Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[sony] Clie PEG-UX50, 300 eur. Maar sony kapt ermee?

Pagina: 1
Acties:

• xychix
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 24-11 19:56

xychix

FreeBSD Rules !

Topicstarter
Heren, ik heb een sony gezien (show model, beetje mishandeld) voor 300 euro. maar sony verdwijnt van de markt. ergens een risico.

wel hele mooie machines. typt het een beetje op zo'n toetsenboard?

hoe goed is de wifi ? beetje goed bereik.

ik ben even snel bij familie achter de pc gedoken. met 15 minuten ren ik de winkel weer in. dan moet ik het weten :S ik maak het mezelf wel moeilijk

Every failure offers you a new opportunity! | Lokatie database|GoT - Notepad

• Stereotomy
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

http://www.palmclub.nl

300 EUR voor een UX50 is niet veel mits het niet te afgeragd is.

Alors.

• xychix

xychix

FreeBSD Rules !

Topicstarter
ik heb m gekocht. nieuw en met garantie. een showmodel van media markt.
Hoop dat de batterij nog even wat aankan..

heb net alles gereset. Moet wel even goed schoonmaken.

De verkoper zei dat ie een half jaar daar had gestaan. zal vast wel wat meer zijn.. maargoed.

Lijkt een leuk apparaat.
1 probleem. Hoe achterhaal ik het MAC adres van de wifi ???

• Stereotomy
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

Hm, mediamarkt. Dan zijn die dingen inderdaad behoorlijk afgeragd ja... hopen dat het goed komt.

Prefs --> Network --> Wireless Lan (service) --> Details --> Information --> Connection status

... en dan rap naar http://www.palmclub.nl/forums om snel op het internet te komen. :)

Alors.

• xychix

xychix

FreeBSD Rules !

Topicstarter
dit berichtje is getypt op de sony ux50. heel maklijk typt het niet. vooral als je wat te snel wilt. verder een mooi apparaat. wifi vreet echter batterij.

• Stereotomy
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

Kom, je hebt hem net een paar uur. :) Het toetsenbord van de UX50 slaat alle andere keyboards van PDA's.

Kijk ook naar het programma Okey. Appshelf is een hele mooie vervangende launcher, of anders ZLauncher. Voor PIM heb je Agendus of Datebk5 nodig. Verichat kan op het MSN of ICQ netwerk komen.

[ Voor 40% gewijzigd door Stereotomy op 25-09-2004 20:30 ]

Alors.

• xychix

xychix

FreeBSD Rules !

Topicstarter
Stereotomy schreef op 25 september 2004 @ 20:28:
Kom, je hebt hem net een paar uur. :) Het toetsenbord van de UX50 slaat alle andere keyboards van PDA's.

Kijk ook naar het programma Okey. Appshelf is een hele mooie vervangende launcher, of anders ZLauncher. Voor PIM heb je Agendus of Datebk5 nodig. Verichat kan op het MSN of ICQ netwerk komen.
ik klaaag ook niet over het keyboard. maar puur gebruikers gemak is het niet... maar je kunt zo best redelijk ssh-en hoor :) ideaal.

nu nog zien dat ik documents to go, adobe etc krijg...

launcher ???? is dat het overzicht van alle programma's ??
ik moet nog even de structuur van het os leren snappen :)

Ik heb net een wmv op mijn SD kaart gemikt. maar de programma's die er standaard op staan lijken alleen maar uit een bepaalde map te lezen en niet gewoon door de "HD" te kunnen browsen

eigenlijk wil ik gewoon vanuit een "explorer" of "shell" een applicatie starten en erbij meegeven welke movie/mp3's etc ik wil laden

[ Voor 20% gewijzigd door xychix op 25-09-2004 20:48 ]

• Stereotomy
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

audio: \Palm\Programs\MSAUDIO - alleen MP3 geen wmv of wma meuk. Ik geloof dat de UX50 ook Aeroplayer en PocketTunes kan spelen. If not, ga dan naar 1src.com en gebruik de zoekfunctie, of zoek op Google naar " Cliepet", da's een japanner die nogal veel hacks heeft gemaakt voor de Clie's.

Verdere tip: je realiseren dat je een handheld in je hand hebt, geen desktop, en een handheld vereist een andere denkwijze dan wanneer je achter een desktop zit. Dus kijk wat bepaalde programma's onder PalmOS doen en besef waarom dat handiger is dan wanneer er bijv. WindowsXP erop had gedraaid.

