004 11:14 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 27 september 2004 @ 23:33:
[...]

Nee, hij volstaat niet want 550 Watt Qtec klink veel, maar is effectief heel erg weinig voor een moderne PC. Ik zal proberen uit te leggen waarom:

...
Mooie uitleg, maar ik dacht dat je een onderbouwing wenste over mijn smiley.. we praten hier lekker langs mekaar heen. geef niet. Gaan ik nu weer lekker ontopic bezig zijn.

Hoewel ik niets toe te voegen hebt aan het verhaal.... :Y)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 28 september 2004 @ 11:07:
@ Meneer_E

Geweldige post daar heb ik cker iets aan!!! _/-\o_ B)

Oke het is nu cker dat ik een nieuwe voeding ga kopen zit nu twijfelen tussen de volgende voedingen:

Tagan TG480-U01 480 Watt :+

Levicom X-Alien 500 Watt :+

Ik heb al veel goede recenties gelezen over deze beide voedingen maar ik zou graag jullie mening willen horen/ervaringen over deze voedingen.
Tagan 480W :9 , ik heb hem zelf ook. En bij mij (niet het lichtste machientje) blijven de rails rock stable :*) . De Tagan heeft natuurlijk ook het voordeel van een aparte gemeshte kabel voor je Vga, de ATX stekker is gemesht en de gewone stekkers zijn overkruist en nemen zo veel minder plaats in bezit. Er worden cable wraps mee geleverd om alles netjes weg te werken, en de voeding is fluisterstil. Geen enkel slecht woord over de Tagan. Ik vind het een top voeding, _/-\o_ Tagan _/-\o_

• Gatygun
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08-07-2025
ff zwaar offtopic maar.

Als je nog een TFT schermpje zoekt Philips 19" 12 ms 190S5GC dan moet je ff een e-mailtje sturen.

Will hem wel ruilen voor je kaart :P

Verwijderd

Topicstarter
Gatygun schreef op 28 september 2004 @ 22:52:
ff zwaar offtopic maar.

Als je nog een TFT schermpje zoekt Philips 19" 12 ms 190S5GC dan moet je ff een e-mailtje sturen.

Will hem wel ruilen voor je kaart :P
Laat ik toevallig al dat scherm hebben staan :*) Top schermpie :+

• Faust
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21-02-2022
Ik lees het volgende:

-iemand wil zeggen dat hij een "XFX GeForce 6800 GT 256mb" gekocht heeft

Hiermee heeft hij een of ander vaag probleem, de core wil niet omhoog van 350 naar 351. Dit is veroorzaakt door een voeding, welke 550 Watt is, en het merk Qtech draagt, wat door vele tweakers als een b-merk gezien wordt.

Er zijn programma's om je Bios (www.atiflash.com) in te lezen, en te editen (www.xbioseditor.com). Wat ik zou proberen is; je bios kopieren, backuppen en de snelheid in je bios-file omhoog te zetten met 1 mhz, en dan het geheel terugschrijven. Zo loopt je kaart 'echt' -en- 'altijd' op 351 mhz en dan kan "Big Falcon" tevreden slapen (is al 10 over 12... : ( )

edit: ik lees dat hij hem op "ultra" speed wil laten lopen, wat verklaart waarom Big Falcon de core snelheid wil verhogen.

Ehm.... laat ook maar.

[ Voor 7% gewijzigd door Faust op 29-09-2004 00:16 ]

Verwijderd

Topicstarter
Faust schreef op 29 september 2004 @ 00:14:
Ik lees het volgende:

-iemand wil zeggen dat hij een "XFX GeForce 6800 GT 256mb" gekocht heeft

Hiermee heeft hij een of ander vaag probleem, de core wil niet omhoog van 350 naar 351. Dit is veroorzaakt door een voeding, welke 550 Watt is, en het merk Qtech draagt, wat door vele tweakers als een b-merk gezien wordt.

