Toon posts:

Barebone met ata133 RAID en wifi 802.11g

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb gezocht naar een barebone die aan de volgende eisen moet voldoen:
- ATA133 RAID0 ondersteuning en plaats voor 2 HD's
- Wifi 802.11g of anders 1 pci slot

Verder maakt het niks uit. Het probleem is dat ik wel barbones heb gevonden met RAID. Alleen zijn deze SATA en ik heb net een 120 gb maxtor gekocht, dus ben ik niet van plan om deze weg te doen.
Ook is er meestal wifi optioneel, dan nog niet eens de g-variant.

Heeft iemand een idee wat voor 1 aan deze specificatie voldoet?

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Het is niet zo gek dat je bijna alleen tegen barebones met S-ATA RAID aanloopt; het is immers de nieuwe techniek die al aardig geaccepteerd is. Een barebone met P-ATA RAID zou nadelig zijn over een tijd; een barebone heeft nou niet echt veel ruimte voor een extra S-ATA RAID controller.

Er zijn echter wel S-ATA -> P-ATA dongles verkrijgbaar. Deze hebben een chip om het S-ATA signaal om te zetten naar P-ATA, hierdoor kan je je HD's prima in RAID draaien via de SATA controller.

[ Voor 13% gewijzigd door Laurent op 26-09-2004 02:24 ]

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:46

Exirion

Gadgetfetisjist

Software RAID is ook nog een optie. Met de CPUs van nu is software-RAID minstens zo snel als hardware-RAID :)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Goed punt, Exirion. :)

Vaak komen mobo's met een simpele firmware raid chip, waarmee je gemakkelijk een raid1 en raid0 array aan kan maken. Dit type RAID gebruikt echter niet een aparte I/O processor, maar de CPU. Hierdoor wordt je CPU ook belast als je gebruik maakt van firmware RAID. Misschien ligt het gebruik van software RAID net een tikje hoger, maar veel zal het niet schelen.

Verwijderd

Topicstarter
K wil geen software RAID, omdat het de cpu meer belast dan ik graag zou willen.
Heeft iemand ervaring met verloopjes van P-ATA naar S-ATA??