[XP]Computernaam kiezen tijdens boot?

Pagina: 1
Acties:

• Eddey
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-03 00:24
Ik hang m'n laptop afwisselend aan m'n desktop en kabelmodem, zonder router ertussen. Werkt allemaal prima. Maar het overschakelen zou makkelijker moeten kunnen. Windows XP past zelf het IP adres (DHCP versus vast IP) aan.

Probleem is dat ik de computernaam ook moet wisselen. Voor @Home is dat een CPxxxxx nummer. Dat is dus de computernaam van m'n desktop-PC. Als m'n laptop aan de kabelmodem hangt moet 'ie dus ook CPxxxx als computernaam hebben. Maar als ik hem vervolgens aan de desktop hang hebben beide dezelfde computernaam, wat niet werkt. En ik moet dan rebooten om een andere computernaam in te stellen.

Mij leek het handig om tijdens het booten een menu te krijgen waarin je 2 opties kunt kiezen qua computernaam, zodat ik geen reboot nodig heb. Ik krijg daar echter niets over gevonden. Het programma NetSwitcher heb ik ook geprobeerd, maar ook daar is een reboot noodzakelijk.

Ik heb een vbs scriptje gevonden dat heel snel de computernaam kan veranderen. Is dat op de een of andere manier in te passen?

• Duinkonijn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:55

Duinkonijn

Huh?

je kan ook dezelfde naam van je pc aanhouden

alleen moet je dan elkaar via ip`s aanspreken

b.v. \\192.168.0.2 ipv \\karel

Het is makkelijk om iemand zijn negatieve eigenschappen te benoemen, maar kan je ook de positieve eigenschappen benoemen?

• M-ThijZ
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21:09

M-ThijZ

Riding on Rails

Nee, je krijgt dan een error dat er al iemand dezelfde computernaam in het netwerk gebruikt.

• Duinkonijn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:55

Duinkonijn

Huh?

Acid-Rain schreef op 25 september 2004 @ 19:13:
Nee, je krijgt dan een error dat er al iemand dezelfde computernaam in het netwerk gebruikt.
no shit :P

maar dan kan je elkaar nog wel op ip`s aanspreken

Het is makkelijk om iemand zijn negatieve eigenschappen te benoemen, maar kan je ook de positieve eigenschappen benoemen?

Verwijderd

snelste oplossing: koop een router, stel daar je CPblabla-x nummer op in, en laat je computers een IP-adres krijgen van de router. Gemak dient de mens!

• digitalb
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 28-04 00:34

• Rac-On
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Ik weet niet of het werkt, maar kan je niet gewoon je windows 2 keer installeren? ;) misschien een beetje onhandig en een overkill, maar het doet wel wat je wil.

En even serieus, een sweex router heb je voor 25 euro, lost het probleem ook op..

doet niet aan icons, usertitels of signatures

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
rac-on schreef op 25 september 2004 @ 22:35:
Ik weet niet of het werkt, maar kan je niet gewoon je windows 2 keer installeren? ;) misschien een beetje onhandig en een overkill, maar het doet wel wat je wil.

En even serieus, een sweex router heb je voor 25 euro, lost het probleem ook op..
en geeft al toegevoegde waarde ook nog eens bescherming middels een firewall (naja, firewall, een nat router dan die de basis dingen wel buiten de deur houdt)

A wise man's life is based around fuck you

Pagina: 1