Er zijn programma's om je Bios (www.atiflash.com) in te lezen, en te editen (www.xbioseditor.com). Wat ik zou proberen is; je bios kopieren, backuppen en de snelheid in je bios-file omhoog te zetten met 1 mhz, en dan het geheel terugschrijven. Zo loopt je kaart 'echt' -en- 'altijd' op 351 mhz en dan kan "Big Falcon" tevreden slapen (is al 10 over 12... : ( )

edit: ik lees dat hij hem op "ultra" speed wil laten lopen, wat verklaart waarom Big Falcon de core snelheid wil verhogen.

Ehm.... laat ook maar.
Ik snap wat je bedoelt maar die kaart is net nieuw en ik ga niet in de bios lopen kutten ik heb de kaart net gekocht 470 euro en ben nu dus even blut |:(

Maar buiten dat wat heb ik aan een ATIflash als ik een GeForce kaart heb? :?
Volgens mij had je hier iets te veel op :P of ik?

• Faust
Ehm, Nvflash dan.. whatever.

wat versta je precies onder het "kutten"?

Overclocken even schadelijk voor je kaart hoor. Of je nu via je bios, of via de rivatuner of zo doet overclocken, it's all the same. (even "kut").

Via de bios heeft als voordeel dat je geen gare software als rivatuner hoeft te draaien om je kaart op de gewenste kloksnelheid te laten lopen.
Nadeel is dat het omslachtiger is, en meer tijd kost. (je haalt wel hogere scores omdat bv. rivatuner niet hoeft in te laden; je hebt 25kb meer processing power).

470 euro is best wel veel voor iets wat nu al verouderd zou zijn/is.

Verwijderd

470 EURO!!!
Kijk je wel eens op pricewatch?
ik heb hem zelf voor 350 euro gekocht maar dat was zonder de btw.
470 euro had je de ultra kunne hebben

• Benotti
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 29-12-2025
Verwijderd schreef op 29 september 2004 @ 11:50:
470 euro had je de ultra kunne hebben
Als je er een paar tientjes bovenop telt wel ja ;)

• Deathchant
  • Laatst online: 19:17

Deathchant

Don't intend. Do!

Tagan480Watt hier icm een GainWard 6800GT GoldenSample voor (ja je leest het goed) 474 euro! De tagan kostte me 86 euro....

Maar die tagan is echt perfect. Tis alleen dat er een speciale VGA/HDD gemeshte stekker uit die voeding komt die niet zo super lang is als al die andere stekkers. Als je een BIG tower hebt, zul je eens splitter moeten gebruiken om die speciale kabel te verlengen.

Voor de rest is ie geweldig! VEEEL beter dan de zalman. Alleen wordt de Tagan een stuk warmer.

[ Voor 5% gewijzigd door Deathchant op 29-09-2004 12:21 ]

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Verwijderd

Topicstarter
Faust schreef op 29 september 2004 @ 10:30:
Ehm, Nvflash dan.. whatever.

wat versta je precies onder het "kutten"?

Overclocken even schadelijk voor je kaart hoor. Of je nu via je bios, of via de rivatuner of zo doet overclocken, it's all the same. (even "kut").

Via de bios heeft als voordeel dat je geen gare software als rivatuner hoeft te draaien om je kaart op de gewenste kloksnelheid te laten lopen.
Nadeel is dat het omslachtiger is, en meer tijd kost. (je haalt wel hogere scores omdat bv. rivatuner niet hoeft in te laden; je hebt 25kb meer processing power).

470 euro is best wel veel voor iets wat nu al verouderd zou zijn/is.
Met '' kutten '' bedoel ik dus dat als er iets fout gaat tijdens het knoeien in de bios dat ik dan mooi gaar ben !, en met zo'n progje als rivatuner gaat het veel makkelijker.
En met de regfile '' Coolbits '' is het helemaal makkelijk, zodra de kaart te hoog geclockt is dan wordt ie meteen terug gezet naar standaard Speeds.
Is toch wel zo makkelijk!. Daarom ga ik dus niet in de bios '' kutten ''

Jah dat komt er van als je je GeForce koopt bij een zaak zoals '' Paradigit '' ! :P lol!, zij waren de enige bij mij in de buurt die zo'n kaart haD !
En anders kon ik een paar dagen w8ten, daar had ik niet zo'n zin in :).... O-)

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 29-09-2004 14:19 ]

• Faust
@ lanvlam

waarom zou jij je bezig houden met de prijs?
geld is voor jou toch niet belangrijk?!

