Toon posts:

[2003] Bootdisks fabriceren?*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
goedeavond,

Ik draai nu momenteel windows 2000 en wil deze graag upgraden naar windows server 2003. Het probleem ligt hem in dat ik hoe dan ook het niet voor elkaar krijg om een bootdisk te maken voor win2003. ( Omdat ik natuurlijk eerst me heele C: schijf clean wil hebben en dan win2003 installen. )

Ik heb toen geprobeerd om in via dos win2003 op te starten en dit lukt prima, maar als ik dan in dos command probeer te formatten (c: format) zegt ie dat dit niet mogelijk is. ( duh ntfs )

Ik heb wel een url gevonden van microsoft en heb alles geprobeerd wat mogelijk is maar kom er gewoon niet uit. ( http://support.microsoft....5879&product=winsvr2003#2 )

Zou iemand zo vriendelijk willen zijn om mij het stap voor stap uit te leggen hoe je een windows server 2003 bootdisk in elkaar te zetten?

Many thanks.

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
kan je niet gewoon booten vanaf de cdrom en dan installeren :? dat moet namelijk werken (tenzij je geen originele cdrom hebt)

of http://support.microsoft....810562&Product=winsvr2003

[ Voor 29% gewijzigd door Zwelgje op 25-09-2004 21:51 ]

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

Topicstarter
zwelgje schreef op 25 september 2004 @ 21:49:
kan je niet gewoon booten vanaf de cdrom en dan installeren :? dat moet namelijk werken (tenzij je geen originele cdrom hebt)

of http://support.microsoft....810562&Product=winsvr2003
jah lees plz, ik kan wel booten van cd ( jah orgineel ) MAAR dan krijg ik dus 2 partities, win2k en win2003. Ik wil dus eigelijk net als in win2k/winxp de optie krijgen om eerst C: te formatteren en DAN een vers kopie van 2003 erop te zetten.
En dit kan dus blijkbaar alleen via een bootdisk of via?
plz someone help me ;/

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
SA -> WOS :)

windows 2003 server bootdisk ==> [2003] Bootdisks fabriceren?*

[ Voor 74% gewijzigd door G33rt op 25-09-2004 21:57 ]

• Zwelgje
Verwijderd schreef op 25 september 2004 @ 21:54:
[...]

jah lees plz, ik kan wel booten van cd ( jah orgineel ) MAAR dan krijg ik dus 2 partities, win2k en win2003. Ik wil dus eigelijk net als in win2k/winxp de optie krijgen om eerst C: te formatteren en DAN een vers kopie van 2003 erop te zetten.
En dit kan dus blijkbaar alleen via een bootdisk of via?
plz someone help me ;/
tijdens de setup van windows2003 als je boot van cdrom kan je dat ook leeghalen, zelf even lezen tijdens de setup ipv klik klik klik doen

je haalt dan simpelweg even alle partities weg en maakt dan een nieuwe aan, klaar ben je

[ Voor 8% gewijzigd door Zwelgje op 25-09-2004 21:58 ]

Verwijderd

Topicstarter
zwelgje schreef op 25 september 2004 @ 21:55:
[...]

tijdens de setup van windows2003 als je boot van cdrom kan je dat ook leeghalen, zelf even lezen tijdens de setup ipv klik klik klik doen
Dus als ik het goed begrijp heb ik nu 5 uur verspeeld aan dit en komt het er op neer dus dat ik win2003 via ms-dos b00t VOOR de installatie een optie krijgen om eerst C: te formatteren?

sorry maar ben beetje aangebrand van 5 uur werk.

• _Rayman_
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-08-2023

_Rayman_

Verwacht het onverwachte.

Verwijderd schreef op 25 september 2004 @ 21:58:
[...]

Dus als ik het goed begrijp heb ik nu 5 uur verspeeld aan dit en komt het er op neer dus dat ik win2003 via ms-dos b00t VOOR de installatie een optie krijgen om eerst C: te formatteren?

