Toon posts:

RAID 0 installatie probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Na het aankoppelen van mijn nieuwe Q-TEC 133 pci card en de windows xp cd erin te hebben gestopt. Volgt er een installatie waar ik F6 moet indrukken om de pci card te installeren tijdens win-installatie.

De 2 HD's (Maxtor 120 gb) staan beide op aparte controllers en 1 op master de ander op slave.

Na installatie van de setup van windows herstart het systeem zich, en dan start hij niet verder.
Ik heb de first bootdevice diverse malen verandert naar, scsi, hd0, hd1, hd2, hd3 en cd rom.
Mobo is een A7N8X non-deluxe. De HD heb ik verandert van master-master en master-slave.

Kan iemand mij hier verder mee helpen?

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Heb je wel in het BIOS van de controller beide schijven in een raid0-array gefietst?
Voordat je dat doet zul je weinig op de schijven kunnen installeren.
En beide schijven op master voldoet prima :)

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT
PC2: 5800X3D + RTX 3080

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hiervoor idd al de setup van de controller gedraaid.
In het apparaat heb ik aangegeven dat ik striping wil (RAID 0) en daarna ben ik begonnen met de installatie van Windows.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Verwijderd schreef op 25 september 2004 @ 19:28:
De 2 HD's (Maxtor 120 gb) staan beide op aparte controllers en 1 op master de ander op slave.
Welke controllers? Je hebt het over de Q-Tec 133 en da's al 1 :) Of bedoel je aparte kanalen? Dan nog had je de disken echt niet als master / slave hoeven configureren. Gewoon beiden op master op een apart kanaal. Wanneer je de disken op eenzelfde kanaal (1 kabel) wil aansluiten, dan moet je wel op deze instellingen letten (makkelijker is als je gewoon Cable Select, CS, gebruikt, dan gaat de rest vanzelf) ;)
Na installatie van de setup van windows herstart het systeem zich, en dan start hij niet verder.
Wáár blijft de PC hangen :?
Kan iemand mij hier verder mee helpen?
Kijk eens in de FAQ van dit subforum onder "Mijn schijfconfiguratie is brak, hoe komt dat?". Daarin staat het e.e.a. over bootvolgordes. Verder staan onder "Hoe installeer ik Windows op een schijf aan een externe controller?" ook een flink aantal suggesties en oplossingen B)

• Steephh
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10-03 00:53
Is het niet zo dat wanneer je een controller wil installeren eerste de controllers moet installeren als je de winxp cd erin doet? Bij mij zitten er bv. diskettes bij.

_@/'

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Nope, wanneer je geen drivers aanvoert, dan zal de setup daarna even wat andere (standaard)drivers laden en tenslotte gelijk klagen dat de setup geen HDD's kan vinden waar je het besturingssysteem kunt installeren. Pas wanneer je een HDD/partitie hebt opgegeven, dan gaat de setup verder met kopieren van bestanden. En pas daarna gaat de setup rebooten :)
Pagina: 1