Eigelijk onzin dat je ook een extra voeding moet kopen. Er zijn genoeg mensen met een mooie designkast, waar de voeding op een onconventionele manier ingemonteerd zit. Mogen zij dan niet 'genieten' van 16x AA en 64x AF?

Persoonlijk geniet ik ook graag van de graphics van mijn slaapkamer, ipv enkel die op het beeldscherm.

Ook blijft de vraag welk spel de aankoop van zo'n kaart rechtvaardigd.

Een spel als Metal Gear Solid, Final Fantasy of Halo2 is het waard om 140 euro extra aan uit te geven, voor die 140 euro krijg je tevens een dvd speler er gratis bij. Wat ik hiermee wil zeggen:

Een spel als Doom3 is NOOIT, maar dan ook NOOIT...... NOOIT(ff nadruk leggen ; ) 470 Euro waard. Als je denk van wel, dan ben je gewoon stom (niet als flame bedoeld). Hoe geweldig het spel ook is. Ik weet niet wat jullie normaal doen, maar voor 470 kan ik echt wel vet op vakantie gaan. Dat is meer dan even een spelletje spelen wanneer je geen huiswerk hebt.

• Aight!
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 07-02 15:06

Aight!

'A toy robot...'

Maar voor de 470 euro kan je mooi wel ff een paar jaartjes mee,
Je koopt niet alleen een kaart voor Doom III, nee die 6800GT gaat zeker nog wel een paar jaar mee.
Er komen nu meer games uit die 20x mooier en beter zijn dan MGS en Halo 2.!!!

[edit] mhhz 64 AF wil ik ook wel, zou wel mooi uitzien dan :D

[ Voor 60% gewijzigd door Aight! op 29-09-2004 14:31 ]

Verwijderd

Topicstarter
Aight! schreef op 29 september 2004 @ 14:28:
Maar voor de 470 euro kan je mooi wel ff een paar jaartjes mee,
Je koopt niet alleen een kaart voor Doom III, nee die 6800GT gaat zeker nog wel een paar jaar mee.
Er komen nu meer games uit die 20x mooier en beter zijn dan MGS en Halo 2.!!!
Helemaal gelijk !

Dan koop je om het jaar een nieuwe '' Mid-range '' kaart omdat je oude kaart het niet meer trekt.
Duz laten we zegge dat een mid-range kaart ong. 150/200 euro is, koop je er 2 van had je netzogoed die van 4xx kunne kopen. :)
En die gaat dan ook nog eens langer mee ! 8)7 ....

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 29-09-2004 14:36 ]

• Faust
Welk spel is er nu uit wat NIET met 30 fps op een radeon 9800 pro draait?
(heb zelf een geforce4).

"Er komen nu meer games uit die 20x mooier en beter zijn dan MGS en Halo 2.!!!"

Noem er 1.

• Deathchant
  • Laatst online: 19:17

Deathchant

Don't intend. Do!

is wel offtopic he maar goed.

"noem er 1"

Splintercell 1, splintercell 3, stalker game

Halo vreet veel en iedereen maakte zo'n ophef over dat spel, nou ik vind er geen RUK aan, zeer zeker niet qua graphics.

Splintercell 1 en farcry 10x beter

[ Voor 11% gewijzigd door Deathchant op 29-09-2004 17:02 ]

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

• Faust
Ik heb het ook niet zo op halo (heb zelf een ps2), maar over het algemeen wordt dit spel als het allerbeste ooit beschouwd. Dat het op jouw of mijn pc niet fatsoenlijk loopt is een andere zaak.

