Hier wil ik toch even op reageren. Wij hebben liever niet van die grote XXX topics. Dat soort topics zijn namelijk een hel om te moddereren en dat resulteerd er dan in dat we volledig afhankelijk zijn van TR's of het moment dat wij zelf even de tijd hebben om XXX posts door te nemen. Over dat n00b vriendelijke: we hebben een subforum gestart op GoT, een forum wat bekend staat dat het is voor de mensen die net ietsje meer weten van OS's, PC's, Mac's, Hardware en software (en nu vergeet ik nog een heleboel). Voor de echte n00b dingen (die je zelf dus op kan zoeken en/of die hier al 10x langs zijn gekomen) is hier inderdaad geen plek. Ik vind dat we sowieso al redelijk tollerant zijn qua modderering, helemaal als je naar de andere subfora kijkt die hier op GoT zijn.
Wat wij wel beseffen is dat het erg lastig is voor mensen, die net op GoT komen kijken omdat ze gehoord hebben dat er een apple forum is, om iets terug te vinden hier in APL. Daar kunnen we nou eenmaal weinig aan doen. Wat al eerder is opgemerkt: zo groot is APL nou ook niet, dus het opsplitsen van APL in meerdere subfora zou de doodsteek zijn voor het hele APL gebeuren. Dan zouden de iPods weer onder GT komen te staan, problemen met MacOSX weer onder NOS en problemen met de hardware weer onder OH.
Wat ik eigenlijk probeer aan te geven is dat we hier op GoT niet specifiek op Apple gericht zijn, maar juist een handreiking wilden doen naar iedereen die graag met Apple HW/SW werkt. Wat wel een goed punt is, is het bijwerken van de FAQ. Zaken die je normaal in de topicstart van een groot topic vind zouden in principe in de FAQ moeten staan.
Als je je geroepen voelt om hier wat aan te doen, dan zie ik uiteraard graag je bijdrage aan de FAQ in mijn mailbox terug
Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer