Goedemiddag,
Ik had een laptop met Windows 2000 en een Sweex Wireless-network adapter. Dat werkte maanden prima, totdat ik XP installeerde. Nu kan ik geen verbinding meer maken met mijn router (een Asus WL500G). Op een andere pc werkt het draadloos netwerk nog wel prima. De laptop kan wel via een netwerkkabel verbinding maken met de router.
Het volgende heb ik geprobeerd (hielp geen van allen):
- WEP-encryptie aan/uit
- Windows XP firewall uitgezet
- IP-adressen ingesteld/automatisch laten verkrijgen.
- Adapter opnieuw geinstalleerd
- Router opnieuw geinstalleerd, zoveel mogelijk met standaard-opties.
- SP2 geinstalleerd (firewall weer uitgezet)
Het netwerk heeft subnetmasker 255.255.255.0. De Asus WL500G heeft als IP 192.168.1.6. SMC-adsl-modem heeft 192.168.1.1. Als ik het ip handmatig instel kies ik voor 192.168.1.10. Netwerkverificatie staat op gedeelde modus.
De adapter word goed geinstalleerd en ik zie bij beschikbare draadloze netwerken ook het netwerk staan, alleen het verbinden wil niet.
Ik hoop dat iemand hiervoor een oplossing weet?
BVD
Ik had een laptop met Windows 2000 en een Sweex Wireless-network adapter. Dat werkte maanden prima, totdat ik XP installeerde. Nu kan ik geen verbinding meer maken met mijn router (een Asus WL500G). Op een andere pc werkt het draadloos netwerk nog wel prima. De laptop kan wel via een netwerkkabel verbinding maken met de router.
Het volgende heb ik geprobeerd (hielp geen van allen):
- WEP-encryptie aan/uit
- Windows XP firewall uitgezet
- IP-adressen ingesteld/automatisch laten verkrijgen.
- Adapter opnieuw geinstalleerd
- Router opnieuw geinstalleerd, zoveel mogelijk met standaard-opties.
- SP2 geinstalleerd (firewall weer uitgezet)
Het netwerk heeft subnetmasker 255.255.255.0. De Asus WL500G heeft als IP 192.168.1.6. SMC-adsl-modem heeft 192.168.1.1. Als ik het ip handmatig instel kies ik voor 192.168.1.10. Netwerkverificatie staat op gedeelde modus.
De adapter word goed geinstalleerd en ik zie bij beschikbare draadloze netwerken ook het netwerk staan, alleen het verbinden wil niet.
Ik hoop dat iemand hiervoor een oplossing weet?
BVD
[ Voor 8% gewijzigd door user109731 op 25-09-2004 14:58 ]