Om precies te zijn, tijdens de installatie. Haal daar alle partities weg en richt het weer in zoals je wilt.

• the_shadow
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17-04 13:34

the_shadow

Bubbelmaker extraordinair

Verwijderd schreef op 25 september 2004 @ 21:58:
[...]

Tijdens de installatie vraag win2003 waar hij geïnstalleerd moet worden. Hier kan je ook partitioneren (met "D" haal je uit m'n hoofd een partitie weg, maar dat staat allemaal beschreven tijdens de install). DOS komt er in windows 2003 niet meer aan te pas. :)

I'd rather be diving | The best thing about alcohol hand gel in hospitals isn't the hygiene, but that everyone walks around like they're hatching a dastardly plan. | "Cheese is just milk’s attempt at being immortal."

Verwijderd

Topicstarter
hmmm, vaag probleem.. in het blauwe scherm geeft ie nadat ik de directory van cd files heb aaangegeven dat windows geen schijf kon vinden met een genoeg aantal vrije mb's. Ik heb 160 gb en c: schijf heeft nog 30 gig over..
hoe kan dit gebeuren?

Verwijderd

Topicstarter
Wie heeft hier al een kant-en-klare windows 2003 server bootdisk en is zo vriendelijk om deze naar me email te sturen?(zodat ik in een de ochtend ken formatteren). Dit kost mij uren minder geklooid :) Mijn dank is groot.

[ Voor 4% gewijzigd door elevator op 26-09-2004 00:34 ]

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

X-L,

Als je zelf de laatste reactie hebt geplaatst zou je dan je laatste bericht willen bijwerken ipv een nieuwe reactie te posten? Verder is GoT niet bedoeld als een uitwissel forum van software - en dus heb ik je mail address eventjes weggehaald :)

Voor je laatste probleem - dit lijkt erg er op dat Windows je harddisk niet als zodanig herkent en dus dat je nog aparte drivers moet installeren voor je SATA / IDE-RAID controller of iets dergelijks. Ga eventjes die richting op zoeken :)

• kevinvs
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 28-04 22:56

kevinvs

Iedereen: BEDANKT!

Met Partition Magic kan je toch ook rescue disks aanmaken? Hiermee kan je gewoon booten in dos, krijg je nog een eenvoudig GUI waar je alles met je partities kan doen wat je wil. Neemt nogsteeds niet weg dat je Windows Setup je HD goed moet herkennen :)

• Zwelgje
Verwijderd schreef op 25 september 2004 @ 22:57:
hmmm, vaag probleem.. in het blauwe scherm geeft ie nadat ik de directory van cd files heb aaangegeven dat windows geen schijf kon vinden met een genoeg aantal vrije mb's. Ik heb 160 gb en c: schijf heeft nog 30 gig over..
hoe kan dit gebeuren?
wat loop je nu te doen dan :? nog steeds te booten van een win98 floppy die je ntfs partitie's niet kan zien :?

booten van cdrom en dan F6 drukken om je eventuele raid kaart te installeren

[ Voor 13% gewijzigd door Zwelgje op 26-09-2004 08:34 ]

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Tijens de setup van Windows wordt er gevraagd op welke partitie je windows wilt installeren. Dan zie je dus je harddisk, en de partitities die je harddisk al hebt.

Wat je dan moet doen is, daar alle partities verwijderen die er op staan.

Dan maak je een nieuwe partitie aan, en dan kies je gewoon de standaard instelling, dat is de maximale grootte.

Et Voila, je hebt je 160GB, daar maakt windows dan C: van.

En dan kan je opgeven naar welke directorie de files moeten, standaard: C:\WINDOWS

Tís helemaal niet zo moeilijk, maar je moet wel even lezen wat de setup allemaal zegt, en mogenlijk is.

Verders ben ik het helemaal met zwelgje eens wat betreft: Lezen wat de setup voor opties heeft.

Ey!! Macarena \o/

Pagina: 1