Toon posts:

[RAID/XP] promise fasttrak100; geen HD in XP

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net een aantal nieuwe onderdeeltjes gekocht voor mijn pc'tje. Na alles keurig geinstalleerd te hebben, kreeg ik windows niet geboot vanaf mijn ouderwetse IDE raidcontroller (die het altijd prima gedaan heeft). Dus, ik windows op een andere harde schijf gezet, en alle data die ik had op de raid. Toen begon de raid vaag te doen, bij het opstarten gaf ie vaker een foutmelding dat 1 harde schijf het niet deed. Windows crashte ook wel vaker, aangezien die hd werkt gebruikt voor het wisselbestand en allerlei toestanden.

Dat wat de inleiding, dat probleem was namelijk op te lossen: andere IDE kabel, en de bios van de IDE-raid heeft nooit meer een probleem gegeven. Echter, windows herkent de schijf niet meer! De controller wordt wel nog steeds herkend, en die functioneert prima (volgens windows), maar de hd is foutsie. Ik dus denken, hij gebruikt wat verkeerde resources op die PCI-poort, dus die heb ik al gewisseld, geen succes.

Specs:
AMD64 3200+ 1mb
MSI K8N Neo platimum
Promise IDE fastrak100, met windows XP drivers
3 harde schijven aan Raid in stripe mode (3x IBM Deskstar dlta 42gb)
1 andere hd aan de onboard controller (WD 120gb)
Windows XP SP2, met alle updates

Ik heb de IDE-kabels verwisseld toen dat ding uitstond, zonder stroom, etc, dus dat moet hij niet door hebben. Verder als hij functioneert, heeft hij de HD altijd in Windows aangeven, zelfs als hij niet geformatteerd was ofzo.

Al mijn data staan nog steeds op die 3 dingen, maar ik weet niet hoe ik het er af moet krijgen en hoe ik windows zo gek moet krijgen dat hij mijn raid-schijfje weer laat zien.

Als er verder nog info nodig is, hoor ik het vast wel (newby :P)?

PS: verder heb ik alle andere raid-topics al doorgespit, maar niet echt iets gevonden dat hier van toepassing is en niets dat werkt