at49bv512 video driver

Pagina: 1
Acties:
  • 132 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

• Mr.Doom
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 26-11-2021
Ik zoek met spoed een driver voor de volgende videokaart:

Merk: Amtel
Type: at49bv512
3dfx zit er op geloof ik.

Ik heb het hele internet al afgezocht en kan nergens de driver vinden. Moet hem voor windows 98 hebben.
Heb op driverguide.com wel een driver gevonden maar die doet het niet.

• Losha
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 24-08 03:57

Losha

clear my path motherfucker

volgens mij kijk je verkeerd op de kaart
de gegevens die jij opschrijft zijn voor de eeprom (atmel)

staat er verder niks op?

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:01

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

http://www.uktsupport.co.uk/reference/idhware.htm
Graphics Cards
It is possible to use the DOS program DEBUG to identify which graphics card is in your computer.

From an MS-DOS prompt, type in debug and press the enter key.
At the dash prompt type d C000:0010 and press the enter key.

In the text output you will see the name, though possibly broken up, of your video card.
;)

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Doom
Sorry voor late reactie, heb hele slechte internet verbinding die soms een halve tot een hele dag weg is. Komt binnenkort verandering in. _/-\o_

Ik heb ff op de kaart gekeken en staat op de bovenkant heel klein "3dfx interactive" en met koeieletters 3dfx.
En op de onderkant zie ik dus op de eeprom staan Atmel AT49BV512 en daaronder 12JC en ergens anders staat nog EZ1582CM, maar dat zal ook wel een ander soort merk zijn dan wat ik nodig heb.

En wat betreft de debug in dos modus. Ik krijg na het intikken wel allerlei regels, en ik neem aan dat de C000:0010 regel de videokaart is, en er staat dan als bovenste regel "DEO ....$.....IB"
meer niet... :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Doom
O sorry.. Heb de debug modus nog een keer goed bekeken en er staat IBM VGA Compatible 03/26/03. Maar wat voor driver hoort daarbij :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Losha
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 24-08 03:57

Losha

clear my path motherfucker

kom je ook niet verder mee :(

wat voor kaart is het? zoveel kaarten van 3dfx zijn er niet...
is het een enkele kaart of zo'n doorlus kaart (naast bestaande videokaart)

mischien heb je de mogeljikheid de heatsink/koeler van de grootste chip even eraf te halen
dan weet je precies wat voor kaart het is (normaliter staat op die grote chip exact wat voor video het is)
voodoo
voodoo2
voodoo3
banshee
i dont know :p

kun je een foto online plaatsen? mischien herkent een van ons hem meteen (8>

[ Voor 10% gewijzigd door Losha op 26-09-2004 17:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Mr.Doom schreef op 26 september 2004 @ 17:24:
Sorry voor late reactie, heb hele slechte internet verbinding die soms een halve tot een hele dag weg is. Komt binnenkort verandering in. _/-\o_

Ik heb ff op de kaart gekeken en staat op de bovenkant heel klein "3dfx interactive" en met koeieletters 3dfx.
En op de onderkant zie ik dus op de eeprom staan Atmel AT49BV512 en daaronder 12JC en ergens anders staat nog EZ1582CM, maar dat zal ook wel een ander soort merk zijn dan wat ik nodig heb.
Dat is een voltage regulator, die EZ1582CM...
En wat betreft de debug in dos modus. Ik krijg na het intikken wel allerlei regels, en ik neem aan dat de C000:0010 regel de videokaart is, en er staat dan als bovenste regel "DEO ....$.....IB"
meer niet... :|
Mr.Doom schreef op 26 september 2004 @ 17:28:
O sorry.. Heb de debug modus nog een keer goed bekeken en er staat IBM VGA Compatible 03/26/03. Maar wat voor driver hoort daarbij :?
IBM VGA compatible zijn ze allemaal...

Je krijgt in totaal 16 regels als je met debug kijkt, post eens ALLES :o - vooral de 2e scherm zegt welke chip je hebt, en dat bepaalt welke drivers je nodig hebt.

