Firewire op P4C800-E Deluxe, nog steeds niet werkend.

Pagina: 1
Acties:

• Honnes
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16-11-2025
Ergens in april had ik hierover een topic gesticht waarin ik FireWire wou gaan gebruiken i.v.b met videobewerking. Ik werd ondertussen door een vriend van mij toen geinformeerd dat USB 2.0 een stukje sneller is.

Vanaf toen heb ik het topic met rust gelaten omdat USB 2.0 wel bleek te werken, maar nu dat ik adobe premier pro heb geinstalleerd moet ik wel DV/1394 gebruiken.

Ik heb veelal op het forum hier gezocht om antwoorden en vond er ook veel, maar bij mij is het nog niet opgelost.

Het gaat om een onboard firewire aansluiting op de ASUS P4C800-E deluxe. Daar zat ook nog een extra firewire kaartje bij die je op het moederbord kon aansluiten en die heb ik ook even aangesloten. (die heb ik aangesloten op de rode poort dichtbij wifi aansluiting, iig zoals in het boekje stond en op afbeelding van overview mobo)

Ik heb in topics gelezen dat je de Bios even moet updaten en dat heb ik gedaan en heb nu net de nieuwste versie erop gezet. De nieuwste drivers van het moederbord heb ik ook even op de pc gezet.

Wat ik nu ook doe of aansluit, mijn camera wordt niet gepakt op welke aansluiting dan ook terwijl firewire so plug N play moest zijn.

De onboard wordt gepakt als netwerkkaart, maar ik weet niet of dit zo hoort. De andere die ik heb aangesloten die wordt helemaal niet gepakt of gedetecteerd.

Wat kan ik hieraan doen om dit toch goed te krijgen?

Ik zal nu dadelijk eerst eens rebooten en mischien de onboard firewire uitschakelen zodat de andere mischien wordt gedetecteerd.

De camera die ik erbij gebruik is Sony TVR33E. Bij adobe premier moest die 'FS' zijn, oftewel Full Supported.

Alle hulp is welkom.

Verwijderd

• Gaat het om een losse panel of om een echt PCI kaartje?
  • Indien onboard: Staat firewire aan in de bios?
  • Wordt firewire herkend door Windows? (blijkbaar wel > bij netwerk klopt)
  • Drivers zijn geinstalleerd?
  • Geen fouten in apparaatbeheer?
  • Schakel evt. de andere uit om conflicten te voorkomen
  • Windows logfiles al nagekeken?

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 25-09-2004 20:52 ]

• Honnes
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16-11-2025
  • Gaat het om een losse panel of om een echt PCI kaartje?
    Losse panel en onboard
  • Indien onboard: Staat firewire aan in de bios?
    --> hij stond aan, maar heb hem nu net uitgezet om te testen of de losse panel dan misschien gepakt wordt
  • Wordt firewire herkend door Windows? (blijkbaar wel > bij netwerk klopt) ok bedankt.
  • Drivers zijn geinstalleerd?
    Voor zover ik weet heb ik helemaal geen drivers daarvoor geinstalleerd, indien wel nodig, waar kan ik zoiets dan krijgen? Op cd van asus vind ik daar niks over en op asus.com zie ik ook niets bij mijn mobo staan
  • Geen fouten in apparaatbeheer?
    In apparaatbeheer geen fouten
  • Schakel evt. de andere uit om conflicten te voorkomen
    --> net gedaan
  • Windows logfiles al nagekeken? -->
    nu net nagekeken, niets over een 1934 netwerkverbinding of iets dergelijks of fouten die daar op wijzen.
Zou je me met deze informatie kunnen helpen of is er nog iets anders dat misschien handig kan zijn ?

[ Voor 4% gewijzigd door Honnes op 25-09-2004 21:09 ]