[dilemma] Tweedehands laptop?

Pagina: 1
Acties:

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 06:41

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Topicstarter
Ik zit nu al heel lang te twijfelen. Ik zou wel een laptop willen, omdat dat ding gewoon soms handig/heerlijk is. Lekker internetten in de tuin, of even meenemen naar een klusje bij iemand. Het probleem is alleen dat ik voor de taken die ik dat ding wil laten doen totaal geen P4/PM of Athlon XP nodig ga hebben, dus een nieuwe kopen a ~1000 euro (wat die dingen toch wel kosten nieuw) vind ik gewoon zonde van m'n geld.

Rest nog de optie tweedehands laptops. Een PIII laptopje lijkt me perfect voor de dingen die ik ermee wil gaan doen :) Probleem is echter:

1.) Tweedehands laptops zijn nog steeds duur... Voor een leuk PIII systeempje betaal je toch wel gauw zo'n ~500 euro... Liefst zie ik daar nog 100 euro vanaf gaan :)

2.) Accu van een te-koop-staande tweedehands laptop is vaak dood. Ik wil dus echt mobiel kunnen werken op zo'n ding, dus die zou ik nieuw moeten kopen, en die zijn duur/niet te krijgen.

Mijn vraag: Zijn tweedehands laptops het geld waard? Wie van jullie heeft een tweedehands laptop en kan mij advies geven over het kopen van zo'n ding?

Hier stond een dode link.

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:29

Cyphax

Moderator LNX
Ik heb hetzelfde probleem een beetje: een laptop zou heel handig zijn maar je betaalt voor een 2e hands laptop toch zo veel dat ik neig naar een goedkope nieuwe (van een merk als Jewel ofzo), dan heb je niet alleen een nieuwe accu, maar ook garantie. Gezien het aantal advertenties waarin een laptop met defecte accu wordt aangeboden lijkt me dat je daar echt heel erg mee uit moet kijken want er staan er ongetwijfeld veel die er niet bij zeggen dat de accu rot is.

Saved by the buoyancy of citrus

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 06:41

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Topicstarter
Ik vind het gewoon zo'n overkill en zonde van m'n geld om een Celeron 2800 ofzo te kopen voor m'n surfen, chatten en bestandjes kopieren wat ik ermee zou gaan doen. Voor zwaar werk heb ik een goeie desktop...

De accu is m'n grootste twijfelpunt...

Hier stond een dode link.

• Goliath
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22-10-2025

Goliath

hi ho silver... away

Voor €765 heb je een nieuwe laptop zie GOT Pricewatch Dat is niet duur voor een laptop.

Dan heb je een nieuwe, garantie en zekerheid. Maar je blijft idd zitten met wat je zelf al zegt: overkill aan capaciteit. Het gevaar met tweedehands spullen is dat er óf geen onderdelen meer beschikbaar zijn, óf dat de reparatiekosten torenhoog zijn. Ik zou niet beginnen aan een tweedehands laptop, of het moet écht een koopje zijn.

[ Voor 32% gewijzigd door Goliath op 25-09-2004 21:20 ]