Farcry vind ik zelf ook een leuk spel, kwa diepgang en verhaal (muziek, stemmen en graphics daargelaten) kan echter het niet tippen aan bijv. FF X, of metal gear solid. Maar dat is allemaal persoonlijk.

Stalker heeft nog niemand gespeeld, dus kan er niks over zeggen. Weet wel dat de graphics niks zijn vergeleken met dit.

http://wm1.streaming.ne.j...s2004_mgs3_09261800_e.wmv

dit is het allerbeste voorbeeld wat ik kan geven. Het draait op hardware waar je voor het zelfde bedrag in een 3d kaart niet eens fatsoenlijk stalker zou kunnen laten lopen.

Wie MGS2 op de PS2 heeft gespeeld weet dat je nooit meer zonder analoge controls en vibration wil. Maar dat is allemaal offtopic.

Is het inmiddels gelukt de kaart op je gewenste speed te laten lopen mr. topicstarter?

• Aight!

Aight!

'A toy robot...'

offtopic:
uhm kereltje...

Stalker kan je op minimale runnen:
Makkelijk op een radeon 9800pro en dan nog 20x betere graphics dan die stomme nep mgs waar ze alleen van die lozers in laten spelen.
En een gamer, verwacht nu ook wat meer van een game, dus niet alleen dikke gameplay, maar ook dikke graphics. Realtime berekingen van de schaduwen, niks meer scripted, ect, wat zie je bij zo een console game, altijd scripted, noem mij eens een spel op waarbij dat niet is , als je het spel voor de 2e keer speelt, speel je alles in no time uit.

Maar daar voor kunnen we beter in het discussie sub fora van games gaan discusieren.

@ topic start. ik zelf zou ook voor een tagan gaan, daar heb ik alleen maar goede verhalen over gehoord, tot nu toe ;) Kan je niet eerst een voedingje lenen, anders geef je dadelijk geld uit wat misschien niet nodig is.

• Faust
Ow ow!
Mijn excuses!

Bovenstaande was geheel subjectief. Mijn mening dus.

Niet iedereen vind dezelfde spellen leuk.
Ik kijk op tegen een 3d kaart van 470 euro omdat ik 'pas' 18 ben, en het geld wat ik met mijn bijbaantje verdien (zit nog middelbare school), beter in iets anders kan stoppen.

Stalker en Doom3 en 4 en Half Life2 etc. zullen vast wel hele coole spellen zijn. Ik heb overigens heel veel plezier beleefd aan farcry, en (mede door de dialogen) vaak hard gelachen.

Om te weten of het aan de voeding ligt, moet je even vermelden wat er allemaal in je pc zit wat stroom gebruikt.
een optie is om alles te disconnecten, except audio en 3d kaart en hdd (dus geen dvd, dvd-rw, 2e hdd en diskette station etc). Dan zou je voeding het moeten kunnen trekken, zelf als is ie zo kut als iedereen beweert/ervaren heeft.
ZOu je dat please willen doen?
Ik ben nu wel echt benieuwd naar de oorzaak voor het probleem.

• Faust
Als ik een spel speel, dan wil ik dat het realistisch uitziet en mooi. (maar bovenalles dat het goed speelt)

Al die 'per pixel'-shit uit doom3 kan niet op tegen goede character models en slim gebruik van textures/schaduwen. Klik maar op de link die ik hierboven gaf.
Animatie van characters zegt overigens nog veel meer.

Anyway. Wou je zeggen dat Doom3 of farcry een 2e keer interessant is?
Over scripted gesproken, de 'levels' in doom3. Allemaal zo rechtlijnig als de pest. Kom je voorbij punt x, dan gebeurt/komt door de muur 'dit'. Farcry idem. Geen replay value, zoals dat met dure woorden heet.
Ik moet toegeven, het lijkt net alsof het gerendered is.

