Dynamisch IP adres publiceren?

Pagina: 1
Acties:

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ik heb al sinds '97 of '98 een vast IP adres gehad van Chello. Nu heb ik 2 dagen geleden een Thomson modem gekregen met een DHCP er op.

Nu krijg ik dus een dynamisch adres waardoor ik mijn pc vanuit het werk niet zomaar terug kan vinden als het IP veranderd is.

Nu heb ik al een beetje zitten kijken naar TZO en DynDNS e.d. maar ik ben geen enkele echte oplossing tegengekomen die ik zoek.

Ik zoek geen mogelijkheid om mij pc via eenblabla.dyndns.org oid te kunnen benaderen (want dit schijn niet gratis te zijn?) maar wil graag alleen het IP adres weten.

Mijn router (linksys) ondersteunt standaard als wel DDNS services zoals zoneedit, tzo en dyndns maar heb ik hier wel wat aan?

• toktokcity
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22-02 07:29
Volgens mij, blijft je ip-adres in combinatie met router gewoon hetzelfde, immers je router vraagt 1x een ip aan en blijft daarna aan staan, totdat hij een keer uit gaat en opnieuw een ip moet aanvragen. Of denk ik nu verkeerd?

• Snow_King
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18:22

Snow_King

Konijn is stoer!

Nee, je hebt DHCP-lease time.

Na zoveel tijd doet je modem automatisch een nieuwe request en kan je een ander IP krijgen.

Staat er een PC 24/7 aan bij jou?

Verwijderd

ik heb ook DHCP vanuit Zonnet. ben er door de praktijk achtergekomen dat ik pas een nieuwe extern IP krijg als mn modem ongeveer een dag uit is. sindsdien staat mn modem altijd aan.

helemaal sinds ik een server heb ;)

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Snow_King schreef op 25 september 2004 @ 15:36:

Na zoveel tijd doet je modem automatisch een nieuwe request en kan je een ander IP krijgen.

Pc's niet maar de router wel.

Maar ik denk dat ik er al uit ben. Ik heb bij DYNDNS iets ingesteld waardoor ik met ****.homeip.net wel kan zien wat mijn IP is. Maar of dit ook gaat werken strax is effe de vraag. Mijn router accepteerd het account iig wél.

[ Voor 29% gewijzigd door Fairy op 25-09-2004 15:41 ]

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Dyndns is gewoon een domeinnaam die naar jouw IP adres verwijst. Als je echt per se het ipadres wilt weten doe je toch gewoon een nslookup naar jouwnaam.dyndns.org?
(want dit schijn niet gratis te zijn?)
Kun je ook even vertellen waarom niet? En waarom je toch twijfelt?

[ Voor 28% gewijzigd door GlowMouse op 25-09-2004 15:43 ]

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Snow_King schreef op 25 september 2004 @ 15:36:

Dat is theoretisch mogelijk, maar dan zou chello's infra wel heel erg brak zijn. Als een DHCP'ende machine 24/7 aanstaat blijft het IP-adres in principe hetzelfde, uitgezonderd storingen.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Heb je geen hostname van chello? Bij @home heb je bijv. altijd cc123456.gron1.gr.home.nl (oid).

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-02 13:22

Bergen

Spellingscontroleur

Nee, chello maakt geen gebruik van hostnames... Je IP blijft gewoon hetzelfde als je je modem aan laat staan.
Pagina: 1