Toon posts:

[Ati 8500] UT2k4 DM wel, Onslaught niet.

Pagina: 1
Acties:
  • 140 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een ATi Radeon 8500 (oude editie) die waarschijnlijk voor de meest originele problemen zorgt die ik ooit gezien heb. Als ik UT2k4 ga spelen geeft hij geen problemen bij DM, maar zodra ik Onslaught ga spelen houdt hij het net een minuut vol (als ik geluk heb) voordat hij het beeldschermsignaal kwijt is, terwijl het geluid nog even doorgaat. Vervolgens moet ik mijn computer uitzetten (resetten zorgt ervoor dat hij wel opnieuw opstart, maar nog steeds geen beeld geeft) en opnieuw aanzetten.

Dit heb ik ook bij Warhammer 40,000: Dawn of War; Skirmish geen problemen, Campaign binnen een paar seconden een crash.

Als ik in met software rendering (Brr...) ga spelen crasht hij niet.

Specs:
P4 2,6 Ghz, Asus P4C800 Deluxe, 2x TwinX Corsair 512 Mb
DirectX 9.0c, ATi Catalyst 4.6

• Kevinp
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-08 15:23
Het lijkt toch het meest op een warmte probleem. Gezien het een 8500 is(vrij oud). maak de koelrippen een keer schoon met een compressor ofzo. En controleer of het fannetje nog wel (kan) draait.(en) Probeer eens de nieuwe catalyst. En zet er een fan op(of een ventilator van thuis).

[ Voor 19% gewijzigd door Kevinp op 25-09-2004 14:53 ]

d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.

• y2kbug
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-09-2022
is dit een al altijd bestaand osf komt het misschien sinds een driver/software update??
is de koeler misschien kapot?
misschien een oudere driver proberen?(mijn gf2 vond alle nieuwe drivers ook niet echt fijn)

Verwijderd

Topicstarter
kevinp schreef op 25 september 2004 @ 14:51:
Het lijkt toch het meest op een warmte probleem. Gezien het een 8500 is(vrij oud). maak de koelrippen een keer schoon met een compressor ofzo. En controleer of het fannetje nog wel (kan) draait.(en) Probeer eens de nieuwe catalyst. En zet er een fan op(of een ventilator van thuis).
De fan kan nog steeds draaien, de koelribben zijn schoon en ik heb een alu kast met veel fans erin. Daarnaast kan ik wel 3 uur achter elkaar UT2k4 DM spelen, terwijl ik nog geen minuut Onslaught kan spelen.
y2kbug schreef op 25 september 2004 @ 14:56:
is dit een al altijd bestaand osf komt het misschien sinds een driver/software update??
is de koeler misschien kapot?
misschien een oudere driver proberen?(mijn gf2 vond alle nieuwe drivers ook niet echt fijn)
Ik heb hem overgenomen van iemand anders, die heeft er nooit problemen mee gehad.

• Kevinp
  • Laatst online: 04-08 15:23
Hoe heb je hem geinstalleerd? Had je eerst een andere kaart, daarna deze erin, en drivers eroverheen. Zo ja, download driver cleaner eens, en gooi alle drivers eraf, en zet er een driver op. Probeer ook eens een 3.x driver, en kijk wat hij dan doet. Misschien spreekt unslaught wel een shader aan die je kaart niet goed vind.(bv die van de voertuigen).

Als dit allemaal niet werkt, stop hem dan in een andere pc, en kijk wat hij daar doet.

[ Voor 12% gewijzigd door Kevinp op 25-09-2004 15:25 ]

d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Je draait nog op de 4.6 driver, wrm niet de 4.9 driver?????

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

Verwijderd

Topicstarter
FnFnF schreef op 25 september 2004 @ 15:28:
Je draait nog op de 4.6 driver, wrm niet de 4.9 driver?????
Heb nu 4.9 draaien, alle andere drivers goed verwijderd met Driver Cleaner. Nog steeds dezelfde problemen, ik ga 3.x nu proberen.

[ Voor 103% gewijzigd door Verwijderd op 25-09-2004 17:07 ]

• Robin
  • Niet online
Ik speel Unreal Tournament 2004 probleemloos op een Radeon 7500 128MB DDR @ 260/500 met een heatsink. Weet je zeker dat de videokaart niet te warm wordt bij het spelen van games?

• NitroX infinity
  • Laatst online: 00:12
Robin Vreuls schreef op 25 september 2004 @ 17:11:
Ik speel Unreal Tournament 2004 probleemloos op een Radeon 7500 128MB DDR @ 260/500 met een heatsink. Weet je zeker dat de videokaart niet te warm wordt bij het spelen van games?
Verwijderd schreef op 25 september 2004 @ 15:14:
Daarnaast kan ik wel 3 uur achter elkaar UT2k4 DM spelen, terwijl ik nog geen minuut Onslaught kan spelen.
Heb je UT2K4 ook al opnieuw geïnstalleerd?

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Verwijderd

Topicstarter
Heb 3.10 geprobeerd, geen veranderingen.
NitroX infinity schreef op 25 september 2004 @ 17:41:
Heb je UT2K4 ook al opnieuw geïnstalleerd?
Daar dacht ik eerst aan, maar dat kan het niet zijn (aangezien precies hetzelfde gebeurt bij WH40k: Dawn of War).

• NitroX infinity
  • Laatst online: 00:12
Download eens een proggie om de waarden van je voeding te bekijken.
Lavalys Everest Home Edition of SiSoft Sandra kunnen misschien ook nuttige informatie verschaffen.

En heb je al een andere monitor geprobeert?

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Verwijderd

Topicstarter
NitroX infinity schreef op 25 september 2004 @ 17:49:
Download eens een proggie om de waarden van je voeding te bekijken.
Lavalys Everest Home Edition of SiSoft Sandra kunnen misschien ook nuttige informatie verschaffen.
Asus Probe geeft het volgende:
+12V = 12.0~1
+5V = ~5.1
+3.3V = ~3.2
Vcore = ~1.55
NitroX infinity schreef op 25 september 2004 @ 17:49:
En heb je al een andere monitor geprobeert?
Het is de videokaart die uit gaat, ik heb er 2 monitoren aanhangen en ze gaan allebij uit (als ik een van de twee monitoren ontkoppel maakt dat niets uit).

• mad_max234
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06-12-2025

mad_max234

AMD Athlon II M320

ook een fresh instal van windows geprobeerd mischien is windows brak

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 20:16
Ik zou (om te testen) even de snelheden (mem/core) terugbrengen naar bv 250/250.
Pagina: 1