En veel zoeken op de jeweetwelclub (niet teveel reclame maken :) ) en google.

http://www.palmgear.com , http://www.pdassi.nl , www.freewarepalm.com

Alors.

• xychix

xychix

FreeBSD Rules !

Topicstarter
Moet ik software installeren met hotsync ? of kan ik het ook gewoon op de juiste locaties op de Sony Mem Stick plaatsen ??

• Stereotomy
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

Hm, ik zou dan toch maar de Clie FAQ op de handheld of de handleiding eens doorlezen, aangezien hotsyncen toch wel een essentieel onderdeel is van het hele PDA gebeuren.

Software installeer je inderdaad met de hotsync (hotsync synchroniseert data tussen je computer en je handheld), je kan het echter ook via Data Import op de stick zetten en daarna in het interne geheugen.

Alors.

• xychix

xychix

FreeBSD Rules !

Topicstarter
Stereotomy schreef op 25 september 2004 @ 23:11:
Hm, ik zou dan toch maar de Clie FAQ op de handheld of de handleiding eens doorlezen, aangezien hotsyncen toch wel een essentieel onderdeel is van het hele PDA gebeuren.

Software installeer je inderdaad met de hotsync (hotsync synchroniseert data tussen je computer en je handheld), je kan het echter ook via Data Import op de stick zetten en daarna in het interne geheugen.
jah die standaard methodes lees ik zeker nog.. maar ik wil graag vanuit linux system werken zonder software te installeren. dus enkel het plaatsen van de juiste bestanden in de juiste dir's..

aeroplay is me zo gelukt... de .pbc in /palm/launcher zetten deed de truc

• Stereotomy
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

Ja, maar als je bijvoorbeeld een aparte launcher neemt, zoals ZLauncher, die hebben ingebouwde automatische mechanismes om .prc bestanden van het RAM naar de kaart te hevelen. Nu komt de /palm/launcher directory als category " card" tevoorschijn in de launcher.

Zoek op de Palmclub naar sync mogelijkheden tussen Linux en een Palm PDA. Daar zijn wel veel mogelijkheden voor....

Alors.

• xychix

xychix

FreeBSD Rules !

Topicstarter
ja maar ik werk op veel verschillende machines (collegae, universiteit etc.) dus moet eigenlijk zonder software aan pc kant
maar ik zal zeker eens de mogelijkheden afwegen

Hotsync en installeren van apps is gelukt.
wel heb ik soms een app ineens 2x (hij zet dan een kopie op mijn MS stick)

Nu ben ik eigenlijk opzoek naar zoveel mogelijk ontwikkel platformen software etc.
aangezien sony er mee kapt zal dat spul steeds schaarser worden. (iig de sony specefieke dingen, palmOS develop kits blijven vast)

[ Voor 50% gewijzigd door xychix op 26-09-2004 12:59 ]

• xychix

xychix

FreeBSD Rules !

Topicstarter
Ok nieuw leuk iets.
Hoe kan ik mijn nokia 6610 uitlezen :) ik wil eigenlijk al mijn telefoonnummers etc overnemen in mijn Sony PEG UX50.

volgens mij moet dit wel mogelijk zijn over infrarood.

Natuurlijk kan ik alles via IR inlezen in mijn pc met Nokia Datamanager en dat proberen in een formaat te krijgen dat de Sony weer kan lezen. maar kan het ook rechtstreeks ?

• Skaah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-11 20:20
Je kan ze via IR oversturen. (nokia -> Clié)

Welkom bij de Clié-club!

[ Voor 45% gewijzigd door Skaah op 26-09-2004 21:24 ]

• xychix

xychix

FreeBSD Rules !

Topicstarter
Skaah schreef op 26 september 2004 @ 21:22:
Je kan ze via IR oversturen. (nokia -> Clié)

Welkom bij de Clié-club!
TNx :) ik ben er erg blij mee..

ga zelf ook apps schrijven. de portscanner die ik vond werkte niet.. en jammer dat die WiFi detector (palm versie van netstumbler niet werkt)

die eerste wil ik herschrijven. voor de 2e ben je info van sony nodig.

Maar mijn gsm bevat 100en namen die wil ik in een keer overzetten ;) dus een voor een met BeamMobile (ja die had ik gevonden) is niet echt de oplossing

Ik heb t machinetje nu iets meer als 24 uur.. de eerste Hallo Wereld doet ut al :)

[ Voor 8% gewijzigd door xychix op 26-09-2004 22:01 ]

• Skaah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-11 20:20
Mocht je ooit de Sony wifi-api ontcijferen, dan is de hele Clie-bezittende wereld je ontzettend dankbaar.

