[XP] In DOS komen zonder floppydrive?*

Pagina: 1
Acties:

• Spixo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 19:23
Ik wil graag mijn BIOS flashen van mijn laptop, deze beschikt echter niet over een diskette station.

De fabrikant geeft aan dat ik met de recovery cd de pc moet opstarten en dat ik dan voor een dos prompt kan kiezen. Helaas werkt die recovery cd niet meer omdat ik een schone install heb gedaan van Windows XP Prof SP2 en de recovery partitie heb weggemikt >:)

Hoe kan ik nu dan toch in een dos prompt komen? Ik had al geprobeerd met een Windows 98 cd, maar ik hebt NTFS partities dus dat werkt helaas niet :r

• MRic3
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-04 18:10

MRic3

Of praat ik weer poep?

CD-R(W) ... :S

... basic

If the world didn't suck, we would all fall off!!!

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
maak je een bootable cdrom met nero, (met cdrom drivers) en zet je daar alles op :?

[ Voor 66% gewijzigd door Zwelgje op 25-09-2004 18:12 ]

A wise man's life is based around fuck you

• jozy
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12:59
www.bootdisk.com en daar maak je win 98 bootdisks aan, je heb ze ook voor cd
succes

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04-2025

• Spixo
Voor jouw misschien, helaas is dit niet voor iedereen zo vanzelfsprekend...
zwelgje schreef op 25 september 2004 @ 18:12:
maak je een bootable cdrom met nero, (met cdrom drivers) en zet je daar alles op :?
Ik ga dit even proberen _/-\o_

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Ik pas even je topic titel aan - verder wil ik mensen verzoeken om de classificeringen van dit topic niet in het topic zelf te doen :)

• Spixo
Ik heb het even getest via de Nero methode, hij zegt dat hij Caldera DR-DOS opstart maar daarna blijft hij hangen omdat hij geen 64kb kan allocaten in het upper memory :r

Even de andere oplossingen testen...

• Spixo
Het is me gelukt via een boot cd van bootdisk.com, jullie bedankt _/-\o_

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Ricardo87 schreef op 25 september 2004 @ 18:06:
Ik wil graag mijn BIOS flashen van mijn laptop, deze beschikt echter niet over een diskette station.
Heb je geen floppydisk-drive erbij zitten dan? Dat je die bijv. op de USB doet, of verwisselt met de CD-ROM drive?
De fabrikant geeft aan dat ik met de recovery cd de pc moet opstarten en dat ik dan voor een dos prompt kan kiezen. Helaas werkt die recovery cd niet meer omdat ik een schone install heb gedaan van Windows XP Prof SP2 en de recovery partitie heb weggemikt >:)
Wat nog geen garantie is, dat dan die CD nutteloos is, als je namelijk de keus krijgt, voor een DOS prompt, zal ie eerst dat keuze menutje moeten booten, alvorens de recovery spullen te kunnen starten...
Hoe kan ik nu dan toch in een dos prompt komen? Ik had al geprobeerd met een Windows 98 cd, maar ik hebt NTFS partities dus dat werkt helaas niet :r
Een bootdisk downloaden, en die op een CD-R(W) (zoals al eerder gezegt is zetten, of op een USB-stick zetten als je die hebt én er van kan booten... :)

• Spixo
GJ-tje schreef op 25 september 2004 @ 19:44:
[...]
Heb je geen floppydisk-drive erbij zitten dan? Dat je die bijv. op de USB doet, of verwisselt met de CD-ROM drive?
Nee, ik heb geen floppydisk
[...]
Wat nog geen garantie is, dat dan die CD nutteloos is, als je namelijk de keus krijgt, voor een DOS prompt, zal ie eerst dat keuze menutje moeten booten, alvorens de recovery spullen te kunnen starten...
Ik kreeg geen optie om in DOS te booten, had ik al getest ;)
[...]
Een bootdisk downloaden, en die op een CD-R(W) (zoals al eerder gezegt is zetten, of op een USB-stick zetten als je die hebt én er van kan booten... :)
Heb geen memory stick, gelukkig heb ik het verholpen met een CD-RW ;)
Pagina: 1