Toon posts:

[Moederbord stuk] Mobo dood of is er nog hoop?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ola,

Het probleem is al volgt:

Ik heb een pc van wat oudere onderdelen, overigens nog in prima staat, weer in elkaar gezet om iemand anders er een plezier mee te doen. Wel een nieuwe voeding, en nieuw videokaartje etc. Netjes windows XP geinstalleerd, alles draaide perfect. Dus de desbetreffende persoon heeft hem opgepikt, en thuis aangekomen geprobeerd de brander in te bouwen...

Nu komt dan het probleem, de pc wil gewoon niet aangaan. Het lampje op het moederbord gaat wel aan, dus stroom is er wel. Maar er is 0,0 reactie op de power knop. Ook directe connectie van de desbetreffende pinnetjes geeft geen resultaat. De pc wil gewoon niet aangaan...

Nu is het zo dat in mijn knutselverleden ik de draadjes van de cpufan heb losgemaakt zodat ik deze op 5Volt kon laten draaien. Tijden het inbouwen van de cdbrander is een van deze draadjes waarschijnlijk los geraakt en heeft tegen het mobo aangehangen, gok ik... Vandaar mijn vraag, modo stuk? Of zie ik gewoon iets over het hoofd.

De voeding lijkt ok te zijn, aangezien het lampje op mobo aangaat. Er is alleen geen doorvoer van de stroom naar de rest, HD gaat niet aan, CD-rom niet. Hij doet gewoon niets behalve dat ene lampje. Iemand ideen???

Hardware:

ASUS TUSL-2
Pentium Tuatalin 1200 Mhz
2x 128 Mb
8 Mb AGP Matrox Millenium
20 Gb Westen Digital

:/

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:50

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Ideen zat:
Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

Koppel dus alles muv CPU, fan, 1 DIMM, 1 VGA los, kijk wat er dan gebeurt...

Kortsluiting kan de boel geroosterd hebben, maar het is erg voorbarig om dat te constateren. Misschien is de voeding gewoon brak...

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
Dat zou wel heel vreemd zijn aangezien ik de pc afsloot, en hij toen op transport is gegaan... bij aankomst deed hij het meteen al niet meer. Nogmaals, het mobo power lampje is wel aan dus de voeding geeft wel stroom door aan mobo.

Tevens was juist de voeding 1 van de dingen die ik nieuw gekocht heb voordat ik deze pc in elkaar zette... :|

Ook als ik alleen cpu en fan aansluit krijg ik geen response van PC...

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:50

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op 25 september 2004 @ 17:53:
Dat zou wel heel vreemd zijn aangezien ik de pc afsloot, en hij toen op transport is gegaan... bij aankomst deed hij het meteen al niet meer. Nogmaals, het mobo power lampje is wel aan dus de voeding geeft wel stroom door aan mobo.

Tevens was juist de voeding 1 van de dingen die ik nieuw gekocht heb voordat ik deze pc in elkaar zette... :|

Ook als ik alleen cpu en fan aansluit krijg ik geen response van PC...
Als je alleen maar blijft gokken weet je het niet zeker, we hebben die troubleshooter niet voor niets geschreven :o

Graag dus alsnog die stappen nemen, anders heeft deze topic geen zin en gaat hij dicht...

Zo wil bijv. de LED op het mobo zeggen dat er minstens 3.3V en max zo'n 7V op de 5V lijn staat van de voeding, maar je mobo gaat niet opstarten als het lager is dan 4.5V of hoger dan 5.5V... :z - en het LEDje zegt niets over de 3.3V, 5VSB, 12V, -5V en -12V lijnen...

Oslik blyat! Oslik!

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ik heb volgens mij ook dat probleem gehad met hetzelfde bord. Toen heb ik alles losgehaald en helemaal gedemonteerd en opnieuw gemonteerd. Daarnaast heb ik het geheugen in een andere bank gestopt en opgestart zonder IDE aansluitingen en zo en toen werkte die weer.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Verwijderd

Topicstarter
en verdomt het is de waarheid... Ik heb hem ook helemaal weer uit elkaar gehaald... en weer in elkaar gezet, et voila... :X

Vreemd voorval...

Maar goed, demonteren en opnieuw bouwen was dus de oplossing...

Bedankt voor de input

Verwijderd

Heb ik ook n's gehad.. Net nieuw PC'tje gebouwd.. Ik heel blij, powerknop aandrukken > nix.. :|:|

Dus ik alles uitelkaar halen, en weer opnieuw doen en het zooitje werkte. Nog steeds geen idee wat het was. ;)

Verwijderd

Gelukzak :(
Ik heb vorige week het zelfde probleem ongeveer gehad , maar bij mij was het mobo + geheugen kapot ;(

Verwijderd

Topicstarter
Bizar allemaal... :?

Pc draait nogsteeds vrolijk zonder problemen...
Pagina: 1