Toon posts:

Camera met SMC-storage

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedenavond mensen,

Ik heb een vraag, ik heb een trust 610 camera met een 128mb SMC maar ik ben zelf niet zo tevreden met kwaliteit van trust-foto's.
Nu probeer ik een ander merk camera te vinden die met deze smartcard werkt.

Dus de vraag is heeft iemand een aanrader voor me liefst vanaf 3.0 Megapixels of een naam merk die met SMC's werkt.

Alvast hartelijk bedankt,

Frank

• Stereotomy
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

Smartmedia is OUT. Gooi hem weg in de prullenbak en kijk er niet meer naar om.

Zoek een fatsoenlijke camera van een van de bekendere merken, waar CF (20 EUR heb je een nieuwe 128 Mb) of SD of Memorystick of xD ingaat, en daarna praten we wel weer verder.

Alors.

• Piggen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10:24

Piggen

Lekker bakkie

Als ik de feature search van DPreview gebruik, zie ik alleen Fuji

Probeer die zelf eens, zou ik zeggen. Dan komt er vast wel een geschikte camera uitrollen :)

Wat stereotomy zegt kan natuurlijk ook. Dan heb je wel een stuk meer keus

[ Voor 17% gewijzigd door Piggen op 25-09-2004 22:22 ]

Verwijderd

Topicstarter
Stereotomy schreef op 25 september 2004 @ 22:20:
Smartmedia is OUT. Gooi hem weg in de prullenbak en kijk er niet meer naar om.

Zoek een fatsoenlijke camera van een van de bekendere merken, waar CF (20 EUR heb je een nieuwe 128 Mb) of SD of Memorystick of xD ingaat, en daarna praten we wel weer verder.
Ik vraag toch om hulp niet om een rotopmerking over dat smc uit de tijd is???

Verwijderd

Topicstarter
MPmad schreef op 25 september 2004 @ 22:21:
Als ik de feature search van DPreview gebruik, zie ik alleen Fuji

Probeer die zelf eens, zou ik zeggen. Dan komt er vast wel een geschikte camera uitrollen :)

Wat stereotomy zegt kan natuurlijk ook. Dan heb je wel een stuk meer keus
Dank misschien komt er wel wat uitrollen

• Piggen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10:24

Piggen

Lekker bakkie

Het zijn wel allemaal oudere camera's (van Fuji, en ook Olympus) die SMC gebruiken volgens de feature search. Dus stereotomy heeft wel een punt.

Verwijderd

SM is wel wat verouderd, je kan alleen oude brakke fuji cameraŽs die SM ondersteund kopen. Wat Stereotomy zegt is helaas zo.....koop gewoon goeie cam met nieuwe kaartje van 30 euro....

• Stereotomy
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

Je vraagt om hulp, en als het antwoord je inhoudelijk niet bevalt dan noem je het een rotopmerking? :P

Kom, 20 EUR extra uittrekken voor een goede camera waar je nog jaren plezier van zult hebben is niet erg. :)

[ Voor 13% gewijzigd door Stereotomy op 25-09-2004 22:47 . Reden: even taal versimpeld :) ]

Alors.

• Patten
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 05-02 08:44
Smartmedia is 2,5 keer zo duur als CF...
Ik zou ook 20 pleuro extra uittrekken, en gewoon een camera naar keuze halen.
Die Smartmedia wordt je wel kwijt via markplaats.nl. Is altijd wel iemand wie dat nog wel wil voor 15 euri's.

Carpe Diem

• Acid_Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-02 15:53

Acid_Burn

uhuh

Ik denk dat het verkeerd is om een camera te kopen op basis van een opslagkaartje wat je nog hebt liggen. Voor die paar euro kan je beter kijken naar een camera die doet wat je wil en dan de juiste opslagmedia erbij kopen.

Het zou zonde zijn als je een leuke camera laat liggen omdat ie je (verouderde) SMC niet ondersteund.

Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site

• 2bme
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11-04-2024

2bme

Oude Tweakers addict...

Als je naar die compare kijkt dan zie je dat 3.1 MP camera's met SM boven de 900$ zitten.
Ik zou toch ook gaan voor de camera die je wilt... en dan pas geheugen erbij kopen. Zo duur is dat tegenwoordig niet meer.
Succes met het zoeken.

I used to be schizofrenic, but we're oke now... ;)

• Stereotomy
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

Als je naar die compare kijkt dan zie je dat 3.1 MP camera's met SM boven de 900$ zitten.
Simpelweg omdat het oude camera's zijn die allang uit de handel zijn genomen: en die prijzen zijn de introductieprijzen van jaren terug. Moderne camera's hebben geen SMC's meer, tenzij je weer een Trust gaat kopen dus.

Alors.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 25 september 2004 @ 22:23:
Er zijn geen camera's meer die SmartMedia gebruiken :)

Je kunt beter, zoals Stereotomy zegt, gewoon een camera kiezen met een ander opslagmedium, waarvan Compact Flash het goedkoopste is. Dan krijg je voor 30 euro al een kaartje van 256 MB. (Langzame CF, maar wel al véél sneller dan SmartMedia.)

Andere keuzes: Sony MemoryStick Pro (67 euro/256 MB, erg snel), xD (Snel, maar wel 89 euro voor 256 MB) en Secure Digital (Ook snel, zit qua snelheid vrij goed; vergelijkbaar met de wat snellere CF, maar iets duurder meesta.)

Ik zou in jouw geval voor een camera met CF gaan, en dan heb je érg veel keuze :) Fuji en Olympus vallen dan helaas al af, omdat die volgens mij nog uitsluitend xD gebruiken. (xD is een opslagkaartje dat door Fuji en Olympus is ontwikkeld en gepatenteerd, en het is dus duur(der), net zoals de Memory Stick duurder is dan CF. Beide kaartsoorten waren een 1,5 tot 2 jaar geleden werkelijk onbetaalbaar, vergeleken met CF.)

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 26-09-2004 22:55 ]

• Welleweerd
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21-01 22:28

Welleweerd

laat de koeien in vrede grazen

de fuji S602Zoom gebruitk smartmedia + compact flash

Bedankt alvast

Verwijderd

De S602z is een hele mooie camera; misschien is het wel dé beste 3 MPix camera die tot nu toe is gemaakt. Ik heb er dit weekeinde mee geschoten omdat een vriend hem heeft (tweedehands), en hij schiet erg mooie pics. Hij is echter ondertussen dik 2 jaar oud en discontinued. Die is voor een normaal bedrag niet meer uit te halen.

Verwijderd

die smartmedia kan ik wel gebruiken :P

verder zou ik ook zeggen koop een mooie cam een lekkere 300d als je beur het toelaat.
Pagina: 1