Rest me alleen nog dit:

Quake 3 en UT (=niet 2003/2004/2005) ownen nog steeds alle 1st person shooter-wannabees. (en half life 1 ownt natuurlijk ook alles).
Hebben die spellen "quad buffered light sourced bump projection particle accerated triangular texture filtered normal shaded surface mapped -pixels"?

Antwoord: nee dus.
Wat boeien de graphics als het spel toch niet interessant is? (>doom3).

Ontopic: Kan het zijn dat de kaart van "Big Falcon" beschermd is tegen overclocken?

• Aight!

Aight!

'A toy robot...'

offtopic:
again, was jij niet die kerel die zei dat UT 2004 beter was dan UT.
Owja ;). En heb ik ooit gezegd dat DOOM III goed was?Nee. Ik zelf vind het er niks aan. Idem aan Far Cry ze missen wat, Far Cry is alleen leuk om in het bootje een beetje rond de varen en van de natuur genieten, verhaal vind ik namelijk niks.
Waarschijnlijk zou metal gear solid niet lekker snel zijn, maar sloom same as Doom.

Waarom verzinnen ze niet iets nieuws, altijd zo een stom vervolg op iets, wat misschien iets mooier is, misschien net iets meer gameplay, yeah right. Gewoon het zelfde in een nieuw jasje.

Doom III is wel intressant, mits je er maar in verdiept. En doorzet. (~ God on ;) )
Far Cry heeft een grote replay waarden dan bijvoorbeeld Metal Gear Solid, of Final Fantasy. Je kan tenmiste meer kanten op, ook niet veel want dan komt er een of andere helicopter. Maar jah, dat is weer wat anders, en dan hebben we het over Final Fantasy 10, geen slechte game opzich, heeft ook wel wat gameplay en een verhaal, naja wat voor is weer wat anders. Maar de framerate van die game is zooo traag. En ik ben bang dat toch zo een oudere wetse console, al gauw aan zijn eind is. Dat ie gewoon niet meer snel genoeg is.
Ten 2e je kan een console zowizo niet vergelijken met een PC, die 2 dingen zijn zo verschillend.

Maar jah, ik weet wel dat ik nu ruzie met de mods krijg omdat ik te veel offtopic ben gegaan en te vaak doorgegaan.!!

• Faust
Nee, hoor, je krijgt met niemand ruzie want je hebt je punt goed duidelijk gemaakt.

Maar hoe zit het nu met de 3d kaart overclocken?

Heeft "big falcon" al geprobeert wat ik zei?!

Verwijderd

Topicstarter
@ELiA

Ik ben zelf ook 19 en zit ook nog op school en heb een bijbaantje door gewoon hard te sparen kan je zo een kaart kopen van 470 euro en dat zullen meer mensen hier denk ik wel hebben. 8)

Ik heb ondetussen alles al geprobeert.. :/
Ik heb op mijn voeding nu alleen nog maar me CPU Cooler, Hardeschijven, Videokaart en me Mobo aangesloten.
Ik kan me kaart nogsteeds niet Overclocken en Onderclocken. :|

Ik ben er nu ook achtergekomen dat wanneer ik 3dMark 2005 wil draaien (met alles aangesloten) dat dan me pc helemaal begint te flippen me monitor gaat aan en uit en na 3 keer aan en uit te gaan wil me monitor helemaal niet meer aan en staat dan op standby dus eerst me pc herstarten voordat ik weer beeld heb.
Als ik dan me pc opnieuw opstart geeft me pc aan dat het een AMD 1300 mhz is :/ :| terwijl alles gewoon nog goed in me bios staan :?

Ik snap er nu helemaal niks meer van |:(

Voordat ik mijn NVidia GeForce 6800 GT kocht had ik een ATI Radeon 9800 pro ik had met deze kaart in mijn systeem helemaal geen problemen :?

Begin nu ook meer te twijfelen aan me GeForce :?

Ik sta graag open voor jullie mening want ik weet het allemaal even niet meer ;( ;(

• Aight!

Aight!

'A toy robot...'

