SP2 firewall i.c.m. losse (Sygate) firewall

Pagina: 1
Acties:

• koekeeghan
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20-08-2024
Ik heb nu de SP2 firewall aan én mijn Sygate firewall. Ik vraag me af of dat wel zin heeft. Vreet dat op die manier niet onnodig CPU zonder toegevoegde beveiligingswaarde te leveren?

A mind once stretched by a new idea never regains its original dimensions.

• Hyp3rman
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 01-12-2022
eentje is genoeg, anders krijg je problemen omdat soms maar een firewall iets doorlaat. ik zou het bij de sygate houden

Dit is een taak vooooooooor HYP3RMAN!!!!

• Infinitive
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 25-09-2023
hardware firewall en software firewall:
De hardware firewall (bijv. in een router) zal bescherming bieden tegen de hoofdzaken: verkeer van buitenaf. Echter, de software firewall heeft nog toegevoegde waarde want deze kan ook verbindingen naar buiten toe voor zekere software applicaties detecteren en tegenhouden. Bovendien biedt het ook bescherming binnen de firewall. Bijv. pc's in het eigen netwerk.

Software firewall en een windows xp firewall:
Ze beide tegelijk draaien heeft geen enkel voordeel, behalve als er misschien ergens een foutje in de firewall software zit. De basic functionaliteit is inkomende verbindingen naar configureerbare poorten blokkeren en verbindingen naar buiten toe tegenhouden van bepaalde, te configureren, applicaties/processen.

Het verschil zit hem dan alleen maar in: configureerbaarheid en veiligheid van de default configuratie. Als je config goed is, heb je er maar één nodig.

putStr $ map (x -> chr $ round $ 21/2 * x^3 - 92 * x^2 + 503/2 * x - 105) [1..4]

• koekeeghan
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20-08-2024
OK, dat vermoedde ik dus ook al. Ik heb de SP2 firewall nu uit staan. De firewall in de router samen met Sygate moet voldoende bescherming bieden.

Bedankt voor de replies :)

A mind once stretched by a new idea never regains its original dimensions.

• Icingdeath
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-12 20:43
Ik concludeer hier uit dus dat het verstandig is om naast een hardware router ook nog een softwarematige firewall te nemen, Wat is een gemiddelde firewall die weinig resources vreet? want ik neem voorlopig geen sp2 voor windows xp vanwege compatibiliteits problemen met bepaalde software :)

edit: ik reageer maar in dit topic want het is het niet waard om een apart topic te starten ;)

[ Voor 15% gewijzigd door Icingdeath op 25-09-2004 16:52 ]

• Infinitive
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 25-09-2023
Een software firewall lijkt me in veel gevallen wat overdreven als je al een hardware firewall hebt en je je windows updates bijhoud. Wel is het zo dat als je een infectie oploopt, je dit met een firewall eerder zult detecteren, bijv. in de vorm van vreemde uitgaande connecties. Maar dat kan je ook doen door regelmatig virusscanners en spyware scanners te draaien.

[ Voor 47% gewijzigd door Infinitive op 25-09-2004 17:17 ]

putStr $ map (x -> chr $ round $ 21/2 * x^3 - 92 * x^2 + 503/2 * x - 105) [1..4]

Pagina: 1