Toon posts:

Draadloze router-->problemen!

Pagina: 1
Acties:
  • 37 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds daarstrax me een draadloze breedband router aangeschaft, zodat ik mijn nieuwe pc een verdiep hoger ook kan voorzien van internet.
Het probleem ligt hem dus zo :
pc beneden (dus de oude die al internet had) heeft een netwerkkaart, die aangesloten was op mijn breedbandmodem. Nooit geen problemen mee,internet werkt altijd zo.
Nu moet die router daar tussen. Dus kabel vanuit pc zijn netwerkkaart naar router, kabel van breedbandmodem naar router. Alle lampjes branden dat hij signaal krijgt.
Echter als ik wil surfen, maakt hij geen verbinding met het internet.
Mijn pc hier detecteerd de router dus blijkbaar niet.
Het mooiste van al is dit : om de router te installeren met de bijgeleverde cdrom, is stap1 'internet connectie testen'. Die heb ik dus niet, want ik maak geen verbinding, en ik kan dus ook niet naar stap2,daar stap1 niet lukt.

even erbij vermelden : mijn internet staat altijd aan, dus je moet het niet via je pc aan of af zetten.
Type router : linksys wireless-G 54mbps 2.4Ghz

Dit is dus mijn eerste probleem...En dat is mijn pc boven nog niet aangesloten...
Iemand suggesties?

Ohja, er even bij vermelden dat de oude pc via een kabel naar de router gaat en dus niet draadloos.
De pc boven wordt wel draadloos,maar eerst dit probleem oplossen

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 25-09-2004 20:55 . Reden: iets vergeten ;) ]

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
waarschijnlijk krijg je alleen verbinding als je een bepaald 'mac adres' hebt, maw: je zult of je provider moeten bellen om het mac adres om te zetten of je moet in de router het mac adres van die nic moeten inkloppen (en dus je echt nic een ander adres geven)

reboot anders ook je modem eens, die houdt mischien nog wel wat vast

krijg je overigens wel een ip adres van je router :? en heb je je wireless config wel goed staan :?

[ Voor 16% gewijzigd door Zwelgje op 25-09-2004 20:55 ]

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

Topicstarter
heb alles al eens gereset...hopeloos...

• DaRKie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:05
welke isp heb je? Welk IP krijg je? Kan je router ip pingen? etc ...

een beetje meer info mag altijd :)

• Goliath
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22-10-2025

Goliath

hi ho silver... away

Heb je hier als eens gekeken? Ik neem aan dat je deze al hebt gelezen?

[ Voor 39% gewijzigd door Goliath op 25-09-2004 21:09 . Reden: linksys link pdf manual ]

Verwijderd

idd, reset je modem maar eens (minuutje de prik eraf, en dan er weer op)
staat dhcp wel aan op je router? want als je geen ipadres krijgt voor je pc dan kan je ook niet internetten...
kan je in het configmenu komen van je router?

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:07

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verkeerde subfourm en brakke titel-->problemen! :o

Waar denk je dat de hoofdgroep 'netwerken' voor is... :?

GoT Huisregels

Overige Hardware is geen dumpbak en bovendien zijn titel en topicstart onduidelijk- erg veel woorden, maar nauwelijks specs of instellingen.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.