Toon posts:

[XFree] TFT beeld verschoven

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb zojuist Debian Sarge op mijn laptop (toshiba satellite 1730) geinstalleerd en heb nu een probleem met het correct instellen van het beeldscherm. Het gehele beeld is een pixel of 10 omhoog verschoven, hierdoor heb ik onder een grijze balk en valt er boven een deel van het beeld weg.
Normaal gesproken zou ik dit met modelines aanpassen echter dit schijnt geen enkele invloed te hebben. Ook xvidtune doet helemaal niets.

iemand enig idee hoe ik dit probleem kan aanpakken??

thnx&grtz

• Warbringer
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 10:14
De TFT schermen die ik gebruikt heb (Iiyama, philips, BenQ, Acer) hebben een auto-configure knop die dat recht zet. Tot zover nog nooit fout gegaan.

I want to live forever, so far.. so good.

• dingstje
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 02-01-2024
Ik heb dit ook (maar dan verschuift het beeld horizontaal) tot ik de nvidia drivers installeer. Dan werkt alles perfect.

If you can't beat them, try harder

Verwijderd

Topicstarter
Warbringer schreef op 26 september 2004 @ 11:22:
De TFT schermen die ik gebruikt heb (Iiyama, philips, BenQ, Acer) hebben een auto-configure knop die dat recht zet. Tot zover nog nooit fout gegaan.
Een dergelijke knop heb ik niet op mijn notebook (voor zover ik weet). Ik denk dat ik het toch echt softwarematig oplossen moet :(

• mOrPhie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:22

mOrPhie

❤️❤️❤️❤️🤍

Draai je niet gewoon een onjuiste frequentie?

Een experimentele community-site: https://technobabblenerdtalk.nl/. DM voor invite code.

• Blaasvis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:33

Blaasvis

Cidora \o/

bekijk je /etc/X11/XF86config eens, en geef ons je Horizsync en VertRefresh waardes eens.
http://gaelane.dyndns.org/toshiba/XF86Config-3.3.6.1730CDT
welis waar is dit een oude 3.3.x config maar er staat wat zinvolle informatie in:
code:
1
2
    HorizSync   31.5-48.5
    VertRefresh  50.0-90.0

De waardes in jou config zouden overeen moeten komen. 8)

Freedom is everything you need ; <moto-moi|afk> ik verkloot het gewoon nooit :P

Pagina: 1