Toon posts:

Linksys WRT54G Router problemen Chello.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ok. Ik heb een router gekocht een Linksys WRT54G. Alles geinstalleerd. Via 192.168.1.1 kan ik een en ander configureren. Internet werkt alleen helaas niet. Als ik bij de configuratie kijk zie ik bij status het IP-adres van chello niet ingesteld. Ook de subnet mask is niet "toegewezen". Er staat gewoon "0.0.0.0" bij alles. Hoe is dit op te lossen? Heb ik iets verkeerds ingesteld. DHCP Server e.d. staan allemaal aan.

Heb alleen niks ingevuld bij Host name en domain name, maar zou ook niet weten wat daar in te vullen?

• Compusmurf
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16-08-2024
Bij @ home is het zo dat je je cp-nummer in moet voeren als hostnaam. Waarschijnlijk ook bij chello zo.

http://Compusmurf.xs4all.nl

• DTorro
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-02 04:28
Het kan zijn dat als je bij chello voorheen de kabel rechtstreeks op je pc had dat het daardoor nu niet werkt..
chello werkt namelijk op een MAC adres.
dan moet je nu de mac adres van je pc ethernet kaart invoeren als mac adres in je router

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

1) MAC adres PC NIC in router invoeren, voor de rest alles op auto
2) chello modem resetten (30 sec stroom eraf (stekker er echt uit, standby knop doet het NIET))
3) router resetten
4) gaan met die banaan

Als je dan een 10-IP krijgt, surfen naar http://chello.upc.nl (de enige site die dan bereikbaar is) en de aanwijzingen volgen. Krijg je een melding dat het maximum aantal PC's al bereikt is, gewoon het MAC adres die erboven staat aanvinken en op 'indienen' drukken. Dan als het 'geslaagd' zegt modem en router (NIET PC zoals daar staat- de aanwijzingen gaan ervan uit dat je je PC rechtstreeks aansluit) resetten en klaar is keesch :7

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
functioneert!

• Kerux
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 15-02-2025
Ik heb dus eenzelfde setup als in deze thread dus het leek me terecht deze te reviven. Ik heb dus een WRT54G en chello kabelinternet, maar ik krijg het totaal niet aan de praat. Ik ben niet echt een netwerk-guru en wireless is helemaal nieuw voor me.
De verbindingen vermelden dat ze werken, maar in de netwerkomgeving zijn de computers niet bereikbaar of niet eens te zien. Internet werkt al helemaal niet. Ik heb de router geprobeerd met de cd te installeren maar dat weigerde na een aantal configuratiestappen mn internetverbinding te herkennen. Daarna heb ik nog geprobeerd om handmatig wat te prutsen aan de routerinstelling via 192.168.1.1 maar zonder succes. Ik heb ook het MAC adres gecloned van de pc waar chello eerst aanhing, dus dat kan het ook niet zijn. Volgens mij krijg je een static ip van chello dus dat heb ik ook zo ingesteld staan. Het lokale netwerk heb ik zowel met dhcp geprobeerd als met zelf toegewezen ips, geen resultaat.
Heeft iemand enig idee wat hier mis kan zijn?
Alle hulp is welkom want ik begin me beetje |:( te voelen na een paar uur gepruts zonder resultaat.

• matel
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 06-03 20:40
Van Chello krijg je geen statisch IP. Dat moet je dus zeker veranderen.
Koppel router en modem los en wacht zo'n 15-20 minuten. Sluit het modem aan en wacht totdat hij verbinding heeft gemaakt. Sluit nu de router aan en wacht totdat deze klaar is.

Open dan de browser en surf naar een willekeurige site. Je moet nu je gebruikersnaam en wachtwoord invoeren en je MAC adres registreren.

Hierna moet je wederom de router en het modem afsluiten (je hoeft geen 15 minuten te wachten ;)). Daarna modem aan, router aan en alles moet werken :)

edit: Je hoeft het mac adres van je pc dus niet te klonen. Je ziet bij het registreren van het MAC-adres gelijk het juiste adres. Je kunt gewoon verder klikken.

[ Voor 19% gewijzigd door matel op 07-02-2005 19:58 ]

Pagina: 1