Toon posts:

Variabele kloksnelheid op laptop?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zag dat de kloksnelheid van mijn laptop zichzelf aanpast. Het is een packard bell met 1,6ghz celeron en wanneer ik naar mijn systeemeigenschappen kijk (in mijn configuratiescherm) merk ik de ene keer dat er 191mhz staat en soms 596mhz en heel soms 823mhz. Ik zie daar nooit 1,6ghz staan. Hoe kan ik dit stukje variabele kloksnelheid uitzetten en gewoon genieten van mijn volle kloksnelheid?

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
speedswitchXP downloaden daarmee kan je het eenvoudig instellen, ik gebruik het ook op mijn Centrino (tm) laptop

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

Topicstarter
alleen ik merk dat ik nu (aangesloten op netsnoer) weer op 1,6ghz zit. Dus hij wordt pas variabel nadat het echt draadloos wordt. Regelt xp home dit vanzelf?

• Zwelgje
Verwijderd schreef op 26 september 2004 @ 09:40:
alleen ik merk dat ik nu (aangesloten op netsnoer) weer op 1,6ghz zit. Dus hij wordt pas variabel nadat het echt draadloos wordt. Regelt xp home dit vanzelf?
dat regelt je cpu icm windows ja

intel speedstep (tm) technologie

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:36

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

Het is juist helemaal de bedoeling dat je geniet van de hoeveelheid cpu-kracht die je op moment x nodig hebt.
Gewenst gedrag dus. Als je dat niet had gewild, had je jezelf een boel geld kunnen besparen en een p-4desktopcpubased laptop kunnen aanschaffen.. (maar op het centrino platform ben je beter af..)

ping 127.212.23.124

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:23
Uh, volgens BalusC z'n site is er helemaal geen Celeron met speedstep. :?

http://balusc.xs4all.nl/Ned/har-cpu-int-p4.html
http://balusc.xs4all.nl/Ned/har-cpu-int-pm.html

[ Voor 38% gewijzigd door NitroX infinity op 26-09-2004 10:01 ]

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

• Zwelgje
denk dat de TS een centrino heeft ipv celeron, mobile celerons gaan maar tot 1.5ghz ;)

Verwijderd

Je kan ook gewoon van je volledige snelheid genieten, dat is het mooie aan de mobile cpu's. In de idle stand clockt hij de cpu naar beneden. maar zosnel je een programma start die de cpu full load bezorgt clock hij netjes naar de 1600 mhz. Wil je altijd 1600mhz dan word je laptop een stukkie warmer en gaat je accu een stuk minder lang mee.

• j-w
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

j-w

Verwijderd schreef op 26 september 2004 @ 09:32:
Ik zag dat de kloksnelheid van mijn laptop zichzelf aanpast. Het is een packard bell met 1,6ghz celeron en wanneer ik naar mijn systeemeigenschappen kijk (in mijn configuratiescherm) merk ik de ene keer dat er 191mhz staat en soms 596mhz en heel soms 823mhz. Ik zie daar nooit 1,6ghz staan. Hoe kan ik dit stukje variabele kloksnelheid uitzetten en gewoon genieten van mijn volle kloksnelheid?
speedswitchXP

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Speedstep staat ook uitgebreid omschreven in de technische laptop FAQ. Neem deze eerst even door zou ik zeggen. :)
Pagina: 1