Toon posts:

hd in de soep

Pagina: 1
Acties:
  • 31 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers...

Ik weet niet of ik dit post in de goede categorie van het forum, het is de eerste keer dat ik hier ben.
Ik zit met een hd schijf die een kameraad van mij behoorlijk verkloot heeft.
Ikzelf heb redelijke verstand van computers dus hij d8 dat ie hem het beste bij mij kon droppen.
Voordat ik aan de gang ga, wil ik wel eerst ff weten wat ik het beste kan doen.

Het probeem: Een maxtor 40gig hd.
Hij had er 2 besturingssystemen opstaan namelijk: Win98 en winXP
De harde schijf was in te veel partities gedeeld en hou wou ook af van win98.
Zijn plan was om de c: en d: partitie samen te voegen, hiervoor heeft hij partition magic voor gebruikt, daarna heeft hij de c: partitie geformatteerd
Zijn belangrijke bestanden stonden op e: F: en G: hiervan mocht hij absoluut niets kwijt raken.
Nu is alles verkloot, hij heeft nog norton disk doctor 2002 gebruikt maar dat heeft niets geholpen.

Nu heb ik zojuist zijn hd aan mijn computer geknupt en hij wil dus alleen win98 booten en er is alleen nog een c: partitie met win98 erop.

hoe kan ik het beste zijn hd weer inorde maken en er tenminste voor zorgen dat hij zijn belangrijke bestanden terugkrijgt?

B.v.d

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

OM FAQ / Beleid - Hoe krijg ik verloren gegane data terug?

Mischien dat daar wat intresants staat?

[ Voor 20% gewijzigd door Illegal_Alien op 25-09-2004 13:32 ]

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

Verwijderd

tip voor de volgende keer: maak een backup van de MBR voor je met je partities gaat spelen.
Kan je hem niet als slave in een andere computer hangen en dan partition magic erop draaien, die wil nog wel eens fouten herstellen...

• Compusmurf
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16-08-2024
Dit kun je oplossen door de schijf zo te laten en bij jou eraan te hangen en dan een recovery programmatje te gebruiken voor de dataloss. Ik gebruik altijd getdatback. Hier kun je 2 versies van dlen, ntfs of een fat32 versie.

Als je gescand hebt moet je het programma wel eerst kopen voordat je data terug kunt zetten.

Daarna moet je het naar jou schijf kopieren en dan alles opnieuw indelen en alles terug en klaar.

http://Compusmurf.xs4all.nl

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

De FAQ dus :) Het is hier op GoT de [faq]bedoeling[/] dat je research pleegt eer je een topic opent. Daaronder valt dus o.a. het raadplegen van de FAQ van het probleem-gerelateerde GoT-subforum. Illegal_Alien heeft jou al het juiste link gegeven B)

Dit topic is gesloten.