Het klinkt alsof je een Voodoo 3, 4 of 5 hebt, BESCHRIJF anders die kaart eens (is het PCI (2.0? 2.1?) of AGP (1.0? 2.0?), hoeveel chips, hoe groot is het, waar zitten de geheugenchips, wat staat daarop etc etc etc)

Met name zit er meestal op een videokaart een KNOERT van een controllerchip in het midden, daar zou evt een heatsink op kunnen zitten. Kijk daar eens onder...

De glazen bollen zijn een beetje op, al staat er geen letter of cijfer herkenbaar op die kaart, er is nog veel wat je kunt vertellen. Doe dat dan ook :o

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Doom
Ok,

debug tekst:
DEO ....$.....IB
M VGA Compatible
........03/26/03
......................
..M.C...C@@'..@.
;.PMIDI.o.......
.....3..............

Koel element kan ik er niet afhalen volgens mij, die zit denk ik vast geplakt ofzo, want er zitten ook geen schroeven aan.
Het is een AGP kaart. Er zitten 8 geheugen chips op van hyundai om het koel element heen.
In tekening:
Chip Chip Chip Chip Chip
Chip
Atmel chip Koel element Chip
Chip

Kwa grootte valt de kaart wel mee.. Ik weet niet hoe je dat moet uitleggen. Hij is wel wat aan de kleine kant. En volgens mij waren die voodoo kaarten joekels. Het is trouwens geen doorluskaart. Het is in principe een heel simpel kaartje als je er naar kijkt.
Verder weet ik echt niet wat ik erover moet zeggen. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Doom
O, ik zie dat de tekening niet helemaal gelukt is.
Je hebt de 4 bovenste chips naast elkaar, daaronder zit het koel element. En die andere 4 chips zitten op een rijtje recht onder mekaar rechts naast het element.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Doom
Nou, ik ben er zelf achter gekomen...
En je wilt niet weten hoe (voel me echt stom..)
Als je je pc opstart komt er voor het bios scherm waar je bv op del kunt drukken een scherm met het type/merk videokaart wat je hebt... Dit had ik eerst niet door omdat de monitor (een oudje) langzaam aan ging zodat je dat scherm al voorbij bent..
Dus ik heb op ctrl alt del gedrukt en toen kreeg ik het scherm wel te zien. En er stond mooi Voodoo 3 2000.

Wat onnozel! 8)7 |:(

Naja, in ieder geval heel erg bedankt voor jullie hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Dan heb je dit:

Afbeeldingslocatie: http://www.lostcircuits.com/video/voodoo3/voodoo3.gif

Tip mbt beschrijving, als je nou het volgende gezegd zou hebben, zouden we het gelijk iig als Voodoo3 herkend:

"AGP kaart met 1 VGA uitgang, 2x zo lang als hoog, 1 grote chip met heatsink, 8 RAM chips, 4 horizontaal boven heatsink, 4 vertikaal er rechts van, verder twee kleine chips links op de kaart en een 26p connector boven links op de kaart, en er staat 3dfx op"

Het bovenstaande eist alleen maar dat je kijkt en beschrijft; de 3dfx maniakken op dit subforum hadden puur met die beschrijving een Voodoo3 1000 of 2000 met SDRAM kunnen herkennen - en die gebruiken beiden dezelfde driver :P

Edit:
En mbt de drivers - voor Win98 kun je de 3dfx drivers zelf gebruiken, maar in de community zijn er erg veel verbeteringen aangebracht, kijk voor de lol eens bij www.voodoofiles.it

Edit2:
Je moet ECHT aan je beschrijvingen werken- je hebt hierboven bijvoorbeeld nog steeds maar 8 van de 16 regels die je met debug krijgt beschreven. Toevallig is dit een van de meest herkenbare kaarten die er is, maar als je echt iets obscuurs had gehad hadden we alle info nodig gehad die je kunt geven. Je stelt alleen maar jezelf teleur als je consequent onvolledige info geeft :/

[ Voor 35% gewijzigd door dion_b op 26-09-2004 19:07 ]

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1