Mozilla en Quicktime mime troubles

Pagina: 1
Acties:

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 22:46

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Topicstarter
Ik gebruik sinds het begin al Mozilla. In mijn ogen een super browser.
Ik heb alleen een probleem met quicktime.

Sinds in quicktime heb geïnstalleerd, wordt de browser plugin gebruikt om mpg's af te spelen, terwijl ik ze met Winamp wil afspelen.

Nu heb ik in quicktime zelf alle mime verbindingen al weggehaald wat betreft elk bestandsformaat behalve quicktime. In Mozilla kan ik geen verwijzing vinden naar mpg-video. En toch blijft de quicktime-plugin de mpg's afspelen...

Heeft iemand een idee waar ik de verwijzing kan vinden die dit veroorzaakt???

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

• deepbass909

deepbass909

Topicstarter
Niemand???

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

• deepbass909

deepbass909

Topicstarter
KICK....

is er nou echt helemaal niemand die een idee heeft???

• iets
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18:19
De quicktime plugin niet installen.

Heb ik ook gedaan. Is alleen soms lastig als je ge-embedde .mov's af wilt spelen. Die moet je dan als link uit de source halen en downloaden.

tvw

• deepbass909

deepbass909

Topicstarter
het probleem is, dat de plugin inmiddels helemaal is uitgeschakeld... maar toch blijft hij de mpg's in de browser afspelen...

• OnTracK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20:00
Wat heb je uitgeschakeld? dat automatisch opstartende icoontje, of echt alles?

Quicktime heeft vrij uitgebreide settings (quicktime player openen en even zoeken, er zijn meerdere vensters voor de settings) waarin je kunt instellen wat hij allemaal automatisch moet afspelen. Dit had je ook tijdens de installatie kunnen doen als je die evn had doorgelezen.

Not everybody wins, and certainly not everybody wins all the time.
But once you get into your boat, push off and tie into your shoes.
Then you have indeed won far more than those who have never tried.

• deepbass909

deepbass909

Topicstarter
OK, quicktime settings:
- Browser Plug-in: alles uit, mime settings... > alles uit, behalve Quicktime Movie (*.mov) (is niet uitschakelbaar)
- File Type Associations: Alles uit

Dat is alles wat betreft bestandsbinding en automatisch afspelen wat in Quicktime zelf te vinden is. Volgens deze settings zou hij dus geen mpeg in de browser mogen afspelen, wat hij wel doet.

Ook in de mime instellingen van Mozilla kan ik geen verwijzing naar mpeg vinden anders dan dat winamp het zou moeten afspelen...

Er zit dus ergens nog een verwijzing die ik niet kan vinden...

• GambitRS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-06-2013

GambitRS

w00t

Ik heb precies hetzelfde probleem en niemand blijkt in dit topic een oplossing gevonden te hebben. Excuses voor het omhoog schoppen van dit oude topic maar ik zou hier ook ontzettend graag een antwoord op willen weten, omdat ik het gewoon te stom voor woorden vind dat ik heel windows opnieuw moet installeren omdat ik een keer quicktime heb geinstalleerd.

Ik heb quicktime geinstalleerd, daarna alle mime opties zo gezet dat quicktime niks behalve movs mag afspelen, daarna quicktime gedeinstalleerd en nog steeds heb ik, zoals de topicstarter, het probleem dat mozilla (of firefox in mijn geval) mpeg/mpg files met quicktime probeert af te spelen. Hoe verwijder ik dit irritante gedrag van quicktime?

Het lijkt erop alsof quicktime een plugin heeft geinstalleerd en die vervolgens niet heeft verwijderd. Ik kwam ook nog een hele hoop quicktime onzin in mijn register tegen, dat is nu allemaal weg. Nog steeds hetzelfde probleem echter.

Op google kon ik ook al geen antwoord vinden. :|

edit:
er staat dus inderdaad in pluginreg.dat een hoop quicktime troep, maar hoe verwijder ik deze zonder firefox helemaal kapot te maken? Is daar een tool voor of zal ik toch heel voorzichtig dingen moeten gaan verwijderen? Regeltjes met quicktime erin komen een hoop keren voor in verschillende delen van het bestand....

ok, ok, opnieuw excuses, maar als de topicstarter dit toevallig leest: quicktime laat inderdaad een plugin achter, die te verwijderen is uit de firefox/plugin pagina. Het is de dll met qt erin.
Sorry voor de overlast, maar nu staat iig wel het antwoord op GOT en dat is ook wat waard :)

[ Voor 27% gewijzigd door GambitRS op 09-07-2005 11:11 ]

MechWarrior || Monsters Game

• Bob
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 16-02 19:50

Bob

Ik had ook al hetzelfde probleem, maar dan met internet explorer, en was ook al even hopeloos op zoek naar de oplossing. Met de oplossing hierboven was ik niets, omdat iexplore uiteraard geen degelijk beheer van de plugins toelaat.

Met active registry monitor is het me dan gelukt, proggie aangezet, een mime setting veranderd bij quicktime preferences (toevoegen lukt, terug herstellen niet dus), en even gekeken naar de 100 veranderde waarden van het registry.

De key in kwestie was bij mij (troubles met mp3's):
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Classes\MIME\Database\Content Type\audio/mpeg
daarin zit de string CLSID, die blijkbaar verwijst naar een manier van afspelen/openen/...
Die string heb ik veranderd (op goed geluk) naar een waarde van een type waarvan ik wist dat het met mediaplayer (moest ik hebben) werd geopend. Daarna vingers gekruisd, en ja hoor, het werkte weer. :)

Hopelijk was dit duidelijk en heeft nog iemand iets eraan.

[ Voor 9% gewijzigd door Bob op 30-08-2005 01:28 ]

Pagina: 1