Jij bent misschien belangrijk, maar ik ben aardig ;)
Verwijderd
zo ja: zoek hoe je een bootable Windows cd kunt maken (kwestie van een bootsectorbestandje). Kijk even in de FAQ van het subforum Windows Operated Systems
Weet je wel wat SBS2003 is ? Dat is een besturingssysteemVerwijderd schreef op 25 september 2004 @ 17:33:
als je eens leuk vertelt wat het besturingssysteem binnen SBS2003 is..Windows 2003?
zo ja: zoek hoe je een bootable Windows cd kunt maken (kwestie van een bootsectorbestandje). Kijk even in de FAQ van het subforum Windows Operated Systems
SBS is de Small Business Server versie van Server 2003
[ Voor 7% gewijzigd door BacardiBreezer op 25-09-2004 17:38 ]
Verwijderd
van welke fabrikant is SBS2003 dan?
ik ken maar 1 (kant-en-klaae) pakket SBS en dat is van Microsoft en uiteraard draait dat op Windows.
Hier kijk hier maar even http://www.microsoft.com/sbsVerwijderd schreef op 25 september 2004 @ 17:40:
oo..en topicstarter kan dat niet even uitleggen?
van welke fabrikant is SBS2003 dan?
ik ken maar 1 (kant-en-klaae) pakket SBS en dat is van Microsoft en uiteraard draait dat op Windows.
Ik hoef dat niet uit te leggen...... dat is een bekend iets ! Het draait niet op Server 2003..... het is een MKB uitvoering ervan die je zo installeert, wijsneus
Losse bestanden en mappen, of zo?
Yeps.... gewoon een kopie van de CD als het ware in een map, en dan zo 4 mappen.zetje01 schreef op 25 september 2004 @ 17:45:
Hoe staan die 4 cd's nu dan op de harddisk?
Losse bestanden en mappen, of zo?
Verwijderd
Hier kijk hier maar even http://www.microsoft.com/sbs
Ik hoef dat niet uit te leggen...... dat is een bekend iets ! Het draait niet op Server 2003..... het is een MKB uitvoering ervan die je zo installeert, wijsneus :9[/quote]
gevonden:
Windows Small Business Server 2003 is available in two editions: standard and premium. The standard edition contains Microsoft Windows Server™ 2003 and Microsoft Exchange Server 2003 technologies. The premium edition contains technologies from Windows Server 2003, Exchange Server 2003, Microsoft SQL Server™ 2000, and Microsoft Internet Security and Acceleration Server (ISA Server) 2000.
SBS is dus geeeeeeeeeeeeeen zelfstandig besturingssysteem, maar een aangepaste (gelimiteerde) Windows variant met extra software voor het MKB.
kortom, hoe maak ik SBS bootable? zelfde als dat je Windows bootable maakt.
Of..hoe wilde je anders SBS op een kale computer installeren? Ik durf haast te wedden dat je bij het booten van cd1 in Windows setup terechtkomt.
succes in elk geval, topicstarter. Volgende keer wel even snel/kort uitleggen wat SBS precies is.
Verwijderd
en dat denk ik voor alleen cd1. Rest van de cds kun je wel een non-bootable ISO van maken. Zou ook alles netjes op 1 bootable DVD passen?
Lees even goed, hier schiet ik niet mee op uiteraard. Ik ben geen nono die er niets van snapt hoor.... 2 opties die geprobeerd zijn, zijn tevens de meest voor de hand liggende opties. Die werken niet dus vraag ik naar andermans meningen !Verwijderd schreef op 25 september 2004 @ 18:02:
okee, ik houdt het voor gezien hier. Had niet door dat degene die na mij reageerde eveneens topicstarter is. Als je de structuur van cd1 (het eerste mapje op je harddisk) bekijkt, kom je dan typische directories zoals I386 tegen? de bedoeling is: bestanden + bootsector = bootable ISO.
en dat denk ik voor alleen cd1. Rest van de cds kun je wel een non-bootable ISO van maken. Zou ook alles netjes op 1 bootable DVD passen?
Omdat er een server op een andere locatie ingericht moet worden en dat de uiteindelijk server wordt. Ik wil alleen op beide locaties wel de CD's hebben want je weet vast wel hoe dat gaatSSH schreef op 25 september 2004 @ 18:03:
Het kan aan mij liggen maar waarom zou je ze willen branden op CD? Volgens mij staan je er juist als iso´s op zodat je via het netwerk kunt booten, lijkt mij!
google?bootable+bootsector+windows+2003
neowin.net
msfn.org
God weet alles, want hij is lid van de Mosad. To protect your freedom i will take that away from you. Mijn drankgebruik heeft ernstig te lijden onder mijn gezondheid.
Het linkje hetgeen Pipo jou gaf staat daar overigens ook in .. Duidelijk een teken dat je de FAQ geeneens hebt doorgenomen eer je dit topic opende. Maar ala, probleem is toch opgelost
Dit topic is gesloten.
![]()