Toon posts:

[win98SE] +4GB op netwerkshare

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Volgende vraag:
ik weet dat je op fat32 max 4 GB kan opslaan per file. Nu ben ik video aan het capturen, dat zo ong 4 GB per uur produceert. Ik dacht mijn win98 SE te slim af te zijn, en het gecapturde bestand te plaatsen op een netwerkshare (linux-server, mbhv samba, op een partitie waar meer dan plaats genoeg is) Het bestand komt dus nooit op een fat32 partitie te staan...

maar... nu kan ik ook maar op men netwerkshare tot 4 gieg gaan! Hoe los ik dat op?
16 gieg/bestand zou ideaal zijn!

upgrade naar win2k of XP is niet mogelijk, wegens dan wil men capturekaart niet draaien (echt echt echt niet, heb ik lang genoeg aan geprutst :p)

alle suggesties welkom...!

• Nvidiot
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-01 23:32

Nvidiot

notepad!

Capturen met virtualdub, die kan elke 2 of 4 Gb een nieuw bestand beginnen :)

What a caterpillar calls the end, the rest of the world calls a butterfly. (Lao-Tze)

Verwijderd

Topicstarter
haha
daar capture ik mee :)
maar dat wil ik liever niet als optie, ik wil 1 groot bestand... (ivm makkelijke verwerking van de bestanden later... dan moet ik ze niet allemaal aan elkaar gaan kleven...)

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
met welk filesystem is die linux bak geformateerd? ext2 heeft namelijk ook een limitatie van 2gb of 4gb (weet het niet meer zeker welke van de 2)

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

Topicstarter
ext2... 't is een raid 5-volume

• Zwelgje
Verwijderd schreef op 25 september 2004 @ 21:22:
ext2... 't is een raid 5-volume
dan zou ik hem converteren naar etx3 die heeft een hogere limiet

sowieso is ext2 natuurlijk tamelijk obsolete :X

Verwijderd

Topicstarter
ic...
kan dat zonder dataloss...? want der staat een 120 GB op, die ik niet kan verplaatsen...
en hoe doe ik dat dan :)

• Zwelgje

Verwijderd

Topicstarter
dat is dus geen oplossing blijkt nu...
ik heb voor de lol eens niet naar m'n server het bestand geschreven, maar naar een win2K bak. op een NTFS partitie... en ook kapt-ie weer op 4 gieg af...???

• Zwelgje
Verwijderd schreef op 25 september 2004 @ 22:33:
dat is dus geen oplossing blijkt nu...
ik heb voor de lol eens niet naar m'n server het bestand geschreven, maar naar een win2K bak. op een NTFS partitie... en ook kapt-ie weer op 4 gieg af...???
zou het niet zo kunnen zijn dat windows 98 eerst de boel in een tmp file zet (lokaal dus) en dat hij dan tegen de limiet oploopt :?

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Windows9x heeft volgens mij simpelweg in de API's al een limiet op 4 Gigabyte zitten, en het is dan ook geen filesystem oid limiet maar een limiet in de API (kijk bv. maar eens naar de SetFilePointer vs. SetFilePointerEx apis) :)

Verwijderd

Zoals elevator al zegt is het idd niet mogelijk met w9x naar welke locatie dan ook een file groter dan 4GB te schrijven.
Kaart in een andere pc duwen of w2k (of hoger) op de capture installen is ook geen optie?

edit -oops w2k is geen optie zie ik -

edit2 -misschien als je de direct9 hotfix gebruikt wil w2k wel met je capture kaart samenwerken, ik ben zelf wel een week of wat druk geweest om dat aan de gang te krijgen
.... zoek zoek .... kan die hotfix niet zo snel vinden (tis laat)
maybe kan ik morgen (met n kater van het bier) die link wel ff voor je opsnorren.

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 26-09-2004 01:08 ]

Verwijderd

Topicstarter
Windows9x heeft volgens mij simpelweg in de API's al een limiet op 4 Gigabyte zitten
daar vreesde ik al voor...
mag ik daar dan uit besluiten, dat er geen oplossing is voor mijn probleem...?
dus zal het allemaal in blokken van 4 gieg moeten gaan...?
of iemand een ander idee?
edit2 -misschien als je de direct9 hotfix gebruikt wil w2k wel met je capture kaart samenwerken, ik ben zelf wel een week of wat druk geweest om dat aan de gang te krijgen
.... zoek zoek .... kan die hotfix niet zo snel vinden (tis laat)
maybe kan ik morgen (met n kater van het bier) die link wel ff voor je opsnorren.
ik vrees van niet, omdat er simpelweg geen driver zijn voor win2k voor mijn capturekaart... alee, ik kan de NT drivers installeren, en de ACPI-ondersteuning in win2K uitzetten, en dan doet de kaart het wel, alleen is men systeem dan zo instabiel als de pest...

Verwijderd

Wat voor capturekaart heb je eigenlijk? Is het niet mogelijk om bv. de OEM drivers te gebruiken? (doe ik zelf ook, ik heb een kaart van AverMedia maar gebruik de Philips drivers omdat er een Philips chip opzit)
Of is het echt zo'n antiek ding?

Verwijderd

Topicstarter
't is echt antiek ja...
Fast AV Master 98 (de 2000 versie gaat nog net wel op win2K meen ik, maar ik heb de 98)
overigens een prima kaartje!
maar Fast (later pinacle studio's als ik me niet vergis) heeft geen nieuwe drivers meer beschikbaar...
zou de kaart onder linux aan de praat te krijgen zijn? dat is wat mij betreft ook een optie, maar welke (goeie) capturesoftware gebruik ik dan...? :s

chip zelf is er eentje waar 'FAST' opstaat, dus denk dat OEMdrivers niet bestaan... :s

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 27-09-2004 01:01 ]

Verwijderd

Een nieuwe capturekaart kost tegenwoordig geen drol meer. Eentje met nette 2K/XP drivers, en ws. een betere resolutie/framerate/kwaliteit.

Overweeg dat eens :)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 27-09-2004 02:01 ]

• cjdijk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 25-04 09:48

cjdijk

Hans favoriete radiostation

Ik heb nog wat mogelijkheden voor je.

1.Tijdelijke opslag locatie ook naar die netwerkschijf zetten.
set temp=\\linuxbak\groteshare

of

2.Een ntfs partitie lokaal op jouw windows 98 pc aanmaken,
en het programma'tje Ntfsforwin98 of NtfsPro installeren.
Waarschijnlijk moet je ook nu je tijdelijke opslag locatie wijzigen.
Ik heb dit ooit eens uitgetest met Winzip met winME,
wat ook win9X is, maar dan wat nieuwer.
Ik moest toen wel de configuratie van WinZip zelf ook aanpassen,
dat de Working en Temp Folder naar die ntfs partitie verwezen.

P4-3.2GHz Asus P4C800 Deluxe ATI-AIW Radeon 512MB 360GB

Verwijderd

Topicstarter
Een nieuwe capturekaart kost tegenwoordig geen drol meer. Eentje met nette 2K/XP drivers, en ws. een betere resolutie/framerate/kwaliteit.
en wat noem jij geen drol...? een hardwarecapturekaart kost nog aardig wat geld hoor (tenminste een van defitge kwaliteit, zoals men FAST da levert...

• PipoDeClown
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

PipoDeClown

Izze Zimpell

gebruik je een codec zoals huffyuv of mjpeg? dat kan al heel wat schelen in filesize.

God weet alles, want hij is lid van de Mosad. To protect your freedom i will take that away from you. Mijn drankgebruik heeft ernstig te lijden onder mijn gezondheid.

Pagina: 1