[asp.net C#] Eenvoudig aan te passen / te beginnen? *

Pagina: 1
Acties:

• disinfector
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 04-05 18:39
Hallo,

Ik loop sinds een week stage bij een bedrijf. En zit meteen met een probleem. Ze hebben daar een bedrijf ingehuurd om een product te maken. Dat is dus gebeurt in ASP.net. Nu is het probleem dat ze niks meer met dat bedrijf te maken willen hebben en niemand van de ict afdeling het kan of wil leren. Uitbesteden is voorlopig ook geen oplossing.

Zelf heb ik vorig jaar op school de beginselen gehad van C#, (ben nu 2e jaars MBO). Zou het voor mij realistisch zijn om in een korte periode deze taal zodanig te beheersen, zodat ik de kleine aanpasingen kan maken die nodig zijn om het programma goed werkend te krijgen. Met bv een boekje als asp voor dummies. (heb zelf nog een dik c# boek liggen)

• Th30
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15-01 21:15
Als je al een andere programmeertaal beheerst: ja.
Anders: nee, het is immers nog veel moeilijker om code van anderen te debuggen dan je eigen code.

• foske
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-05 19:52
Handig is als je daarbij al wat ervaring hebt met een Object Oriented taal..

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:52
Welke aanpassingen moeten er doorgevoerd worden?
Welke ervaring heb je zelf in het ontwikkelen van applicaties?

Verder vind ik het nogal 'goedkoop' van dat bedrijf om te zeggen dat uitbesteden geen oplossing is, en dat daarbij de interne mensen ook zeggend at ze het niet willen aanpassen. Om het dan aan een stagiair over te laten die dan waarschijnlijk ook niet op de broodnodige begeleiding kan rekenen vind ik nogal 'smerig'. Als het niet goed afloopt, zal dat bedrijf dan misschien wel zeggendat jij je stage niet goed gedaan hebt, terwijl dat misschien omwille van heel andere redenen is misgelopen.
Dit is een typisch geval van 'voor een dubbeltje op de eerste rij willen zitten' of hoe zeggen jullie NL's dat ?

https://fgheysels.github.io/

• disinfector
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 04-05 18:39
Mijn eigen ervaring met progameren is eigenlijk nog niet echt heel veel :X . Ik heb wat programma's gemaakt in C# maar dan moet je denken aan tekst bewerkers, galgje en dat soort ongein.

De aanpassingen heb ik hier niet zo bij de hand maar er moeten volgens mij nog wat raporten bij komen en wat andere aanpassing.
Voor de rest vind ik het voor mezelf wel een uitdaging natuurlijk om zoiets te doen.

Dat het goedkoop is van het bedrijf ben ik het idd wel mee eens, maar als ik eind volgende week zeg dat ik het niet kan gaat het feest voor hun gewoon niet door, en zal daar dan ook niet op beoordeeld worden.

Verwijderd

whoami schreef op 25 september 2004 @ 17:10:
Dit is een typisch geval van 'voor een dubbeltje op de eerste rij willen zitten' of hoe zeggen jullie NL's dat ?
Wij noemen dat "een goed idee" :)

Seriously, whoami heeft natuurlijk gelijk: ze willen jou waarschijnlijk werk laten doen waar ze anders honderden of duizenden euro's voor moeten betalen. Of dat slim of verantwoord is laat ik in het midden, maar het kan voor jou een kans zijn om je bij je stagebedrijf in de kijker te werken. In ieder geval zorg je er voor dat je op je CV kunt zetten dat je ervaring hebt met (ASP).NET en dat is altijd een slimme zet. Los daarvan denk ik dat je stage er ook interessanter van wordt, en als je nou echt met vragen blijft zitten kun je natuurlijk altijd nog hier terecht :)

Kortom: ik zou er voor gaan.

Een paar aandachtspunten:

- Let erop dat ASP.NET applicaties vaak deels bestaan uit gecompileerde code, afhankelijk van de deal die jouw stagebedrijf met de producent van de applicatie heeft gemaakt zul je die gecompileerde code niet krijgen, waardoor je met een beetje pech zo'n beetje de hele applicatie opnieuw zult moeten schrijven. Overigens zijn hier ook weer workarounds (lees: decompilers) voor te krijgen maar dan begeef je je al snel op juridisch glad ijs .

- Je hebt het over rapporten. Dat zal waarschijnlijk betekeken dat er met een database gewerkt wordt. Afgaande op je ervaring zul je dat ook op moeten pakken (SQL, relationele theorie e.d.).

In ieder geval succes met je keuze!
Pagina: 1