Sony stopt geen tijd meer in de Clié ondersteuning. Hierdoor missen dingen zoals EAP-TTSLD en WPA voor Wifi. Je kunt met de Sony drivers alleen WEP versleuteling gebruiken. Andere drivers zijn er helaas niet. Heb je ook Bluetooth?

• xychix

xychix

FreeBSD Rules !

Topicstarter
Skaah schreef op 26 september 2004 @ 22:11:
Mocht je ooit de Sony wifi-api ontcijferen, dan is de hele Clie-bezittende wereld je ontzettend dankbaar.

Sony stopt geen tijd meer in de Clié ondersteuning. Hierdoor missen dingen zoals EAP-TTSLD en WPA voor Wifi. Je kunt met de Sony drivers alleen WEP versleuteling gebruiken. Andere drivers zijn er helaas niet. Heb je ook Bluetooth?
jups bluetooth, wifi en IR :)

Veel mense hebben al geprobeerd de api los te krijgen maar het is nooit gelukt las ik.

Toch zal ik eens een poging wagen. :) maar ontcijferen... ze zullen hem toch zelf moeten leveren.... da's zo ongeveer de enige optie

[ Voor 20% gewijzigd door xychix op 26-09-2004 22:22 ]

• xychix

xychix

FreeBSD Rules !

Topicstarter
Weet iemand hoe ik foto's die ik gemaakt heb met mijn Clie UX50 camera naar mijn pc kan zenden ??

Ik heb de kabel helaas niet bij de hand en de foto's moeten in een presentatie :/

• Stereotomy
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

Online gaan op je UX50 en dan ergens neerpleuren, op je PC weer downloaden.

Welke andere communicatiemiddelen (Wifi, BT, IR, GPRS, GSM etc.) heb je wel tot je beschikking op je PC als je je kabeltje niet hebt?

Alors.

• xychix

xychix

FreeBSD Rules !

Topicstarter
Stereotomy schreef op 07 oktober 2004 @ 17:52:
Online gaan op je UX50 en dan ergens neerpleuren, op je PC weer downloaden.

Welke andere communicatiemiddelen (Wifi, BT, IR, GPRS, GSM etc.) heb je wel tot je beschikking op je PC als je je kabeltje niet hebt?
Geen wifi, wel Bluetooth naar laptop wel IR...

daarover kan ik ook wel hotsyncen maar ik kan de applicatie/optie maar niet vinden om er foto's overheen te sturen.

zit nu overigens MET kabel en nog zie ik geen manier om m als disk in mijn explorer te krijgen.. meende dat dat ook mogelijk wat als je m op data import zette...

met de export optie in het Album proggie krijg ik ze ook niet naar mijn pc :( ook niet over de kabel... en ze moetn in een presentatie

[ Voor 27% gewijzigd door xychix op 07-10-2004 19:03 ]

• Stereotomy
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

Niet in paniek raken.

http://www.palmgear.com - Beampro downloaden. Daarmee kun je bestanden via IR op je laptop knallen.

En geef eens wat meer informatie, als je wil dat mensen je efficient helpen ;) , waar staan de foto's? In RAM? De Flashram? op een stick? Op een stick kun je DataImport gebruiken, die bijgeleverd is bij je UX50.

[ Voor 47% gewijzigd door Stereotomy op 07-10-2004 19:47 ]

Alors.

• xychix

xychix

FreeBSD Rules !

Topicstarter
Stereotomy schreef op 07 oktober 2004 @ 19:31:
Niet in paniek raken.

http://www.palmgear.com - Beampro downloaden. Daarmee kun je bestanden via IR op je laptop knallen.

En geef eens wat meer informatie, als je wil dat mensen je efficient helpen ;) , waar staan de foto's? In RAM? De Flashram? op een stick? Op een stick kun je DataImport gebruiken, die bijgeleverd is bij je UX50.
dat werkt _/-\o_ !! alleen 1 voor 1 :(

bij meerdere bestanden maakt ie een .mim aan.. deze kan ik wel uitpakken maar dan zijn de JPG's niet meer te bekijken :(

[ Voor 12% gewijzigd door xychix op 07-10-2004 20:50 ]

Pagina: 1