Toon posts:

Help, AMD loopt vaster dan vast, SOS

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn AMD K-6 400 (@400), die met z`n voetjes steenvast in een Octek Rhino MVP4-BKE moederbord is geprikt (mobo met van alles en nogwat aan boord, heb zoveel mogelijk uit staan) loopt na het booten vast zodra ik een beetje applicatie start. Problemen zijn pas ontstaan nadat ik een 128 mb pc100 reep van Siemens erin heb gestoken. Geheugen staat op 8ns(overige ns al getest, hielp nop) Overige hardware is: Sitecom fast ethernet netwerkkaart, Voodoo3 2000 PCI, SB 128. Nieuwste bios is geinstaleerd, 128 reep is oke, Cas geprobeert op zowel 2 als 3, geheugenbank is oke, Vcore is 2,0V, getest t/m 2,2 (specs zeggen dat 2,0 voldoende is).
Geen IRQ conflicten. Nieuwe instalatie, hielp niets. Proc wordt niet te warm...
Ik weet het nu echt niet meer. Iemand nog suggesties??
:):):):):):):):):):):):):):):):):):):):)

Ps. Iemand bekend met dit mobo? Veel jumpers....

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Het moet aan het geheugen liggen. Dat werd geintroduceerd met de problemen, dus ik zou ff kijken of andere banken werken en die reep in andere PC's testen (vrienden).

Verder zou ik je niet veel kunnen helpen, omdat crashes meestal willekeurig lijken te komen.
Eigen ervaring werkt niet zo goed, omdat alles hier goed draait.

Verwijderd

waarmee heb je je geheugen getest?

Verwijderd

Hoe oud is dat mobo?
Kan je misschien nakijken of tie reepjes van 128 MB wel ondersteunt? Ik heb als 2e machine een AMDK6/2-400 op een ASKA bord. Die kan ook geen reepjes van 128 mb aan.
Heb je al weer met vorige geheugen geprobeerd? werkt dat?

Verwijderd

BIOS wel goed?

Verwijderd

Topicstarter
Mobo ondersteunt 128mbpc100 reepjes... dus dat zit wel goed. Ik heb die reep getest in mijn andere bak (Pent III 500) en daar loopt ie klasse in... De bios heb ik niet geflashed, toen ik dit bord kocht zat de nieuwste bios er al op (nooit een update gemaakt waarschijnlijk..). Lijkt me dus dat het daar niet aan kan liggen. Sys werkte met 64pc133 perfect (was daarbij ook nog eens overgeklokt, 400@500). Andere geheugenbank geprobeerd, werkt precies hetzelfde, maakt geen verschil....:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
Dattie het in 1 moederbord klasse doet betekend nog niet dat ie het in *alle* moederborden klasse doet.... als de problemen begonnen zijn NA dat je de reep van 128 erin gezet had, dan lijkt me de oplossing duidelijk: Ander geheugen proberen!

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor de tips, heb nu 2 x 64 pc133 in die bak draaien. Werkt ook niet, precies hetzelfde liedje.... :?:?:r:r:r
Pagina: 1