van Bestanden => ISO en dan SBS2003 bootable maken

Pagina: 1
Acties:
  • 34 views sinds 30-01-2008

• BacardiBreezer
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19-06-2005

BacardiBreezer

Breezing Bacardi ?

Topicstarter
Ik zit hier even met het volgende probleem.

Er is een LEGALE versie van SBS2003 waar ik de CD's even niet van bij de hand heb. Nu staat er op zo'n fijne HP-server die voorgeinstalleerd zijn alle 4 de CD's op de HD. Nu gaat het normaal branden naar een CD niet omdat hij dan niet bootable is. Als ik van de bestanden die in die 4 mappen eerst 4 ISO's maak en dan brand met Nero werkt ook niet.

Ik denk dat de optie met het meebranden van een bootdisk ook niet werken gaat...... iemand een idee ?

Jij bent misschien belangrijk, maar ik ben aardig ;)

Verwijderd

als je eens leuk vertelt wat het besturingssysteem binnen SBS2003 is..Windows 2003?
zo ja: zoek hoe je een bootable Windows cd kunt maken (kwestie van een bootsectorbestandje). Kijk even in de FAQ van het subforum Windows Operated Systems

• BacardiBreezer

BacardiBreezer

Breezing Bacardi ?

Topicstarter
Verwijderd schreef op 25 september 2004 @ 17:33:
als je eens leuk vertelt wat het besturingssysteem binnen SBS2003 is..Windows 2003?
zo ja: zoek hoe je een bootable Windows cd kunt maken (kwestie van een bootsectorbestandje). Kijk even in de FAQ van het subforum Windows Operated Systems
Weet je wel wat SBS2003 is ? Dat is een besturingssysteem |:(

SBS is de Small Business Server versie van Server 2003 :+

[ Voor 7% gewijzigd door BacardiBreezer op 25-09-2004 17:38 ]

Verwijderd

oo..en topicstarter kan dat niet even uitleggen?
van welke fabrikant is SBS2003 dan?
ik ken maar 1 (kant-en-klaae) pakket SBS en dat is van Microsoft en uiteraard draait dat op Windows.

• BacardiBreezer

BacardiBreezer

Breezing Bacardi ?

Topicstarter
Verwijderd schreef op 25 september 2004 @ 17:40:
oo..en topicstarter kan dat niet even uitleggen?
van welke fabrikant is SBS2003 dan?
ik ken maar 1 (kant-en-klaae) pakket SBS en dat is van Microsoft en uiteraard draait dat op Windows.
Hier kijk hier maar even http://www.microsoft.com/sbs

Ik hoef dat niet uit te leggen...... dat is een bekend iets ! Het draait niet op Server 2003..... het is een MKB uitvoering ervan die je zo installeert, wijsneus :9

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 21:14
Hoe staan die 4 cd's nu dan op de harddisk?
Losse bestanden en mappen, of zo?

• BacardiBreezer

BacardiBreezer

Breezing Bacardi ?

Topicstarter
zetje01 schreef op 25 september 2004 @ 17:45:
Hoe staan die 4 cd's nu dan op de harddisk?
Losse bestanden en mappen, of zo?
Yeps.... gewoon een kopie van de CD als het ware in een map, en dan zo 4 mappen.

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 21:14
En op cd 1 staat geen setup.exe of winnt.exe o.i.d.?

Verwijderd

[quote[
Hier kijk hier maar even http://www.microsoft.com/sbs

Ik hoef dat niet uit te leggen...... dat is een bekend iets ! Het draait niet op Server 2003..... het is een MKB uitvoering ervan die je zo installeert, wijsneus :9[/quote]

gevonden:

Windows Small Business Server 2003 is available in two editions: standard and premium. The standard edition contains Microsoft Windows Server™ 2003 and Microsoft Exchange Server 2003 technologies. The premium edition contains technologies from Windows Server 2003, Exchange Server 2003, Microsoft SQL Server™ 2000, and Microsoft Internet Security and Acceleration Server (ISA Server) 2000.

