[W2K] User-account toevoegen gaat niet

Pagina: 1
Acties:

• Rudolfus
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:59
Ik probeer op een w2k Pro machine een account toe te voegen maar krijg de melding dat die al bestaat (dus niet). Ik kan dat account niet verwijderen want hij staat niet bij de aanwezige accounts. :? Het probleem is dat dat op een aantal w98 machines een bestaand account is, die bij shares op die w2k machine moeten kunnen. Dus ik moet wel een account met die naam aanmaken. 8)7 Mogelijk is dit veroorzaakt doordat ik met een share wou connecten, terwijl die account toen nog niet aangemaakt was.
Resumé, hoe delete ik een niet bestaand account in w2k?

[ Voor 1% gewijzigd door Rudolfus op 25-09-2004 14:08 . Reden: typo ]

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
net user %username% /del

vanaf de cmd prompt dan he

A wise man's life is based around fuck you

• Rudolfus
Dan krijg ik dus: kan de gebruikersnaam niet vinden
En doe ik net user gebruikersnaam /add dan krijg ik "account bestaat al".
Met een willekeurig andere accountnaam gaat het goed, maar net deze, waar ik niet onderuit kan, geeft dit probleem. De probeer-versie van Hyena gaf ook al hetzelfde resultaat trouwens. Kan niet toevoegen want hij bestaat en kan niet verwijderen want hij bestaat niet......

[ Voor 102% gewijzigd door Rudolfus op 25-09-2004 15:02 ]

• Zwelgje
Rudolfus schreef op 25 september 2004 @ 14:10:
Dan krijg ik dus: kan de gebruikersnaam niet vinden
En doe ik net user gebruikersnaam /add dan krijg ik "account bestaat al".
Met een willekeurig andere accountnaam gaat het goed, maar net deze, waar ik niet onderuit kan, geeft dit probleem. De probeer-versie van Hyena gaf ook al hetzelfde resultaat trouwens. Kan niet toevoegen want hij bestaat en kan niet verwijderen want hij bestaat niet......
even uit nieuwsgierigheid, om welke username gaat het? is het mischien eentje met speciale tekens erin :?

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01-05 13:25

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Move PNS > WOS

Tijd voor een nieuwe sig..

• Rudolfus
zwelgje schreef op 25 september 2004 @ 20:20:
[...]

even uit nieuwsgierigheid, om welke username gaat het? is het mischien eentje met speciale tekens erin :?
Geen speciale tekens, 6 normale letters. (en,nee niet system of zo)

• Zwelgje
en wat zijn de specs van windows :? sp4 staat erop :? wat staat er nog meer op kwa software :?

• Rudolfus
zwelgje schreef op 26 september 2004 @ 10:08:
en wat zijn de specs van windows :? sp4 staat erop :? wat staat er nog meer op kwa software :?
W2K Pro Nederlands. SP4 geïnstalleerd. Verder alleen Mcafee AV.
En MBM. (motherboard monitor)
Staat alleen maar file-server te spelen.

[ Voor 6% gewijzigd door Rudolfus op 26-09-2004 10:27 ]

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Een last-recourse methode zou deze kunnen zijn:

Maak eerst eens een volledige backup van dat systeem.

Daarna - als je in regedt32 -> HKEY_LOCAL_MACHINE -> Security jezelf 'Full Control' toegang geeft, en vervolgens navigeert naar HKEY_LOCAL_MACHINE -> Security -> SAM -> Domains -> Account -> Users -> Names, staat die user name er dan bij ? :)

Als hij er bij staat - de default value van die user, heeft die een corresponderende key onder HKEY_LOCAL_MACHINE\SECURITY\SAM\Domains\Account\Users ?

Het is niet dat ik je dit aanraad ofzo - maar als de keuze ligt tussen herinstalleren en dit zou het een optie kunnen zijn :)

• Rudolfus
elevator schreef op 26 september 2004 @ 10:48:
Een last-recourse methode zou deze kunnen zijn:

Maak eerst eens een volledige backup van dat systeem.

Daarna - als je in regedt32 -> HKEY_LOCAL_MACHINE -> Security jezelf 'Full Control' toegang geeft, en vervolgens navigeert naar HKEY_LOCAL_MACHINE -> Security -> SAM -> Domains -> Account -> Users -> Names, staat die user name er dan bij ? :)
Nee, daar staat hij niet bij.
Het is niet dat ik je dit aanraad ofzo - maar als de keuze ligt tussen herinstalleren en dit zou het een optie kunnen zijn :)
Ook als antwoord op Zwelgje, accountnaam is "lokaal"
Dat is toch geen verboden naam? Zou dit probleem veroorzaakt kunnen zijn door die aanmeldpoging met dit account op een share, toen ik het account nog niet aangemaakt had? Houdt het systeem die naam dan toch nog ergens vast?
Betekent dat dan toch herinstalleren? Ik hoop het niet, ook omdat machine staat weggestopt zonder keyboard en monitor.

[ Voor 4% gewijzigd door Rudolfus op 26-09-2004 11:39 ]

• Zwelgje
lokaal mag je idd niet aanmaken... :D

doe maar es net user local /add op een win2k uk doos.. krijg je dezelfde melding

net user lokaal /add op een NL doos werkt dus ook niet

als je ons nu gelijk die username had gegeven had je dit veel tijd bespaart... :z

[ Voor 89% gewijzigd door Zwelgje op 26-09-2004 11:48 ]

• Rudolfus
zwelgje schreef op 26 september 2004 @ 11:45:
lokaal mag je idd niet aanmaken... :D

doe maar es net user local /add op een win2k uk doos.. krijg je dezelfde melding

net user lokaal /add op een NL doos werkt dus ook niet

als je ons nu gelijk die username had gegeven had je dit veel tijd bespaart... :z
Lekker bijdehand dan dat de ontwerpers van dat netwerk die account-naam wel hebben gebruikt, (als account op een engelse NT4 server) :(
Daar heb ik nu dus knap last van, tenzij ik voor zowel die NT4 machine als die W2K een hele nieuwe account maak en de WIN98 machines daarmee aan laat loggen op beide servers. :+

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

LOL..
dat wordt dus lekker accounts renamen dan :P

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• rjobaan
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14-04-2023
hoe kan je jezelf full-control rechten geven dan?

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Mag ik weten wat precies de vraag is waarmee je dit topic omhoog trapt?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1