Toon posts:

Probleem met Creative Inspire 6700

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een vervelend probleem met mijn Inspire 6700.
Er zit een volume/bas regelaar bij, welke het niet meer doet. Op de een of andere manier is (denk ik) de potmeter van de volume regeling stuk gegaan.
Ik kan hem nog aan zetten, maar daarna komt er geen geluid meer uit mijn boxen.
Heel af en toe wil er wel iets doorheen komen, maar lang duurt dat nooit.

Nu wil ik het volgende doen: ik wil de set zodanig instellen dat het geluid altijd op maximaal staat (100% versterking dus). Binnen windows kan ik dan in ieder geval nog het volume regelen (of met knoppen op mijn keyboard).

De vraag is nu: hoe kan ik dit doen? Volgens mij moet ik het potmeter 'by-passen', alleen ik heb geen idee hoe.

Iemand tips/ideeen/ervaringen?

• Barry|IA
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-06-2022
Een potmeter is gewoon een instelbare weerstand, als je de draden gewoon doorverbind moet je dus een maximale versterking hebben.

Heb je trouwens geen garantie meer? Anders kan je ook gewoon een andere willekeurige volume control aan de set hangen, zollang hij maar van Creative is.

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

Verwijderd

Topicstarter
Andere volume control heb ik niet...
En die draadjes is wel een goed idee ja, ik ga even kijken of dat gaat wereken :)

• Barry|IA
Je hoeft niet in de volume control te kloten hoor, je kan ook je stekkerbus doorverbinden met bijvoorbeeld een paperclip.

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

Verwijderd

Topicstarter
Leg dat eens uit??

• Barry|IA
Ik zal mijn Creative set even opengooien, eens kijken wat de beste oplossing is.

Edit:

Hmm, de aan/uit schakelaar zit ook in het volume control. Ik raadt je échter aan al deze moeilijke ellende uit de weg te gaan door gewoon een nieuwe potmeter te kopen, het zal hooguit 5euro kosten. Let wel dat de potmeter hetzelfde is als de potmeter in de volume control. Neem voor de zekerheid je volledige volume control mee. Zelf heb ik een Creative Inspire 4400, dus ik heb ook nog eens een hele andere volume control.

[ Voor 74% gewijzigd door Barry|IA op 25-09-2004 20:53 ]

• Shockers
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 31-07 09:42
potmetertje vervangen, kost geen drol.

• AvK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:21

AvK

Ready Set Go

Indien je nog garantie hebt bel dan even met Creative.
Lees dit ook even:
Mijn Creative Inspire 6700 boxen kraken om het uur

Creative doet in ieder geval niet moeilijk, en een belletje is zo gepiept. :)

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reaties.
Met name dat topic is erg helder, want vooraf aan dit geintje plopten mijn speakers ook continu.
Dat is dus nu wel afgelopen...

Een probleempje: ik lees dat ik een aankoopbon moet hebben voor dat apparaat, echter die is niet meer in mijn bezit....
In ieder geval: ik ga eerst even bellen met Creative! Ik denk dat er een complete vervanging van de sub aan zit te komen.
Pagina: 1