Toon posts:

[XP] ik moet sata formateren van xp maar wil niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hey,

ja ik heb net mijn c schijf geformateerd en win herinstalled en drivers enzo dan heb ik mijn SATA 160gieg weer aangesloten en installed waar al men films en game images en mp3s opstaan. nu vraagt windows steeds om te formateren en als ik neen druk dan zegt hij ontoegankelijk :s weet iemand wat ik kan doen buiten formateren??

Grtzz Desperate fRd-

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

disk importeren in disk management.

[ Voor 38% gewijzigd door alt-92 op 25-09-2004 16:55 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
en hoe doe je dat? sorry als de vraag stom klinkt

Grtzz

Verwijderd

Topicstarter
ik heb em in diskmanagement op actief gezet en hij blijft het vragen. ik wil echt wel niet al men films en games kwijt zijn

Grtzz

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

freaksken,

Kan je proberen je topicstart op zo'n manier op te bouwen dat mensen deze graag lezen? Je moet hier bijvoorbeeld denken aan hoofdletters, op z'n tijd een wit regel en meer van dat soort standaard technieken :)

Verder zou ik graag zien dat als je zelf de laatste reactie hebt geplaatst dat je dan even je laatste bericht wijzigt in plaats van een nieuwe reactie te plaatsen :)

Verder - wat heb je nou *exact* gedaan met de disk weer geinstalleerd? En wat heb je exact gedaan met het actief maken van je harddisk? :)

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

Precies.

Bedoel je dit:
- Je hebt Windows opnieuw geinstalleerd. Deze stond op een andere schijf.
- Vervolgens heb je fysiek een andere sata-schijf aangesloten.
- Nu zegt XP dat de schijf moet worden geformatteerd, terwijl daar al je films enz. op stonden.
Je hebt in het diskmanagement je schijf actief gemaakt (?). Wat bedoel je daarmee?

Vragen:
- Krijg je een driveletter toegewezen in Verkenner?
- Zie je in 'Apparaatbeheer' het volgende staan: 'SCSI- en RAID- controllers' en daaronder een controller?

Als je op één van deze bovenstaande vragen nee antwoord kan je volgende doen:
- Aparte drivers van je moederbord installeren voor de sata-controller van je moederbord, zodat de schijf wordt herkend.

[ Voor 50% gewijzigd door Motrax op 25-09-2004 18:51 ]

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Eerst en vooral: Elevator, ik zal er proberen zoveel mogelijk aan te denken,
maar op die moment zelf was ik ff aan het panikeren :p. (Ik zit namelijk met 53 films, 20-tal games, 10-tal progs en kleine 2000 MP3's) en als je denkt van deze te verliezen is dat heel stresserend ;) .

Wel, Motrax, ik krijg in verkenner een stationsletter toegewezen namelijk de letter D:

En ten tweede: ja ik heb daar een controller staan (zie screenshot2)

En ten derde: in diskmanagement heb ik gewoon bij die schijf rechtermuisknop gedaan en geklikt op actief.

Hierbij 2 screenshots
1: screenshot van het probleem zelf: http://users.skynet.be/fa267268/screen1.JPG
2: men controller: http://users.skynet.be/fa267268/screen2.JPG
Pagina: 1