Dan is er toch wat mis met je moederbord. Laatste bios update?

Verwijderd

Topicstarter
Aight! schreef op 29 september 2004 @ 22:52:
Dan is er toch wat mis met je moederbord. Laatste bios update?
Ik heb de nieuwste bios op me mobo staan

• Faust
Je voeding is dus NIET de oorzaak! Hoera!

Het is nogal een hype om meteen te roepen: "is er een probleem met je pc? koop een zalman! de rest is kut!"

Ik heb een NMB, die is perfect. Zelfs de oprichter van tweakers gebruikt dat merk.
Wat mij betreft de allerbeste. Ze hebben zelfs de fan gelinkt naar je moederbord.

Ontopic: Als alles klopt wat jij zegt, dan is je videokaart kapot.

De allerlaatste test voor jou:
Zet hem bij een vriend erin en kijk of hij dezelfde problemen ondervind.

Verwijderd

Topicstarter
Faust schreef op 29 september 2004 @ 23:51:
Je voeding is dus NIET de oorzaak! Hoera!

Het is nogal een hype om meteen te roepen: "is er een probleem met je pc? koop een zalman! de rest is kut!"

Ik heb een NMB, die is perfect. Zelfs de oprichter van tweakers gebruikt dat merk.
Wat mij betreft de allerbeste. Ze hebben zelfs de fan gelinkt naar je moederbord.

Ontopic: Als alles klopt wat jij zegt, dan is je videokaart kapot.

De allerlaatste test voor jou:
Zet hem bij een vriend erin en kijk of hij dezelfde problemen ondervind.
Ik had idd al afgesproken met een vriend van me om hem daar in een pc te zetten ik hoop dat me kaart daar ook flink gaat lopen kutten zodat ik zeker weet dat het allemaal aan me kaart ligt. maarja niks is nog cker :/

• Aight!

Aight!

'A toy robot...'

Morgen is een nieuwe dag :)

zowizo lijkt het me best jammer, heb je een nieuwe kaart gekocht, dan probeer je hem uit krijg je er probs mee of wil ie niet overlocken. baal je flink.

Maar Elia het is zeker niet de laatste test voor hem, er kan altijd nog een andere oorzaak zijn.

• Fusion_XT

Fusion_XT

Helemaal LEIP !

Verwijderd schreef op 30 september 2004 @ 00:00:
[...]

Ik had idd al afgesproken met een vriend van me om hem daar in een pc te zetten ik hoop dat me kaart daar ook flink gaat lopen kutten zodat ik zeker weet dat het allemaal aan me kaart ligt. maarja niks is nog cker :/
Ow die '' vriend '' ben ik dan weer cekrs !, Joh leuk dat je me een '' vriend '' noemt :r Hehe...
Lol okee ik neem mijn Úber-Pc wel weer mee !!!!!!....... 8)

Yo mike, net ff 3DMark 05 weer gedraait, beetje zitte tweaken enzo :D..
Resultaat mag er wezen en dat met een:

Amd Athlon XP 2400+ T-Bred @ 2130 Mhz
MSI K7T266 Pro2
1 GB Twinmos PC3200 @ PC2100
PNY GeForce 6800 GT

Score: 4794 :P ...

http://service.futuremark.com/compare?3dm05=35964

[ Voor 55% gewijzigd door Fusion_XT op 30-09-2004 19:47 ]

• Faust
"Maar Elia het is zeker niet de laatste test voor hem, er kan altijd nog een andere oorzaak zijn."

Dat kan je niet zeggen totdat je het resultaat weet. Deze 'test' wat ik voorstelde geeft aan of het WEL/NIET aan de kaart ligt. In het 1e geval heb ik gelijk. In het 2e geval heb jij gelijk...

...Spannend.

• Aight!

Aight!

'A toy robot...'

Fusion_XT schreef op 30 september 2004 @ 10:02:
[...]

