Toon posts:

xbox in draadloos netwerk hulp

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier kabelinternet met een linksys WRT54G router op Sveasoft firmware (laatste versie) waaraan twee PC hangen. Nu wil ik de xbox (die beneden staat) draadloos verbinden met het (inter)netwerk. Zijn speciale spullen voor, maar her en der lees ik dat het ook met een extra WRT54G router moet kunnen (=goedkoper). Die heb ik dus nu, en met de sveasoft firmware (www.sveasoft.com) kun je de router in client mode draaien.
Heeft iemand iets soortgelijks aan de gang gekregen? zo ja, wat moeten de instellingen zijn op beide routers (DMS?, DHCP, etc).
Wat ik al geprobeerd is is DMS (met wireleass MAC adressen van de routers), maar dat lijkt niet te werken. Ook simpel de 2e router in client mode zetten levert niet het gewenste resultaat.
Heeft iemand een beschrijving, of kan me verder op weg helpen?
Dank!

PS in plaats van de xbox, test ik de boel met een laptop, wel zo makkelijk!

• soepkip
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18-04 21:28

soepkip

Kratjes kunnen nu ook voorin

Ikzelf had ook zo'n idee, zeker omdat een router/AP goedkoper is dan een
"normale"bridge.

Je zit in ieder geval op de goede weg, de router hoort in client mode te draaien.
Het zou een idee kunnnen zijn om je xbox (nu dus je laptop)
aan te sluiten in de DMZ poort (als deze die heeft, anders moet je in de firmware DMZ aanzetten naaar het gewenste IP adres)

DMZ geeft simpel gezecht aan dat je "router"functie niet aann wordt gezet, alle poorten worden automatisch geforward

Beste film ooit

• rolandO
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
http://www.linksys.com/pr...?grid=33&scid=36&prid=602

Converts wired-Ethernet devices to wireless network connectivity
Works without drivers on Macintosh®, Windows®, PlayStation®2, Xbox™, Linux®, network printers – anything with an Ethernet port!
Provides wireless, cable-free bridging between remote workgroups
Easily configurable through your web browser

[ Voor 72% gewijzigd door rolandO op 26-09-2004 15:07 . Reden: specs ]

• soepkip
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18-04 21:28

soepkip

Kratjes kunnen nu ook voorin

Waarom zou je een duurder apperaat met minder functies kopen ??

zeker als je een tweaker bent

Beste film ooit

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben nu zo ver dat het niet stabiel werkt. Dat wil zeggen:
2e linksys in client mode, met zelfde SSID als 't AP. Vreemd genoeg krijg ik meestal geen pings door van de ene naar de andere router, en soms komt een pingetje wel door. Er lijkt dus iets niet snor te zitten in of windowsXP of in de firmware/hardware van de routers. Heeft iemand iets vergelijkbaar aan de gang gekregen, en zo ja, met welke firmware (op WRT54G).

Thanx!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het nu aan de praat, zij het half: ik kan 1 kant op pingen, maar niet de andere kant.
Dus ik ben toe aan een andere oplossing. Nu heeft Linksys twee andere producten:
de WET54G en de GMA54G
De laatste is speciaal bedoeld voor game consoles. Heeft iemand ervaring met deze. Ik wil in principe NIET het internet op, maar wil met xbox media centre mijn lokal netwerk kunnen browsen (en andersom).

iemand enige tips hoe ik dit nu 100% werkend krijg????

• Zondagskindje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 09:23

Zondagskindje

Harley Softail Slim FLSL 2018

Bedoel je mischien de WGA54G ipv GMA54?
Daar heb ik wel ervaring mee :) Maar misschien is het niets voor jou aangezien je er niet mee op internet wil.

"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."

Pagina: 1