Toon posts:

Wireless/WEP probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
De situatie is als volgt:

Ik zit hier me mn laptop en wil aanmelden op een wireless netwerk dat beveiligd is met een WEP-key.

Ik weet de key, maar als ik die invoer krijg ik een foutmelding die (ongeveer) zegt:

"het wachtwoor moet 40 of 104 bits zijn. U kunt 5 of 13 ASCii of 10 of 26 hexadecimale tekens invullen"

Op zich een duidelijke melding ware het niet dat het wachtwoord uit 8 tekens bestaat.
Het lijkt er dus op dat mijn windows(XP Pro) dat niet wil; is er ergens een optie die ik uit of in moet schakelen zodat hij niet meer kijkt naar de lengte van de key(of iets in die richting), of is er een ander probleem?

De eigenschappen voor draadloze netwerken staan op de laptop hetzelfde als op de computers die er wel op kunnen.

Het gaat om een Avaya accesspoint en een HP laptop met geïntegreerde broadcom wireless.

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-05 16:24
Check eventjes wat de key is op de Avaya, 8 characters lijkt me vrij stug. 10 (64bit) of 26 (128bit) lijkt me logischer.

Verwijderd

Topicstarter
Echt 8 tekens.

Dit staat ingeteld op 1 van de PC's die het wel doet:

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/joostsimons/wepkey.JPG

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-04 19:43

Gé Brander

MS SQL Server

Dat is gewoon een standaard aantal bolletjes wat je ziet, om niet daaruit af te kunnen leiden hoe lang de key werkelijk is. Daar kan je dus niet uit op maken ;)

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-05 16:24
c70070540 schreef op 25 september 2004 @ 16:52:
Dat is gewoon een standaard aantal bolletjes wat je ziet, om niet daaruit af te kunnen leiden hoe lang de key werkelijk is. Daar kan je dus niet uit op maken ;)
Dat kan ik bevestigen...

Log gewoon in op de accespiont en dubbelcheck het ff

Verwijderd

Voer gewoon die KEY van 26 Hexadecimale tekens in (0t/m9, At/mF) in plaats van de passphrase
...

• Holybuck
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 07-03 23:41
Heb je geprobeerd je netwerk te configureren met de Avaya (HP)broadcom setup tool (ik neem aan dat Avaya HP ook een dergelijke tool meelevert).

Ik kreeg een vergelijkbare boodschap toen ik mijn PCI adapter probeerde te laten communiceren met mijn AP terwijl ik de WinXP wizard gebruikte. Draaien van de setup tool van mijn PCI kaart (Sweex) loste het probleem op.
Een maatje van mij had hetzelfde met zijn LinkSys PCMCIA kaartje, ook daar loste het draaien van de setup tool van LinkSys het probleem op.

edit:
ik moet beter lezen

[ Voor 8% gewijzigd door Holybuck op 25-09-2004 22:27 ]

Verwijderd

Topicstarter
Probleem opgelost, de pauper van wie het netwerk is wist de key niet meer en zei dus maar dat ie 8 tekens lang was :X

Uiteindelijk herrinerde hij zich weer wat het ongeveer was(iets met 5 tekens dus), en na wat proberen werkt het nu dus wel.

Sorry B)
Pagina: 1