[PCTV Rave]Installatieproblemen

Pagina: 1
Acties:

• chielmi
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20:04
Het lukt mij niet mijn PCTV-Rave kaart geinstalleerd te krijgen. Heb hier eerder ook wel problemen mee gehad, maar kom er nu echt niet uit.

Ik wil m'n PCTV rave kaart op mijn systeem (Windows XP+SP2/3000+/512 MB DDR) installeren. Ik gebruik de nieuwste drivers (versie 5.50).
Na de poging de PCTV applicatie en drivers te installeren was de refresh rate van de tv-beelden veel te laag, en kreeg ik een foutmelding dat er geen versie van DirectX aanwezig was op mijn systeem. Daarna poging gedaan dit te verhelpen door applicatie te de-installeren, en opnieuw te installeren.

Sindsdien krijg ik de drivers niet meer geinstalleerd :'(. Ik krijg de melding dat de hardware niet is geinstalleerd omdat de benodige software niet is gevonden. Deze melding krijg ik wanneer ik de stuurprogramma's automatisch óf handmatig bijwerk.

In de pinnacle FAQ stond helaas geen oplossing voor mijn probleem. Hier op GoT zie ik dat er meer mensen zijn met problemen met hun PCTV onder XP, maar heb nog niet echt een oplossing kunnen vinden...

Verwijderd

Ik had eerst ook veel problemen met mijn Pinnacle PCTV PRO kaart.
Na veel research en het uitproberen van allerlei dingen heb ik nu alles onder controle.

Het eerste wat ik ontdekt had was hetvolgende:
--- Steek best de Pinnacle PCI kaart in het onderste PCI-slot op je moderbord!
--- In de BIOS van je moederbord : disable IDE-busmastering!
--- en bij het installeren van NFORCE-drivers: IDE-driver NIET installeren!
Dit loste al mijn video-capture problemen op!
Voordien had ik problemen met spontane reboots en PCTV Vision dat uitviel na een aantal seconden. Nu dus niet meer...

Problemen met het herinstalleren van de Pinnacle software heb ik zo opgelost:
--- go to Start=>Run and execute the following lines:
--- regsvr32 /u "C:\Program Files\Common Files\Ahead\DSFilter\NeQTADec.ax"
--- regsvr32 /u "C:\Program Files\Common Files\Ahead\DSFilter\NeQTVDec.ax"
(The only consequence seems to be that Nero Vision can’t decode Apple Quick time format after this, ...something I can live with)

Dit laatste heb ik ergens (na lang zoeken) op een forum gevonden. Het werkt echt!
Wanneer ik vroeger de Pinnacle software verwijderde kreeg ik deze niet meer terug geïnstalleerd. Of wanneer ik een ander programma (zoals ChrisTV, Flytv2000, ...) installeerde om hiermee tv te kijken, dan werkt daarna de Pinnacle software niet meer.

Ik kan nu zeggen dat ik alles onder controle heb met deze 'tweaks'.
Probeer het eens en misschien werkt het voor jou ook wel.
Heb jij trouwens een nForce-monderbord??