Mozilla 1.0 domein schortcuts

Pagina: 1
Acties:

• koekeeghan
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 25-08 12:09
Als je een naam intikt in de adresbalk en Ctrl + Enter drukt dan wordt er automatisch www.ingetikteadres.com van gemaakt. Ik wil graag kunnen instellen dat als ik Shift + Enter of Alt + Enter in de adresbalk intik dat er dan www.ingetikteadres.nl komt. Dat kan in andere browsers wel en dat mis ik. Ik heb er gaan extentie van kunnen vinden en heb het ook niet in de opties kunnen vinden.
Weet iemand of dit mogelijk is en hoe?

A mind once stretched by a new idea never regains its original dimensions.

• sjroorda
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14:50
about:config in adresbalk tikken en waarde van variabele 'browser.fixup.alternate.suffix' wijzigen in .nl!

• Unverter
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 28-03 14:01

Unverter

Rediscover the web!

Volgensmij is dit setting in about:config alleen voor het Shift + Enter. Normaal kun je via Ctrl + Enter een .net domein oproepen en via Ctrl + Shift + Enter een .org domein. Deze laatste twee zijn alleen via een extensie [wel alleen voor Firefox] (Canonical URL) te veranderen.

• koekeeghan
Ik wil graag de www.ingetikte.com shortcut behouden met Crtl + Enter maar alleen de .net veranderen naar .nl met Shift + Enter.
Als ik about:config doe dan zie ik alleen de mogelijkheid om .com te wijzigen. Ook als ik de zoek functie gebruik en zoek naar .net vindt ie niks.

ps. ik bedoelde eigenlijk Mozilla Firefox 1.0 :)

[ Voor 10% gewijzigd door koekeeghan op 27-09-2004 14:38 ]

• Harm
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Dan kun je toch doen wat Gert-Paul in "Mozilla 1.0 domein schortcuts" zegt?

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

koekeeghan schreef op 27 september 2004 @ 14:38:
Ik wil graag de www.ingetikte.com shortcut behouden met Crtl + Enter maar alleen de .net veranderen naar .nl met Shift + Enter.
Als ik about:config doe dan zie ik alleen de mogelijkheid om .com te wijzigen. Ook als ik de zoek functie gebruik en zoek naar .net vindt ie niks.
Dat is dus precies van Canonical URL 0.1.2.1 doet :)
Afbeeldingslocatie: http://www.sighost.org/sigs/ss_canonicalurl.png
ps. ik bedoelde eigenlijk Mozilla Firefox 1.0 :)
Dat is nog beta software; dus is daar nog erg weinig over te zeggen :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• jan-marten
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:40
Als je nou de site bezoekt en hem bookmarked en de naam "ingetikte" geeft dan kun je in IE door "ingetikte" in te typen zo op "www.ingetikte.com" komen. IE ondersteunt dit iig.

Edit 1; Laat maar, ik moet leren lezen :X
Edit 2; Zelfde systeem werkt ook wel in Mozilla.

[ Voor 39% gewijzigd door jan-marten op 27-09-2004 15:35 ]

• koekeeghan
Inderdaad Cannonical URL is precies wat ik zocht. Bedankt voor de tip.

Pagina: 1