[ASP] Zoeken in htm bestanden

Pagina: 1
Acties:

• Aakab
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-09-2025
Het volgende is aan de hand,

Client heeft een website met meer dan 100.000 hits in de maand, dit vanwege de vele tekstbestanden die op de server staan(in google heeft hij daarom een topranking). Omdat de site behoorlijk uit de hand begint te lopen en alle artikelen met de hand te bewerken een lastige karwei is besloot hij contact met ons opte nemen. Hij wilt dus een makkelijke manier om artikeltjes toetevoegen, maar veel belangrijker voor hem is een in-site search engine die alle artikelen langs loopt. Dit dus voor eht gebruiksgemak van de eindgebruiker.

Nou wilde ik dus eerst een cms voor deze heer aanmaken(artikeltjes in een database etc etc..), alleen kwam ik erachter dat het nogal kut is om de google robot iets duidelijk te maken als het in een database zit. Dit zou er toe leiden dat zijn 100.000 hits behoorlijk zou afnemen.

a : Klopt dit uberhaupt? Hebben jullie een stuk code waarmee ik die hits behoud met de gebruiksgemak van een cms?

Ik dacht dus van niet en besloot toen maar me te verdiepen in het zoeken in htm bestanden.

Dus de website bezoeker vult een search phrase in en dan gaat de asp code erachter alle htm bestanden op de website na om te kijken waar het woordje voorkomt.

b : Dit lijkt mij een enorme belasting voor de server...Dit moet toch makkelijk er kunnen? Ik wil overigens niet de client een of ander index bestandje handmatig laten bijwerken..is niet echt klantvriendelijk..

Dus wie heeft de oplossing voor mij?

• klinz
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21-05 09:01

klinz

weet van NIETS

Heb je al naar de Indexing Service van IIS gekeken?

• Aakab
klinz schreef op 25 september 2004 @ 14:06:
Heb je al naar de Indexing Service van IIS gekeken?
Uhm neej...effe kijken..

• Aakab
Ok heb het een beetje gechekt. En inderdaad dat zou best is een oplossing kunnen zien. Nu nog effe achterhalen of de hoster van de klant wel dit geinstalleerd heeft staan.

Maar indien niet enz. Kan ik niet gewoon alles in een database gooien?
Zal ik echt al me hits verliezen of gaat de google robot echt diepzoeken(dus via de navigatie menu ergens en dan de letter a ofzo en dan die list met asp pagina's)?

• Aakab
Kick!

• Flard
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-05 09:52
Nou, ik denk dat op zich de Indexing Service dé oplossing bij uitstek is in dit geval.

Maar als je alles in een database zal gooien, en je zorgt dat je een degelijke menustructuur hebt (of je houdt hem zoals hij nu is), dan indexeerd Google net zo hard :)

• Eskimootje
  • Laatst online: 18:51
ja of je houd de pagina's gewoon op vraagbaar, door gewoon de tekst uit de database te halen op het moment dat het gevraagd word.

• Aakab
Eskimootje schreef op 26 september 2004 @ 14:42:
ja of je houd de pagina's gewoon op vraagbaar, door gewoon de tekst uit de database te halen op het moment dat het gevraagd word.
Nou de website zal dus een navigatieknop:
Artikelen
Bevatten
Op het moment dat hier opgeklikt wordt zal er een rijtje met artikelen uit de database gehaald worden en getoond worden(alleen de header van deze artikelen)
Als er op 1 van die headers wordt geklikt zal de rest van het artikel opgehaald worden.

Gaat google zo diep ?

• Eskimootje
ja hoor, maar om te voorkomen dat je allemaal dode links krijgt kan hij beter de oude urls gebruiken om de database info te tonen, of hij moet tijdelijke beide draaien, totdat google alle geindexeerd heeft.

[ Voor 23% gewijzigd door Eskimootje op 26-09-2004 17:07 ]

• Aakab
Eskimootje schreef op 26 september 2004 @ 17:06:
ja hoor, maar om te voorkomen dat je allemaal dode links krijgt kan hij beter de oude urls gebruiken om de database info te tonen, of hij moet tijdelijke beide draaien, totdat google alle geindexeerd heeft.
Oude url gaat helaas niet wat die worden vervangen door asp links.
Ik draai ze wel beide naast elkaar.

Hoe lang zal google nodig hebben om alles te indexxen?

• Phenomenon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-04 13:18
Het hoeft toch ook niet daadwerkelijk op die oude url te staan. Je kan met een 404 pagina afvangen waar de gebruiker heen wilt en zo het bijbehorende artikel uit de database tonen?

• Eskimootje
Dat bedoel ik dus ook Phenomenon.
Pagina: 1