Toon posts:

foto viewer voor op website, hoe ?

Pagina: 1
Acties:
  • 96 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb gezocht op google en op de goT search maar kon niks vinden.

Wat ik wil:
Ik heb circa 500 foto's van een bruiloft, deze wil ik op een site zetten. Ik wil geen automatische slide show maar gewoon iets net zoals windows-viewer dat mensen zelf in de map met foto's kunnen bladeren.

Welke programma heb ik hier voor nodig ?

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19-05 21:24

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Zoek maar een leuk gallery scriptje op www.hotscripts.com. Daar zit vast wel wat leuks bij. :) Wel oppassen dat je server de gekozen scripttaal ondersteunt.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• tijmons
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 23-11-2022
Ik zat zelfs laatst met hetzelde probleem. Misschien heb je wat aan mijn oplossing. Ik heb gewoon een pagina gemaakt met een aantal frames. In 1 van de frames heb ik een stukje script laten lopen die de thumbnails ophaalt uit de directory "thumb" en automatisch een linkje genereert naar het bijbehorende plaatje in de directory "photo". Die worden daarna netjes in het frame "main"geplakt als je op plaatje klikt. Misschien moet je even aanpassen hoe ver de foto's uit mekaar moeten staan etc. De var total is voor het aantal foto's wat er in die directory staat. Veel succes :) :

<script language="JavaScript1.2">

var total=74
function display(){
for (i=1;i<=total;i++)
if(i<10)
{
document.write('<DIV STYLE="position: absolute; left: '+ (10+((i-1)*120)) +'px; top: 6px; width: 100;"><a href="photo/000'+i+'.jpg" Target="main">[img]"thumb/000'+i+'.jpg"[/img]</A></DIV>')
}
else
{
if(i<100)
{
document.write('<DIV STYLE="position: absolute; left: '+ (10+((i-1)*120)) +'px; top: 6px; width: 100;"><a href="photo/00'+i+'.jpg" Target="main">[img]"thumb/00'+i+'.jpg"[/img]</A></DIV>')
}
else
{
document.write('<DIV STYLE="position: absolute; left: '+ (10+((i-1)*120)) +'px; top: 6px; width: 100;"><a href="photo/0'+i+'.jpg" Target="main">[img]"thumb/0'+i+'.jpg"[/img]</A></DIV>')
}
}
}

display()

</script>

(Plaatjes heten 001.jpg, 002.jpg etc)

[ Voor 20% gewijzigd door tijmons op 26-09-2004 09:10 . Reden: typo ]

• Mark309
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

Mark309

Ook wel Piet

Ik ben zelf heel erg tevreden over [url=http://www.delx.ca/dalbum/]DAlbum[url].

Lekker overzichtelijk, en makkelijk in gebruik. :)

Productman.nl - Helpt startups in de Achterhoek en Liemers - https://www.wiegaaterverhuizen.nl - Versla de makelaar ;)

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09-05 10:47
Arles web page creator 30 dagen gratis. http://www.digitaldutch.com/ erg gemakkelijk in het gebruik :)

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

/scriptrequest

hier zijn vele programma's voor, zelfs photoshop biedt de mogelijkheid om een foto-viewer samen te stellen voor een selectie foto's

Intentionally left blank

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.