Toon posts:

A4 tekentablet voor 30 euro bij Aldi

Pagina: 1
Acties:
  • 1.424 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
http://www.aldi.nl/OFFER_NL/OFFER_40/OFF04.HTM
Afbeeldingslocatie: http://img20.exs.cx/img20/3146/BILD04.jpg

Een A4 tekentablet voor 29 euro? Volgens mij is dit een Trust, die elders 129 euro kost. (Ik dacht dat hier ook een "aanbiedingen"-topic was, maar ik kan het niet terugvinden).

Verwijderd

Is een medion.
opzich een aardig tablet voor die prijs.
drukgevoeligheid is wat minder dan bij gerenomeerde merken als wacom.
als je hem echt heel veel wil gaan gebruiken kan je beter een wacom kopen, gebruik je hem zo nu en dan is het een prima tablet.

• MaximusTG
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
(overleden)
Ik heb zelf een Wacom Graphire, dat is ook een tekentablet, maar wel van een hele andere klasse.
Waarschijnlijk zal het Aldi-tablet batterijen nodig hebben in de pen, dat is dus duur en zal waarschijnlijk ook het gewicht in de pen niet ten goede komen.
Verder zal het verschil met de duurdere tabletten liggen in de resolutie van het tablet en de maximale afstand tussen pen en tablet.

Overigens lijkt me dit topic beter passen in het "periodieke gagdetaanbiedingen Aldi/Lidl/etc. topic" in Gadget Talk

Edit: Trouwens, er was al een identiek topic in Overige Hardware:

A4 tekentablet voor 30 euro bij Aldi

[ Voor 15% gewijzigd door MaximusTG op 26-09-2004 13:47 ]

Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Onder mijn vrienden zijn ze vet populair, allemaal ontwerp studenten met weinig pieken :)

Voor het geld zijn het prima dingen, maar ik hoor veel de klacht dat zelfs als je met je pen langs een lineaal trekt, er nog geen volstrekt rechte lijn uit komt.

Maar ze zijn zo goedkoop, itt de wacom dingen die wel veel beter zijn, dat het zeker geen miskoop is. Maar als je echt veel wilt schetsen en je hebt de pieken, koop dan wacom.

specs

• badnews.nl
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:10
Mijn eerste tableau was van de Aldi. Ik heb ermee leren werken maar het zijn geen goede dingen. Pen had mega problemen, zwaar en geen goede druksensor, en ben destijds gelijk over gestapt op Wacom graphire. Op het werk een dataline penpad (60 euro ofzo en is gewoon een wacom) en thuis een graphire3 a5.

Wil je echt overstappen, neem dan een goede. Een groot board kan trouwens ook onhandig zijn, voor 17" is een a6 groot genoeg. Zolang je hem teminste wilt gebruiken als vervangen voor de muis..

• Chickendorp
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Is het niet zo dat je bij Aldi dingen makkelijk kan terugbrengen als het niet bevalt??

• littledreamer
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15-08-2025

littledreamer

Dingen enzo!

Hmm... als er een batterij in zit en de drukgevoeligheid werkt niet geheel correct is mijn interesse al erg gedaald. Misschien dat het slimmer is om naar een Wacom 'instap'model te kijken.

• DannyVersluis
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Ik denk dat ik dinsdag ook maar eens even langs de aldi moet!

edit:
Woensdag lijkt me beter
btw, lijkt dit ding niet op de hyperpen van aiptek? ... ff zoeken

Tadaaaaa

Lijkt er wel veel op he ;)
http://www.aiptek.com/Mer...=R-HP12U&Category_Code=T1

[ Voor 77% gewijzigd door DannyVersluis op 26-09-2004 21:32 ]

[IMG]http://www.danasoft.com/sig/dannyversluis.jpg[/IMG]

• pisart
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op 25 september 2004 @ 15:20:
(Ik dacht dat hier ook een "aanbiedingen"-topic was, maar ik kan het niet terugvinden).
[rml]Goedkope aldi/lidl/bouwmarkt/etc AV aanbiedingen [ Deel 7][/rml]

Edit: Hmm, alleen AV spullen :?

