[Vigor 2900] QoS Instellen

Pagina: 1
Acties:

• Mesh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-08-2024

Mesh

Use the FAQing SEARCH!

Topicstarter
Sinds firmware 2.4 ondersteund de Vigor 2900 nu ook QoS.

Nu wil ik het dus zo gaan instellen dat we minder last van elkaar krijgen op het netwerk, want simpel een poort een toegestane bandbreedte toekennen werkt hier niet goed genoeg (We hebben TweakDSL).

Ik heb een beetje zitten experimenteren, door me broertje 25% van de toegestane bandbreedte toe te kennen voor z'n online games. Maar nadat ik hierna weer bittorent op mijn pc aanzette kreeg hij weer lag (te hoge ping).

Moet ik nu dus alle meest gebruikte poorten gaan instellen en een percentage gaan toekennen of doe ik iets verkeerd?

Wil het zo instellen dat we gewoon relaxed kunnen websurfen, terwijl bittorent rustig in de achtergrond aanstaat en me broertje kan online gamen.

Heb beetje zitten zoeken op QoT maar echt duidelijk antwoord kon ik niet vinden en de webforums op Draytek leveren ook niets op.

Signature?

• SSH
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

Het is misschien handiger om bittorent op een wat lager pitje te zetten. Minder verbindingen, minder verbindingen per sec etc/ Up en download moeten ook goed gelimiteerd worden(max 50% capaciteit ofzo)

[ Voor 23% gewijzigd door SSH op 25-09-2004 17:43 ]