SBS is dus geeeeeeeeeeeeeen zelfstandig besturingssysteem, maar een aangepaste (gelimiteerde) Windows variant met extra software voor het MKB.

kortom, hoe maak ik SBS bootable? zelfde als dat je Windows bootable maakt.

Of..hoe wilde je anders SBS op een kale computer installeren? Ik durf haast te wedden dat je bij het booten van cd1 in Windows setup terechtkomt.

succes in elk geval, topicstarter. Volgende keer wel even snel/kort uitleggen wat SBS precies is.

• BacardiBreezer

BacardiBreezer

Breezing Bacardi ?

Topicstarter
naja, jij snapt er geen snars van iig :)

Verwijderd

okee, ik houdt het voor gezien hier. Had niet door dat degene die na mij reageerde eveneens topicstarter is. Als je de structuur van cd1 (het eerste mapje op je harddisk) bekijkt, kom je dan typische directories zoals I386 tegen? de bedoeling is: bestanden + bootsector = bootable ISO.
en dat denk ik voor alleen cd1. Rest van de cds kun je wel een non-bootable ISO van maken. Zou ook alles netjes op 1 bootable DVD passen?

• SSH
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

Het kan aan mij liggen maar waarom zou je ze willen branden op CD? Volgens mij staan je er juist als iso´s op zodat je via het netwerk kunt booten, lijkt mij!

• BacardiBreezer

BacardiBreezer

Breezing Bacardi ?

Topicstarter
Verwijderd schreef op 25 september 2004 @ 18:02:
okee, ik houdt het voor gezien hier. Had niet door dat degene die na mij reageerde eveneens topicstarter is. Als je de structuur van cd1 (het eerste mapje op je harddisk) bekijkt, kom je dan typische directories zoals I386 tegen? de bedoeling is: bestanden + bootsector = bootable ISO.
en dat denk ik voor alleen cd1. Rest van de cds kun je wel een non-bootable ISO van maken. Zou ook alles netjes op 1 bootable DVD passen?
Lees even goed, hier schiet ik niet mee op uiteraard. Ik ben geen nono die er niets van snapt hoor.... 2 opties die geprobeerd zijn, zijn tevens de meest voor de hand liggende opties. Die werken niet dus vraag ik naar andermans meningen !

• BacardiBreezer

BacardiBreezer

Breezing Bacardi ?

Topicstarter
SSH schreef op 25 september 2004 @ 18:03:
Het kan aan mij liggen maar waarom zou je ze willen branden op CD? Volgens mij staan je er juist als iso´s op zodat je via het netwerk kunt booten, lijkt mij!
Omdat er een server op een andere locatie ingericht moet worden en dat de uiteindelijk server wordt. Ik wil alleen op beide locaties wel de CD's hebben want je weet vast wel hoe dat gaat ;)

• PipoDeClown
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

PipoDeClown

Izze Zimpell

probeer eens http://www.nu2.nu/bootablecd/
google?bootable+bootsector+windows+2003
neowin.net
msfn.org

God weet alles, want hij is lid van de Mosad. To protect your freedom i will take that away from you. Mijn drankgebruik heeft ernstig te lijden onder mijn gezondheid.

• BacardiBreezer

BacardiBreezer

Breezing Bacardi ?

Topicstarter
Thnx Pipo!! UltraIso werkt 100x beter dan dat nero gedoe ! Thnx !

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

In Nero kun je overigens de optie "CD(boot)" kiezen in het menu. Dan moet je een bootable .IMG opgeven dat dan in de CD bootsector wordt gezet. Uitermate geschikt is hiervoor de DR DOS flash bootimage die je op www.bootdisk.com kunt vinden :Y) Zie ook de FAQ van dit subforum onder "Hoe maak ik een bootable CD?" B)

Het linkje hetgeen Pipo jou gaf staat daar overigens ook in .. Duidelijk een teken dat je de FAQ geeneens hebt doorgenomen eer je dit topic opende. Maar ala, probleem is toch opgelost ;)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.