[ Voor 8% gewijzigd door pisart op 26-09-2004 21:37 ]

• DannyVersluis
  • Niet online
Ja ik had ook al gezocht in dat topic, maar nix te vinden... :s

Echter vind ik t zo ook wel best, ik denk dat dit ding wel een eigen topic waard is..

Verwijderd

ik vind hem zelf niet zo, ik heb hem namelijk uit de vorige aanbieding, hij tekent gewoon niet lekker :S

• Lizard
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 24-02 19:59

• LifeTecH
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Voor €29,- kun je hem natuurlijk niet laten liggen, ik wil wel is zien of het wel een beetje werkt eigenlijk :)

• DannyVersluis
  • Niet online
LifeTecH schreef op 26 september 2004 @ 21:49:
Voor €29,- kun je hem natuurlijk niet laten liggen, ik wil wel is zien of het wel een beetje werkt eigenlijk :)
Dat wou ik ook maar zeggen, als het idd die aiptek is wat ik denk scheelt het zeker...
Daarbij denk ik dat het ding best zijn werk doet voor de minder veeleisende mensen.

Verwijderd

Chickendorp schreef op 26 september 2004 @ 13:57:
Is het niet zo dat je bij Aldi dingen makkelijk kan terugbrengen als het niet bevalt??
yupz, zelfs met complete computers. daar zit gewoon een berekening achter: het is heel duur om 3 minuten met een klant te discussieren, en dat stomme tekentablet verkopen ze toch wel weer. of anders gaatie naar de RMA service.

• MaximusTG
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
(overleden)
ik ga dr maar even van uit dat het daadwerkelijk een Aiptek 12000u is, hier zijn dan wat user reviews:

http://www.target.com/gp/...Fview=custReviews&coliid=

De algemene tendens in die reacties is negatief, batterij die slecht contact maakt in de pen, wat resulteert in een springerige cursor. Ook de driver schijnt erg slecht te zijn.
Maar er zijn ook enkele positieve reacties.

Dus als je dit tablet wilt nemen, moet je bij jezelf afvragen of je em echt professioneel wilt gaan gebruiken, of iig welke eisen je minimaal stelt. Als grappige gadget, om eens te doen is dit tablet wel geschikt denk ik. Maar zoals veel van de reviewers ook zeggen: Geef liever wat meer geld uit aan iets wat ECHT goed is.

Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:34
Ik heb zo'n ding van Trust (da's dezelfde als Aiptek en Medion), maar dan een A6 model. Werkte jarenlang best aardig, tot ik op mijn werk een Wacom Graphire 2 kreeg...
Man, wat een verschil. Mijn Trust in de hoek geflikkerd, maar na een tijdje links muizen en op mijn werk de Wacom wel veel gebruiken pakte ik toch vaker die trust er bij.

Het is niet vergelijkbaar, maar als muisvervanger werkt zo'n Trust prima. Nadeel: mijn Trust ondersteunt mijn dual-desktop niet. Ik moet altijd in 'relative'-stand werken en dan is A6 te klein. Denk dat ik toch voor 3 tientjes dat A4 ding ga halen. Moet ik alleen nog ff kijken of ik 'm op mijn bureau wel kwijt kan :)

Maar: een Trust of Aiptek van 130 euro doet kwalitatief nogal onder voor een Wacom die op hetzelfde formaat zeker 2,5 keer zoveel kost. De prijs/kwaliteit-verhouding is eigenlijk nog steeds best redelijk... en als je dat dan voor 30 euro kunt krijgen, tsja, waarom niet? :)

[ Voor 20% gewijzigd door dreamscape op 27-09-2004 01:34 ]

Punctuality is the politeness of kings

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Hardware aanbiedingen topic deel 3

Daar hoort dit ding ook bij :)

[ Voor 62% gewijzigd door Pollewob op 27-09-2004 22:00 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.