Toon posts:

aangemeld op domein --> thuis geen internet meer...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
sinds mijn laptop op het domein (AD) van het werk is aangemeld kan ik niet meer het internet op. (alleen nog via ip).
In ipconfig /all is alles naar behoren. De DNS Suffix search list laat thuis echter uitsluitend het ad domein van het werk zien...

Netwerkbeheer staat voor een raadsel... |:(

Wie kan me helpen? :?

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
dan hebben ze waarschijnlijk de DNS servers van de zaak hard ingelopt in je tcp/ip properties en probeert je pc via die DNS servers (die thuis natuurlijk niet te bereiken zijn) te resolven

nee dat gaat dan niet werken, netwerkbeheer had je dat ook wel kunnen vertellen lijkt me (tenminste dat hadden ze moeten weten)

je vraagt natuurlijk een oplossing, tja als je geen beheerder bent op die machine (en dus niet de rechten hebt) dat is dit niet op te lossen

netwerkbeheer moet de DNS servers gewoon via dhcp laten meegeven ipv hard in te kloppen dan heb je er geen last van

maar ik heb zon gevoel of netwerkbeheer dit bewust heeft gedaan zodat thuis internetten wordt ontmoedigd... denk daar maar eens over na ;)

[ Voor 39% gewijzigd door Zwelgje op 25-09-2004 22:03 ]

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

Topicstarter
thnx
betekent dit dat ik er met geen mogelijkeheid omheen kan?
of dat ze bij beheer er ierts aan kunnen doen?

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
Verwijderd schreef op 25 september 2004 @ 22:05:
thnx
betekent dit dat ik er met geen mogelijkeheid omheen kan?
of dat ze bij beheer er ierts aan kunnen doen?
thuis niet nee, beheer moet het aanpassen

of je moet op de illegale toer gaan maar daar maak je bij sysbeheer geen vrienden mee, en met illegaal bedoel ik dan booten van floppy (als je dat nog kan) en dan een password hackertool starten

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

Topicstarter
lamedamaniedoendan ;)

bedankt
ik zal die jonges daar eens wat gebruiksvriendelijkheid bijbrengen