Ow die '' vriend '' ben ik dan weer cekrs !, Joh leuk dat je me een '' vriend '' noemt :r Hehe...
Lol okee ik neem mijn Úber-Pc wel weer mee !!!!!!....... 8)

Yo mike, net ff 3DMark 05 weer gedraait, beetje zitte tweaken enzo :D..
Resultaat mag er wezen en dat met een:

Amd Athlon XP 2400+ T-Bred @ 2130 Mhz
MSI K7T266 Pro2
1 GB Twinmos PC3200 @ PC2100
PNY GeForce 6800 GT

Score: 4794 :P ...

http://service.futuremark.com/compare?3dm05=35964
Nu ff wat anders, zo een high en kaart, gaat dat goed met zo een cpu, kan je alle spellen netjes spelen?
Vloeiend en zo. Heb namelijk ongveer een gelijk systeempje.

Verwijderd

Aight! schreef op 01 oktober 2004 @ 00:14:
[...]

Nu ff wat anders, zo een high en kaart, gaat dat goed met zo een cpu, kan je alle spellen netjes spelen?
De nieuwe spellen hebben vooral GPU kracht nodig ;) de cpu is dus steeds wat minder belangrijk geworden. Je zult alleen nooit het alleruiterste uit je kaart met een 2400+ halen, maar zeker wel 95 a 98% ;) van de maximale prestaties.
Een cpu upgrade levert financieel/snelheidswinst gezien erg weinig op ;)

• Faust
@ mssl

precies!

Kijk maar naar doom3, de AI hiervan is vele male simpeler, slechter (minder cpu-bellastend) dan die van Half-life1.
Al die fake-schaduwen, etc. worden in de gpu gedaan, zoals eerder gezegd werd.

Ik wacht overingens nog steeds op Big Falcon...

Verwijderd

Topicstarter
Mensen hoe stom het ook klinkt maar het probleem is zo goed als opgelost.
Het was niet me voeding (al heb ik wel voor de zekerheid nieuwe besteld)
Het was niet me videokaart (heb getest in systeem van een vriend en deed het perfect)
Nee het waren de forceware drivers die een conflict hadden met mijn NForce drivers 8)7 :?

Nadat ik de nieuwste Nforce drivers 5.10 had geinstalleerd en de nieuwste (forceware 66.51 beta) Liep me kaart al stukken beter.
Ik kon toen nog niet overclocken met coolbits maar wel met een ander gaar programma genoemd powerstrip :/
Me kaart loopt nu met een Core van 410 en memory op 1165 en haal 5041 punten in 3D Mark 05 :*)

Binnenkort nog even mijn CPU proberen te overclocken (doet hij nu niej meer ;( ) maar dat is het volgende probleem wat ik op moet lossen. (misschien toch iets met voeding)

_/-\o_ maar iig bedankt voor de vele reacties dat heeft me zeer geholpen _/-\o_

• Fusion_XT

Fusion_XT

Helemaal LEIP !

Aight! schreef op 01 oktober 2004 @ 00:14:
[...]

Kan idd alles vloeiend spelen,

FarCry: 1280x1024 @ Alles VeryHigh / Loopt lkkr soepel, alleen op sommige plekke zoals op het dek van de Carrrier wil ie nog wel eens in de 20 lopen. ! ( Hier heb ik duz een snellere cpu nodig...)

Doom 3: 1024x768 @ High Quality / Alles soepel, met meer dan 4 ventjes in beeld gaat het allemaal iets trager...

Mohaa PA Demo: 1280x1024 @ High / Helemaal Soepel, gehele demo.

Halo: 1280x1024 @ High, Specular On / Dik gevecht, wil ie nog wel eens terug vallen naar de 30..

NFS UnderGround: 1280x1024 @ High / Gehele spel vloeiend.

3DMark 03 Score: 11021 :P
3DMark 05 Score: 4899 >:)
AquaMark3 Score: 52.13 :)

• Aight!

Aight!

'A toy robot...'

Scores boeie me niet:P

Hoe doet ie het bij Rome Total War en Warhammer 40k.

