Waar is deze wereld naartoe gegaan dat als mijn vader tijdens een Full-system scan een aantal virussen of bedreigingen tegenkomt en die kunnen niet verwijderd worden? Vooral als ik dan ook nog eens voor een aantal maanden niet aanwezig ben om te helpen.. Zijn er eigenlijk nog wel programma's die iemand die niets van de beveiliging afweet en eigenlijk de enige wens heeft dat de pc fatsoenlijk werkt?
Verwijderd
pfft, we worden filosofisch op de late avond 
ik zou zeggen: symantec norton systemworks!
nadelen: grijpt diep in in het systeem, en werkt een beetje vertragend
voordelen: extreem easy, extreem goed.
Norton verwijderd ook niet alles in sommige mappen kan hij virussen niet verwijderen. Ook heeft norton nog problemen met adware. Kom het vaak tegen op m'n stage
Das idd erg extreem, NIS (Norton Internet Security) werkt namelijk goed genoegVerwijderd schreef op 26 september 2004 @ 01:48:
pfft, we worden filosofisch op de late avond
Ik zou graag hiervan de bron willen zien, want ik heb hier NIS 2003, 2004, en 2005 draaien, maar allemaal geven ze geen enkel probleemOok heeft norton nog problemen met adware.
[ Voor 20% gewijzigd door Cardinal op 26-09-2004 01:56 ]
Wat het makkelijkste is tegen "n00bs" is simpelweg door ze geen administrator rechten te geven.
Als ik voor iemand die er niets vanaf weet een computer moet installeren geef ik ze nooit administrator rechten. At most Power-User, meestal gewoon user. dan kan die niets uitvreten met de system files. Verder laat ik windows update altijd draaien en automatisch installen. Verder regel ik over het algemeen een fatsoenlijke virusscanner die ze niet kunnen disablen zonder administrator rechten. Die virusscanner laat ik net als windows update draaien vanuit administrator.
Dit is de meest effectieve methode die ik tot nog toe heb bedacht om een computer een beetje beheerbaar te houden als je maar 1 keer per x maanden langs komt.
Als ik voor iemand die er niets vanaf weet een computer moet installeren geef ik ze nooit administrator rechten. At most Power-User, meestal gewoon user. dan kan die niets uitvreten met de system files. Verder laat ik windows update altijd draaien en automatisch installen. Verder regel ik over het algemeen een fatsoenlijke virusscanner die ze niet kunnen disablen zonder administrator rechten. Die virusscanner laat ik net als windows update draaien vanuit administrator.
Dit is de meest effectieve methode die ik tot nog toe heb bedacht om een computer een beetje beheerbaar te houden als je maar 1 keer per x maanden langs komt.
Paar tips voor noobs 
• Zorg dat WindowsUpdate automatisch update
• Gebruik geen Administrator account
• Zet de windows firewall aan
• Gebruik een alternatieve internet browser zoals Mozilla Firefox of Windows XP SP2 (popup+ActiveX blocker in IE)
• Gebruik een goede virusscanner (Norton heeft mijn voorkeur niet, Kaspersky / McAfee wel
)
• Zorg dat de gebruiker weet wat ie wel en niet mag doen
• Zorg dat WindowsUpdate automatisch update
• Gebruik geen Administrator account
• Zet de windows firewall aan
• Gebruik een alternatieve internet browser zoals Mozilla Firefox of Windows XP SP2 (popup+ActiveX blocker in IE)
• Gebruik een goede virusscanner (Norton heeft mijn voorkeur niet, Kaspersky / McAfee wel
• Zorg dat de gebruiker weet wat ie wel en niet mag doen
Hij vind ze wel maar kan ze niet verwijderen in de meeste gevallen staan deze files in de temp inet files folder. kan het nu niet bewijzen en gebruik ook nis 2004 op moment nieuwe is onderweg met tevredenheid. ik week ook niet hoe die mensen het lukt maar het lukt ze.cardinal808 schreef op 26 september 2004 @ 01:55:
[...]
Das idd erg extreem, NIS (Norton Internet Security) werkt namelijk goed genoeg
[...]
Ik zou graag hiervan de bron willen zien, want ik heb hier NIS 2003, 2004, en 2005 draaien, maar allemaal geven ze geen enkel probleem
Ik heb NIS op veel pc zien draaien maar vind het niet de ideale combinatie zeker niet om het te verwijderen.
Norton kan geen goeie uninstallers schrijven er blijft gegaraneerd nog troep achter zoals de scriptblocker in IE enz.
En NIS vertraagt teveel naar mijn mening en is te bloated er zit teveel in wat je nooit zult gebruiken als normale gebruiker bijv. file schredder heb het nog nooit iemand het zien gebruiken veel mensen weten nog niet eens dat het er in zit denk ik.
Ik houdt het liever op Kaspersky + BlackIce Firewall + Windows Updates + Firefox + Thunderbird
Norton kan geen goeie uninstallers schrijven er blijft gegaraneerd nog troep achter zoals de scriptblocker in IE enz.
En NIS vertraagt teveel naar mijn mening en is te bloated er zit teveel in wat je nooit zult gebruiken als normale gebruiker bijv. file schredder heb het nog nooit iemand het zien gebruiken veel mensen weten nog niet eens dat het er in zit denk ik.
Ik houdt het liever op Kaspersky + BlackIce Firewall + Windows Updates + Firefox + Thunderbird
[ Voor 48% gewijzigd door lordgandalf op 26-09-2004 10:52 ]
Steam: Profile / Socialclub: Profile / Uplay: minedwarf / Origin: lordgandalf3
Pagina: 1