Toon posts:

[XP] geen besturingssysteem aanwezig*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo,

het gaat hier om een sony vaio FR315B, de HD is helemaal leeg (gevuld met nullen) via de bios kan ik de cd rom speler niet kiezen om vanaf te starten (alleen flop en hd).. geen driver lijkt me...
op bootdisk.com heb ik een bestandje van microsoft gehaald om een serie opstartdiskettes te maken zodat ik xp pro kan installeren, helaas.. ik krijg de volgende foutmelding als ik het bestand "winxpsp1_nl_pro_bf.exe" probeer te openen:
c:\docume~1 bla bla bla makeboot.exe
c:\windows\system32\autoexe.nt. het systeembestand is niet geschikt voor MS-DOS en Microsoft Windows-toepassingen. Kies sluiten om de toepassing af te sluiten.
je kunt kiezen uit sluiten of negeren en beide hebben als resultaat dat het afgesloten wordt..

de hamvraag is hier: hoe krijg ik windows op de laptop geinstalleerd?

patrick

• TLer
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 20:09
Verwijderd schreef op 26 september 2004 @ 10:01:
hallo,

het gaat hier om een sony vaio FR315B, de HD is helemaal leeg (gevuld met nullen) via de bios kan ik de cd rom speler niet kiezen om vanaf te starten (alleen flop en hd).. geen driver lijkt me...
op bootdisk.com heb ik een bestandje van microsoft gehaald om een serie opstartdiskettes te maken zodat ik xp pro kan installeren, helaas.. ik krijg de volgende foutmelding als ik het bestand "winxpsp1_nl_pro_bf.exe" probeer te openen:
c:\docume~1 bla bla bla makeboot.exe
c:\windows\system32\autoexe.nt. het systeembestand is niet geschikt voor MS-DOS en Microsoft Windows-toepassingen. Kies sluiten om de toepassing af te sluiten.
je kunt kiezen uit sluiten of negeren en beide hebben als resultaat dat het afgesloten wordt..

de hamvraag is hier: hoe krijg ik windows op de laptop geinstalleerd?

patrick
Kijk maar eens op www.bootdisk.com

Daar kan je diverse bootdisk images downloaden.

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
krijg je tijdens het booten niet een optie om op f12 te drukken (of iets in die buurt) om een bootmenu te krijgen?

die sony's kunnen namelijk allemaal booten van cdrom, ik heb nb zelf nog zon 315 gehad!

A wise man's life is based around fuck you

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

pak een win9x bootdiskje, start hier mee op en start de setup handmatig vanaf de cdrom (direcotry i386 en dan winnt.exe starten).

• Zwelgje
Terw_Dan schreef op 26 september 2004 @ 10:26:
pak een win9x bootdiskje, start hier mee op en start de setup handmatig vanaf de cdrom (direcotry i386 en dan winnt.exe starten).
je moet dan natuurlijk wel eerst even een fat32 partitie aanmaken ;) anders gaat het alsnog mis

Verwijderd

Topicstarter
@TL-er
via bootdisk had ik die winxpro sp1 gedownload en die op de pc geopend, toen kreeg ik dus die melding die ik beschreef ( het systeembestand is niet geschikt voor MS-DOS en Microsoft Windows-toepassingen) dus die bootdisk heb ik niet kunnen maken :(

@zwelgje: als ik opstart zie ik het vaio logo even (met intellogo rechtsonderin) het eerstvolgende dat ik zie is "operating system not found) met F2 kom ik wel in de bios en ik meen nu trouwens ook te horen dat de cd rom speler wel gaat draaien!? de winxp pro cd zit erin en die start normaal gesproken gewoon op

over die win9x bootdisk en fat 32 maken.. die bootdisk is wel te downloaden en waarschijnlijk kan ik via de setup daarvan wel een fat32 maken.. kan ik daarna wel weer opnieuw installeren en er dan weer ntfs van maken..

ik ga het eens proberen, bedankt voor de snelle reakties

Verwijderd

Topicstarter
met een win98 se opstartdiskette krijg ik de volgende mededeling:

verwijder schijf of medium
druk op een toets

helaas

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een emergencyrecovery disc gemaakt (ebcd) en die start ook niet op..
wat ik ga doen: de systeemrecovery cd van sony erin en die start wel op (heb ik al geprobeerd) mijn doel was om van winxp home af te komen en pro erop te zetten en tevens wilde ik van alle sonyprogjes af die ik helemaal niet wil hebben.. zo schoon mogelijk wilde ik de laptop houden.. vooralsnog niet gelukt helaas..

ach, je bent er lekker mee bezig zal ik maar zeggen

patrick

Verwijderd

Topicstarter
draadje kan dicht, ik heb winhome erop gezet en daarna maar een upgrade gedaan naar pro, zooi van sony deinstalleer ik wel, het was niet mijn bedoeling om het zo te doen maar er zit niet anders op..
ik kon niet pro op de C: zetten, daar staat home en 2 op c: is niet verstandig, een andere partitie nemen en daarna c: weghalen is nog een optie waar ik nu ineens aan denk, ach, het is nu voor elkaar
nogmaals dank voor de hulp!

• Zwelgje
tijd voor iets heel anders..

als je de laatste bent die post in dit topic kun je ook de edit knop gebruiken om je eigen posts aan te passen, dat leest wel zo prettig en het scheelt ook weer dat het geen onnodige kick van je topic opleverd

houdt hier in het vervolg van je carriere op GoT rekening mee :)

Verwijderd

Topicstarter
dat ga ik zeker doen zwelgje..
Xcuus
Pagina: 1