Asus Externe CD-Brander case bruikbaar voor BenQ DVD-brander

Pagina: 1
Acties:

• Tysoft
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 24-04-2025
Ik wil mijn Asus USB2.0 Externe CD-brander case gaan gebruiken voor mijn Interne BenQ DVD-speler.
Gaat dit werken?

• Snikker
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Ik kan je geen garantie geven, slechts mijn licht erover schijnen. Ik denk dat het hardware matig niet zo'n probleem is, vaak is een extern model slechts een intern modern met een kastje erom en zou je die nog wil moeten kunnen verwisselen. Het probleem zit meer in de software denk ik. Je software moet dan zien dat je een USB/FireWire (1 van de 2 denk ik?) drive hebt en dan de juiste drivers aan boord hebben, of dat lukt weet ik eigenlijk niet.

Lijflied = CryptoMo - Hodl, Hodl

Verwijderd

In wezen is het een USB naar IDE controller, dus het zou geen probleem moeten zijn. Heb je evt. meer specs of plaatjes, dan kan ik een beetje een beeld vormen.

• Tysoft
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 24-04-2025
Ik heb de behuizing geopend om te kijken met wat voor interface de Asus brander zit aangesloten. Het blijkt inderdaad gewoon een normale IDE aansluiting te zijn. De Asus brander zou volgens mij ook zo in een PC gestopt kunnen worden.
Echter, één probleem: De voedingskabel zit muurvast! Die krijg ik niet los.
Het slopen van die kabel gaat me toch net iets te ver.
Ik zal dus nooit weten of het had kunnen werken.

[ Voor 3% gewijzigd door Tysoft op 26-09-2004 22:02 ]

Verwijderd

die voedingskabels kunnen erg vast zitten. Gewoon een beetje wrikken, tenzij de connector gelijmd zit natuurlijk, maar dat zou je zien.