Mijn kaartje (Radeon 9600 256 mb) doet het namelijk neit meer zo goed, wil een nieuwe, maar wel waar ik Rome en Warhammer 40k op kan spelen, bij warhammer kan ik alles hoog, maar dan schokt ie af en toe.

• Fusion_XT

Fusion_XT

Helemaal LEIP !

Aight! schreef op 01 oktober 2004 @ 21:53:

Mijn kaartje (Radeon 9600 256 mb) doet het namelijk neit meer zo goed, wil een nieuwe, maar wel waar ik Rome en Warhammer 40k op kan spelen, bij warhammer kan ik alles hoog, maar dan schokt ie af en toe.
OWWWWWW...zeg dat dan, doe ik al die moeite ! :+ ,

Total War...gaat perfect, zat hem net nog te spelen !.
WarHammer...Idem. !

Verwijderd

Topicstarter
Aight! schreef op 01 oktober 2004 @ 21:53:

Hoe is Warhammer 40k qua kwaliteit?? beetje mooi of ziet het er niet zo vet uit.
Wat moet je verder allemaal in het spel doen?
Wil dat spel zelf ook hebben maar weet niej wat ik er van moet werw88 8)7

krijg de demo niet gedownload:S

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 02-10-2004 19:17 ]

• Aight!

Aight!

'A toy robot...'

Warhammer is vet :D

Ongveeer zo als Warcraft III kwa gameplay, iets meer chaos.
Ziet er wel aardig uit :D
Voor screens moet je ff in het Grote Warhammer 40k topic rond neuzen :P

• J0J0
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 24-10-2025
Deathchant schreef op woensdag 29 september 2004 @ 12:19:
Tagan480Watt hier icm een GainWard 6800GT GoldenSample voor (ja je leest het goed) 474 euro! De tagan kostte me 86 euro....

Maar die tagan is echt perfect. Tis alleen dat er een speciale VGA/HDD gemeshte stekker uit die voeding komt die niet zo super lang is als al die andere stekkers. Als je een BIG tower hebt, zul je eens splitter moeten gebruiken om die speciale kabel te verlengen.

Voor de rest is ie geweldig! VEEEL beter dan de zalman. Alleen wordt de Tagan een stuk warmer.
VEEL beter dan de Zalman... ???
Ik snap dat hij uiteraard meer ampere levert.
Zalman maakt voor zover ik weet geen voeding van meer dan 400W.
Maar dat hij DUS beter is volg ik niet helemaal, je geeft ook geen argumenten (wel tegenargumenten :? ).

specs

• ID-College
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:52
VEEL beter?
Dat is absoluut niet waar.
En tagan 480 W kun je niet vergelijken met en 400 Watt
Logisch dat hij dan volgens jou veel beter is. Een 400 Watt van Zalman is absoluut goed. Mijne is dan wel gaar op zijn 12+ lijn (11,52) maar dat wil niet zeggen dat hij slecht is.
Zalman leverst topspul vind ik en tagan doet dat ook, dus veel beter is absoluut onzin

Verwijderd

ik dacht dat hier iets over was gezegt in het 6800le topic, als je pipelines opengooide dat je soms dan nniet meer kunt overclocken. dan kreeg je dezelfde fout. dan moest je em eerst falshen met een geunlockte bios. Ik weet eht neit zeker, je moet maar even zoeken

• Solovine
  • Laatst online: 13-02-2024
Ik zou in mer Rivatuner proberen te overclocken maar dan moet je ff uitzetten dat hij de snelheid eerst gata testen.

Daarna een paar keer 3dmark03, 3dmark05 en wat Nvidia demos draaien en als het zootje stabiel is weer verder gaan.

Veel succes !!!

offtopic:
@pookieguy, als dat gebeurt geeft hij alleen aan dat hij niet op die snelheid kan lopen, je scherm gaat niet raar doen hoor.

edit:
beetje oud topic :)

[ Voor 29% gewijzigd door Solovine op 16-12-2004 21:44 ]

Pagina: 1