Toon posts:

ZoneAlarm

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,
Onlangs heb ik ZoneAlarm 5.1 geinstalleerd. Het programma is standaard ingesteld.

Elke minuut zijn er minstens 60 attempts waarbij er een 'packet' naar mijn computer wordt gestuurd. Dit is van een aantal (stuk of 5) verschillende gebruikers: bv 'co5280..' Bij iedere gebruiker is het ip-adres en de port steeds anders.

De melding in detail als voorbeeld:

*Description: Packet sent from (IP) (UDP Port 15950) to (mijn ip) (udp port ....(andere port)) was blocked.
*Rating: Medium
*Type: Firewall
*Protocol: UDP
*Direction: Routed

En dan staat er o.a. nog de destination DNS.

Ik ben heel benieuwd wat het is. Niet alleen omdat ik nu misschien moet vrezen voor het feit dat er voor de firewall steeds iets naar mijn computer werd gestuurd of iets dergelijks, maar ook omdat het allerlei werkgeheugen en bandbreedte in beslag neemt.

Ik heb gezocht op google en daar las ik dat het misschien te maken kan hebben met een virus op de computer waarvan ik de packetjes krijg. Dus dat het virus mij iedere seconde iets probeert te zenden.
Ik moet erbij vertellen dat ik (zoals een aantal misschien al weten) ontzettend veel spyware op mijn pc heb gehad. O.a. about:blanc.

Klopt dit en kan ik dit permanent stopzetten i.p.v. de hele tijd laten blocken?

Bvd

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 25-09-2004 19:34 ]